PHP ver gevorderde |
|
Citaat: PS: wysiwyg-editors geven volgens mij in iedere browser andere resultaten, daarom vind ik ze niet zo fijn werken.
Juist en dat is juist de reden waarom ik een hekel heb een scripten in javascript. Ik heb mijn wysiwyg-editor zo aangepast dat hij werkt in Internet Explorer en Firefox met exact dezelfde output en daarna wordt de code nog eens gefiltert dat er alleen de tags blijven die ik heb aangegeven dat ze mogen blijven (soort strip_tags dus). Omdat javascript zo onstabiel is (elke browser is anders) ben ik nu naar een server-side oplossing opzoek.
Ik denk zelf dat ik nu het volgende wil gaan doen:
* Gewoon gebruik maken van een textarea
* Bovenaan buttons zetten zodat ze niet alle codes uit hun hoofd hoeven te kennen (zoals hier, maar dan uitgebreider) en ga ook proberen met lists dat bij enter een nieuwe item komt en bij 2x enter gewoon nieuwe regel.
* Gewoon met UBB codes werken niet in wikipedia style, want daarbij zijn er zoveel varianten in, dus lijkt me standaard ubb codes met [ en ] toch beter voor de gebruiker.
* Script om twee newlines te vervangen voor paragrafen en enkele voor enter, zoals in wordpress (is heel simpel om te maken).
* Een stack-based parser maken zoals als het goed is Jexus ook in het verleden heeft gemaakt.
Dat lijkt mij de beste server-side oplossing, die het simpelst werkt voor de gebruiker. |