login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Bizar email probleem (Opgelost)

Offline Guardian - 02/07/2007 00:41
Avatar van GuardianNieuw lid Hallo allemaal,

Ik heb een vreemd vraagje.

Ik heb een nieuwsbrief systeem geschreven, waarbij een database van bestemellingen is aangelegd, en een PHP script dat een email stuurt naar al deze users in de db (via een while lus)

Nu gebruik ik in de textarea waar de nieuwsbrief in opgesteld kan worden ook TinyMCE die is een javascript gebaseerde teksteditor.

Nu merk ik echter dat wanneer je bijvoorbeeld je tekst in de textarea centreerd, zal dit perfect worden weergegeven op een gewone html (of php) pagina in je webbrowser.
Indien je de pagina echter doormailed (ook in html) zal je merken dat de gecrentreerde tekst opeens terug links staat?!
Hetzelfde merk ik met kleuren, een tekst die je rood zet, zal door IE of FF rood weergegeven worden,mail je hem echter door dan zal het groen weergegeven worden?!?

Kan iemand hier raad mee?

Ik weet het echt niet.
Ps: de mails worden dus in html doorgemailed.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stefan14 - 02/07/2007 02:49
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde als je in de source van je e-mail die je ontvangt kijkt, zie je dan iets staan in de trend van <center></center> oid?

zoniet, dan zou je dit in je nieuwsbrief er zelf omheen kunnen zetten, en kijken of dat werkt.
Offline Wave6 - 02/07/2007 10:50
Avatar van Wave6 PHP beginner Misschien houd de editor zich wel niet aan de standaarden?
Ik bedoel als je # weglaat voor een kleur in FF dan laat die 9 van de 10 keer die kleur ook niet zien. Probeer het anders is met een FCKeditor.
Offline Guardian - 02/07/2007 21:27 (laatste wijziging 02/07/2007 21:27)
Avatar van Guardian Nieuw lid Probleem opgelost.
Dank je stefan,

Het probleem was niet de <center> maar jij gaf me het id om in de source van mail te gaan kijken, daar zag ik dat de gpc_magic_quotes voor problemen zorgde.

De magische stripslashes(); deed het!

Bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s