login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

gebruikers de mogelijkheid geven opmaak te geven

Offline Grayen - 06/06/2007 17:02
Avatar van GrayenPHP ver gevorderde Ik vraag me af hoe anderen mensen bezoekers de mogelijkheid geven om de bezoeker aan zijn berichten een opmaak te geven. Voorbeelden hiervan zijn:

* wysiwyg editor gebruiken
* gebruik van ubb (zoals hier dus)
* het gebruik van scripts zoals textile

Ik maak nu gebruik van een wysiwyg editor (kan ik gerust doen, omdat mijn publiek puur gericht is op een bepaalde groep gericht die 100% zeker alleen de browser internet explorer gebruikt en hooguit firefox, en voor deze twee werkt hij correct). Tot nu toe vind ik het wel best zo, maar op vooruitzicht op de toekomst wil ik toch andere manieren gaan toepassen. Ik zit er nu aan te denken om textile te gebruiken of zelf een soort gelijke te scripten.

Nu zou ik graag van jullie willen weten hoe jullie het aanpakken op jullie site?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline JBke - 06/06/2007 17:16 (laatste wijziging 06/06/2007 17:18)
Avatar van JBke PHP gevorderde Als ik het goed begrijp wil je dus dat users een eigen layout kunnen samenstellen voor hun personal site op uw Homepage?
Is dat de bedoeling?

Zoek je een compleet Zeer uitgebreid UBB class met form en buttons laat even een sintje ik heb net een geschreven.

als je de leden zelf layouts wil laten kunnen aanpassen zal je best met .tpl templates gaan werken en een database. Nog vragen stel gerust.

Intresse om mijn UBB eens te bezien voorbeeld staat online.

Laat maar pm
Offline Grayen - 06/06/2007 17:19
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde
Citaat:
als je de leden zelf layouts wil laten kunnen aanpassen zal je best met .tpl templates gaan werken en een database.

Nee dat is niet de bedoeling, het gaat er nu alleen even over de textareas, hoe anderen leden een lid de mogelijkheid geven om opmaak aan zijn tekst te geven.
Offline JBke - 06/06/2007 17:21 (laatste wijziging 06/06/2007 17:22)
Avatar van JBke PHP gevorderde ok kijk eens hier is dat wat je zoekt??

http://www.jb-web.net/scripts/php/UBB2

is aan te passen gaat over het priciepe van textaanpassen met UBB uiteraard heb ik hier een class voor die je eenvoudig kan gebruiken voor ander toepassingen.
Offline Grayen - 06/06/2007 17:23
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Nou ik zoek niet speciafiek iets, ik zou gewoon graag van anderen willen weten hoe hun het doen.
Offline JBke - 06/06/2007 17:29
Avatar van JBke PHP gevorderde daar heb ik een volledig eigen script voor gemaakt met veel opties, zoals bevoegdheden enz. een lid kan dan aan bepaalde ander leden de mogelijkheid geven om opmaak te geven aan hun text en topics.
Offline ikkedikke - 07/06/2007 15:08
Avatar van ikkedikke PHP expert Je kan ook eens kijken naar de opmaak die wikipedia gebruikt.
Het nadeel van al die opmaakstijlen is volgens mij wel dat je iets van html moet kennen, zo niet, hoe word werkt.
Het ligt dan een beetje aan de bezoekers die je verwacht voor welke manier je moet gaan.

PS: wysiwyg-editors geven volgens mij in iedere browser andere resultaten, daarom vind ik ze niet zo fijn werken.
Offline Grayen - 07/06/2007 16:03
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde
Citaat:
PS: wysiwyg-editors geven volgens mij in iedere browser andere resultaten, daarom vind ik ze niet zo fijn werken.

Juist en dat is juist de reden waarom ik een hekel heb een scripten in javascript. Ik heb mijn wysiwyg-editor zo aangepast dat hij werkt in Internet Explorer en Firefox met exact dezelfde output en daarna wordt de code nog eens gefiltert dat er alleen de tags blijven die ik heb aangegeven dat ze mogen blijven (soort strip_tags dus). Omdat javascript zo onstabiel is (elke browser is anders) ben ik nu naar een server-side oplossing opzoek.

Ik denk zelf dat ik nu het volgende wil gaan doen:

* Gewoon gebruik maken van een textarea
* Bovenaan buttons zetten zodat ze niet alle codes uit hun hoofd hoeven te kennen (zoals hier, maar dan uitgebreider) en ga ook proberen met lists dat bij enter een nieuwe item komt en bij 2x enter gewoon nieuwe regel.
* Gewoon met UBB codes werken niet in wikipedia style, want daarbij zijn er zoveel varianten in, dus lijkt me standaard ubb codes met [ en ] toch beter voor de gebruiker.
* Script om twee newlines te vervangen voor paragrafen en enkele voor enter, zoals in wordpress (is heel simpel om te maken).
* Een stack-based parser maken zoals als het goed is Jexus ook in het verleden heeft gemaakt.

Dat lijkt mij de beste server-side oplossing, die het simpelst werkt voor de gebruiker.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s