login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

RPG - Foutmeldingen bij bewerken URL nodig? (POLL) (Opgelost)

Offline Nrzonline - 04/06/2007 16:06 (laatste wijziging 04/06/2007 16:24)
Avatar van NrzonlinePHP ver gevorderde Hey SiMa Leute,

Ik ben bezig met een RPG spel. Sommige mensen proberen dit soort spellen te laten spelen door een bot. Natuurlijk ga ik daar een stokje proberen voor te steken. Ikzelf vind ook niet dat je het spel moet spelen met het bewerken van de url. Daarom heb ik natuurlijk ook alle gegevens gecontroleerd voordat ik de gegevens behandel. Als iemand dus een item probeert te droppen die niet in zijn bezit is, kan je een melding geven van "Niet van jouw, optyfen..", of je kan het lekker laten gaan en geen melding weergeven. Moeten ze maar m.b.v de UI spelen.

Wat vind jij, moet ik errors gaan weergeven als men een actie uitvoert mbv het bewerken van de URL, of gewoon lekker laten aankloten, en geen moeite verspillen aan de mensen die het spel via de URL willen spelen ipv de UI.

1) Ja, geef de foutmeldingen weer.
2) Nee, geef de foutmeldingen niet weer.
3) 1 Simpele foutmelding van "ongeldige bewerking" o.i.d.

De reden waarom ik dit wil weten, is omdat ik zelf zoiets heb van:
"Het spelen via de UI werkt prima, en zal geen fouten opleveren aangezien alles goed is gekoppeld (Bugs mogelijk, maar zover ik weet (nog) niet). Mochten er daardoor fouten onstaan (bijvoorbeeld het aanvallen van een monster die al gedood is door een ander), dan zullen daar WEL foutmeldingen voor worden gegeven. Mensen die met de URL gaan kloten zijn naar mijn zien gewoon verkeerd bezig. Ik bouw niet voor niets die UI. Ook is het aardig veel werk om al die kut onnodige foutmeldingen te moeten gaan maken (in een later stadium zelfs in meerdere talen) voor de mensen die zonodig moeten spelen m.b.v het aanpassen van een URL."

Dus wat vind jij? Persoonlijk vind ik het dus overbodig.

Thanks in advance,
Edwin ter Horst (Nrzonline.nl)

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline citroen - 04/06/2007 16:16
Avatar van citroen Onbekend zoveelste meer fouten er in je script zitten, zoveelste meer mensen gaan vals spelen en zoveelste meer mensen die eerlijk spelen gaan klagen en stoppen met jouw spel te spelen. Wat is het nut nu van te spelen als je toch niet kan winnen...
Offline Nrzonline - 04/06/2007 16:19 (laatste wijziging 04/06/2007 16:21)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Ik beveig juist alles zo goed mogelijk. Dus iemand probeert een item te droppen met het id 38, maar bewerkt het in 39. Natuurlijk mag dat niet, en dan KAN ik een foutmelding gaan weergeven van "item niet van jouw". Maar ik kan ook zoiets hebben van niet uitvoeren en dan ook geen error weergeven.. Ik zie er eigenlijk geen nut in om al die foutmeldingen weer te geven.. Maar zien jullie dat anders of niet?
(dus het is niet mogelijk om vals te spelen)

Het gaat er hier dus echt om het WEERGEVEN van foutmeldingen aan spelers die de URL PROBEREN te wijzigen. (wat toch niet kan )
Offline citroen - 04/06/2007 16:22
Avatar van citroen Onbekend voor dergelijke dingen zijn geen foutmeldingen nodig. wel voor dingen door door de gebruiker fout kunnen lopen door de GUI te gebruiken. ( forms niet/verkeerd ingevuld )
Offline Nrzonline - 04/06/2007 16:26 (laatste wijziging 04/06/2007 16:26)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Hmz ja, zo denk ik er dus ook over. Ik kan natuurlijk ook 1 simpele foutmelding weergeven voor die rotzooi.

gewoon een sessie de bolean TRUE geven wanneer de gebruiker probeerde de URL aan tepassen. Dan krijg je een standaard foutmelding van "ongeldige bewerking, gebruik GUI om verder te spelen".
Offline timo - 04/06/2007 16:39
Avatar van timo PHP ver gevorderde zorg er wel voor dat dit ECHT onmogelijk bij een gebruiker terecht kan komen, dat is nl. heel irritant en kost je ook spelers...
Offline vinTage - 04/06/2007 16:42
Avatar van vinTage Nieuw lid Zet gewoon voor de lol mislijdende errors, zodat ze dan uren gaan valsspelen (denken ze) en uiteindelijk is er niks aan de hand 

Je kan evt ook het ip bij een "errortje" opslaan of "aantal keer geklooit +=1"
Zo kan je zo nu en dan ook eens een echt lul bannen op zn ip.

Verder zou ik ook totaal geen aandacht besteden aan dit soort mensen.
Offline Nrzonline - 04/06/2007 16:58 (laatste wijziging 04/06/2007 16:59)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Ja, ik had net met m'n broer op MSN gesproken (hij@school) en zij ook.. loggen die shit, en geen foutmelding weergeven. Dat is dus wat ik nu ook ga doen. Enkel dat de admin(s) kunnen zien wat er gekloot is aan de URLS, op welke pagina en wat hij probeerde uit te voeren.

Dus ga daar nu even een functie voor schrijven 
Thanks all!

Citaat:
Zo kan je zo nu en dan ook eens een echt lul bannen op zn ip.

en je brengt het altijd zo leuk 
Offline Martijn1989 - 04/06/2007 19:10
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde
Citaat:
En als ik vrage mag waar staat GUI voor?

Graphical user interface
Citaat:
Waarschuwing geven ja of nee?

Ja, gewoon iets ala : Je probeert een item te bewerken die niet van jou is .. of iets als : Je probeert een actie te ondernemen die niet of nog niet kan.
Offline Nrzonline - 04/06/2007 19:38
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Ik heb nu me Report System toegepast op me game index. Daar werkt hij prima. Alles wat je ook maar bewerkt, en niet mag wordt direct gelogged. Bij zoveel aantal foute pogingen wordt je tijdelijk geblocked tot een admin het opheft of doorzet tot waarschuwing/temp/perm ban.

Waarom heb ik besloten om geen 'meldingen weer te geven', omdat ze er simpelweg maar niet te komen hebben . Ik heb echt geen zin om voor mensen die de GUI niet willen gebruiken moeilijk te gaan doen, en nog een groot risico lopen ook. Ik zet het wel in de 'agreement' dat ze maar de gui te gebruiken hebben 

Thanks all...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s