PHP ver gevorderde |
|
Hey SiMa Leute,
Ik ben bezig met een RPG spel. Sommige mensen proberen dit soort spellen te laten spelen door een bot. Natuurlijk ga ik daar een stokje proberen voor te steken. Ikzelf vind ook niet dat je het spel moet spelen met het bewerken van de url. Daarom heb ik natuurlijk ook alle gegevens gecontroleerd voordat ik de gegevens behandel. Als iemand dus een item probeert te droppen die niet in zijn bezit is, kan je een melding geven van "Niet van jouw, optyfen..", of je kan het lekker laten gaan en geen melding weergeven. Moeten ze maar m.b.v de UI spelen.
Wat vind jij, moet ik errors gaan weergeven als men een actie uitvoert mbv het bewerken van de URL, of gewoon lekker laten aankloten, en geen moeite verspillen aan de mensen die het spel via de URL willen spelen ipv de UI.
1) Ja, geef de foutmeldingen weer.
2) Nee, geef de foutmeldingen niet weer.
3) 1 Simpele foutmelding van "ongeldige bewerking" o.i.d.
De reden waarom ik dit wil weten, is omdat ik zelf zoiets heb van:
"Het spelen via de UI werkt prima, en zal geen fouten opleveren aangezien alles goed is gekoppeld (Bugs mogelijk, maar zover ik weet (nog) niet). Mochten er daardoor fouten onstaan (bijvoorbeeld het aanvallen van een monster die al gedood is door een ander), dan zullen daar WEL foutmeldingen voor worden gegeven. Mensen die met de URL gaan kloten zijn naar mijn zien gewoon verkeerd bezig. Ik bouw niet voor niets die UI. Ook is het aardig veel werk om al die kut onnodige foutmeldingen te moeten gaan maken (in een later stadium zelfs in meerdere talen) voor de mensen die zonodig moeten spelen m.b.v het aanpassen van een URL."
Dus wat vind jij? Persoonlijk vind ik het dus overbodig.
Thanks in advance,
Edwin ter Horst (Nrzonline.nl)
|