login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Cronjobs (Opgelost)

Offline DrB - 17/06/2007 19:50
Avatar van DrBHTML interesse Hoi,

Ik wil een script elke 5 minuten laten uitvoeren. Dit moet geloof ik via putty? Ik wil het volgende uitvoeren:

http://www.site...t_mail.php

Het gaat overigens om word press

Hoe doe ik dit?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Voldemort - 17/06/2007 20:23
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Je gaat naar je beheer en je logt in, bv. DirectAdmin. Dan ga je naar cronjobs en voeg je hem toe.

Wat je ook kan doen (zonder cronjobs) is bij elke pageview controleren of de 5 minuten om zijn en als dat zo is, script uitvoeren. Hierbij kan het misschien wel eens 6 minuten duren of langer, maar dat maakt niks uit aangezien diegene die de pagina dan zal opvragen toch de nieuwe versie zal zien (net geüpdate door zijn pagina-aanvraag).
Offline DrB - 17/06/2007 20:25
Avatar van DrB HTML interesse Ja maar ik wil dus het script laten uitvoeren, wat voer ik in mijn commando? gewoon het absolute path naar het script? Hij staat automatisch op /home/site/
Offline Voldemort - 17/06/2007 20:49 (laatste wijziging 17/06/2007 20:49)
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Een php script, bij mij gaat dat zo (Linux server):

/path/naar/de/php/parser /path/naar/je/uit-te-voeren/script.php

Bv.

1. /usr/local/bin/php /home/site/domains/domain.com/public_html/script.php
Offline DrB - 17/06/2007 21:03
Avatar van DrB HTML interesse Ok bedankt ik kan wel weer verder nu. Toen je het antwoord gaf van direct admin had ik het net ook zelf ontdekt. Ik ging het eerst proberen via putty en dergelijke, maar nu kom ik er wel uit ;) thnx iig
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s