login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Sidn lid vraag

Offline Chupskie - 24/06/2007 19:11 (laatste wijziging 24/06/2007 19:18)
Avatar van ChupskieMySQL beginner Hallo allemaal,

Ik erger me de laatste tijd er best aan, dat ik maar maximaal 15x een .nl domeinnaam mag opvragen per dag (per ip).
Dit schijnt opgelost te kunnen worden, door lid te worden van sidn.

Maar in principe, hoef ik niet persee de domeinnamen te kunnen registreren.. dus categorie 1 valt eigenlijk al af. Maar nu is mijn vraag, heb ik aan categorie 2 voldoende, als ik alleen de namen op wil vragen (via een simpel domein checkertje)? Of ben ik toch verplicht om categorie 1 te kiezen?

Alvast bedankt,

edit: ik had trouwens ook al gezocht op de site van sidn, maar daar zeggen ze er niet veel over: 'met categorie 1 mag je adviseren'?!?

Anders betaal je 600 euro per jaar excl. om alleen te controleren of de naam nog beschikbaar is?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stefan14 - 24/06/2007 19:17 (laatste wijziging 24/06/2007 19:18)
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde Misschien heb je hier wat aan?

Aanvraag deelnemerschap categorie I
Een ieder die gevestigd is op het grondgebied van de Europese Unie, met uitzondering van particulieren, kan een aanvraag indienen om deelnemer te worden. Voorwaarden zijn onder meer dat het Reglement voor Deelnemers wordt onderschreven, een inschrijfformulier en deelnemerscontract worden overlegd en contributie wordt betaald. Daarnaast is het handig als men in staat is om onder andere een nameserver te draaien voor de .nl-domeinnamen waarvoor de registratie wordt verzorgd. Bij de registratie van .nl-domeinnamen worden technische eisen gesteld.

De documenten die benodigd zijn bij de aanvraag vindt u hiernaast bij de relevante downloads. Wij verzoeken u het ingevulde en ondertekende inschrijfformulier en het deelnemerscontract in tweevoud, samen met een recent uittreksel (niet ouder dan een half jaar) uit het Handelsregister van de Kamer van Koophandel (of enig ander door SIDN erkend register) te sturen naar SIDN.

De naam van de organisatie dient overeen te komen met de bedrijfs- of handelsnaam zoals vermeld in het uittreksel van het Handelsregister. Tevens dient de naam van degene die het deelnemerschap aanvraagt als bevoegd persoon op het uittreksel voor te komen.

De deelnemerbijdrage dient u vooraf te voldoen. Bij betaling dient u uw postcode en huisnummer te vermelden als betalingskenmerk. Na inschrijving als nieuwe deelnemer sturen wij u een originele factuur. Na inschrijving ontvangt u een door SIDN mede-ondertekend exemplaar van het deelnemerscontract retour.
Aanvraag deelnemerschap categorie II
Voor het deelnemerschap categorie II komen in aanmerking bedrijven of instellingen die zijn gevestigd op het grondgebied van Nederland en personen die ingezetene zijn van Nederland. Voorwaarden zijn onder meer dat het Reglement voor Deelnemers wordt onderschreven, een inschrijfformulier wordt overgelegd en contributie wordt betaald.
Een Deelnemer categorie II is gehouden aan het Reglement voor Deelnemers en al hetgeen krachtens dit reglement is bepaald. Daarnaast dient een contributie te worden betaald.

Denk dat dat wel voldoende is, maar anders kun je het denk ik het beste even vragen aan SIDN zelf of eventueel een hostingbedrijf waar je goed mee op kan schieten.
Offline Chupskie - 24/06/2007 19:21 (laatste wijziging 24/06/2007 21:14)
Avatar van Chupskie MySQL beginner Na een uur zoeken op de sidn site, heb ik het volgende gevonden:
"http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,4270"

Citaat:
het controleren van beschikbaarheid van een .nl-domeinnaam voor registratie blijft met behulp van de 'Is'-functie gewoon onbeperkt mogelijk.
Het zoeken met behulp van de Is-functie kan door te kijken of een domeinnaam nog vrij is, zonder het vakje ‘uitgebreid’ aan te vinken. Via onderstaande Unix command line kan ook de Is-functie worden geraadpleegd:
whois –h whois.domain-registry.nl ‘is [.].nl’

Ontheffing voor intern gebruik door Deelnemers
Om deelnemers te faciliteren bij de uitvoering van hun domeinregistratiewerkzaamheden kunnen zij een ontheffing krijgen voor de Whois-beperking. Deze ontheffing is uitdrukkelijk bedoeld voor de eigen, interne activiteiten van de Deelnemers. Bijvoorbeeld om te controleren of bij een verhuizing of wijziging domeinnaamhouder de juiste houder het registratiecontract heeft ondertekend.

Dus, via di IS-functie kan het wel. Fijn... maar..

Weet iemand hoe ik dit aan kan pakken??
Offline blub - 24/06/2007 23:15
Avatar van blub Nieuw lid Mischien heb je hier wat aan?

http://www.phps...cript.html
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.251s