login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Leren programmeren

Offline vechtertje0 - 30/06/2007 12:50
Avatar van vechtertje0Lid Ik weet niet of het in dit topic thuishoort, ik denk het wel. Ik zou graag leren programmeren. Zowel webtalen (php,...) als object geöriënteerde talen (C, C++,...). Nu heb ik enkele vraagjes:
hoe kan ik het best beginnen met die talen? Ik heb al op veel plaatsen gelezen dat php eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is, ik heb er al een boek van gekocht, nl leer jezelf professioneel php5 en mySQL. Nu heb ik wel het gevoel dat in dat boek eigenlijk meer gewone code staat en weinig uitleg waarom je nu juist dat moet doen. Maar zijn er ook ergens goede cursussen van C, C#, C++ verkrijgbaar? Liefst gratis. En met welke taal begin ik eigenlijk het best? Python, C, Ruby, ...?
Als je goede tips hebt zou ik ze graag horen.
Bedankt

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline JBke - 30/06/2007 12:59 (laatste wijziging 30/06/2007 13:03)
Avatar van JBke PHP gevorderde ik geloof erin dat programmeren eigenlijk een manier van denken en redeneren is, eens je de pak van 1 taal hebt, is het relatief eenvoudig over te stappen op een andere. OOP is ook een manier van programmeren.
Ik denk als je web-based talen wil leren je voor server-side het best met PHP/Mysql begint Hier op de Officiele PHP website vind je een overzicht en uitleg van alle functies. Uiteraard raad ik de tutorials en overzicht hier op SIMA aan om je opweg te helpen. Ik heb ze ooit gedownload en ze afgeprint.
Voor Client-side is er JavaScript.

Nog een gouden tip: Al doende leer je, neem stukken code over van open source en haal ze uiteen zodat je de functies en lus opbouw leert begrijpen.

Voor gewone programmeer talen ken ik zelf de basis van C++ en Python, ook cobol maar dat is eerder voor bedrijven met mainframe.
ROR is ook zeer goed vind ik persoonlijk maar er zijn weinig of geen nl hosts die ROR geïnstalleerd hebben op hun servers. Hopelijk komt dat nog.

Success
Offline vechtertje0 - 30/06/2007 13:12
Avatar van vechtertje0 Lid Bedankt voor de uitleg, ik was inderdaad van plan om te beginnen met php en mysql.
Offline Wave6 - 20/07/2007 21:47
Avatar van Wave6 PHP beginner Waarom begin je niet eerst met het uitdenken wat je wil gaan programmeren. Zo ben ik in ieder geval begonnen en dan op forums rond gaan kijken en boeken etc om te checken welke taal je daar het beste voor kan gaan gebruiken.
Ik hou meer van echte applicaties like Anti virus scanners en Router software. Dat vind ik gaaf daaruit is gebleken dat C# ASP C++ en Java de talen zijn waarmee je veel kan berijken.
Wil je meer WebApps schrijven dan zal ik is gaan kijken voor ASP PHP JavaScript Ruby XML en dat soort dingen.

Veel succes in de toekomst!
Offline marten - 20/07/2007 22:01
Avatar van marten Beheerder Verplaatst naar Overig
Offline ctraets - 20/07/2007 22:28
Avatar van ctraets Nieuw lid Ik zou eerste beginnen met html en daarna met php en mysql en daarna verder.

Zo heb ik het gedaan ;p
Offline Rens - 20/07/2007 22:29

Crew algemeen
Ik zou ten eerste eens gaan zoeken in het forum naar de 100'en topics die over precies hetzelfde gaan... 
Offline Abbas - 20/07/2007 22:31
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Zoals D_O al zei: zorg dat je eerst zelf weet wat je wilt gaan programmeren/scripten, zodat je je hierop kan baseren welke taal je gaat leren.

Voor web-based applicaties (scripten) raad ik je dit aan:
- PHP & MySQL
- ASP.NET & MSSQL (je kan nog kiezen tussen C#, VB en J#)
J# is Java in het .NET Framework, maar lang niet zo groot als de andere twee!

Voor echte programma's (programmeren) raad ik dit aan:
- ASP.NET (ook hier keuze tussen C#, VB en J#)
- Java
- C/C++ is ook aan te raden, maar je kan hetzelfde met C#
Offline Stijn - 20/07/2007 22:40
Avatar van Stijn PHP expert C# -> Windows
C/C++ -> Windows, *Nix 

-----------------------------------------------------
Dit is een lijn en weet je wat die lijn wilt zeggen? Dat wij jou geen raad kunnen geven welke taal jou het beste ligt. Je bent 14 jaar, welke talen beheers je? Wat is je kennis over hardware (aangezien software ook deels gepaard gaat met hardware) en lees de bovenstaande repley's voor je levensvragen.

Bij deze dan één groot slot op dit onderwerp.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s