login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Overschrijven of verwijderen?? (Opgelost)

Offline JBke - 04/06/2007 14:46
Avatar van JBkePHP gevorderde Hoi,

Misschien stomme vraag, al zeggen ze steeds dat die niet bestaan he.
Ik heb een scriptje geschreven om buttons aan te maken met GD-Lib met de gewenste kleur. Als je met GD de plaatjes aanmaakt en ze bestaan reeds gaat hij deze gewoon overschrijven.

Is het nu eigenlijk niet beter eerst na te gaan of het bestand reeds bestaat en eerst te verwijderen of is overschrijven net even goed??

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline citroen - 04/06/2007 14:51
Avatar van citroen Onbekend het is eigenlijk beter om met caching te werken.
Controleren of het bestand al bestaat. Bestaat het al? Gebruik dan dat bestand en sla de volledige GD functie over.
Bestaat het nog niet? Voer de GD functie uit en maak het bestand aan.

Op deze manier voer je server-side caching uit en zal dit in het voordeel van de performance van je script zijn.
Offline JBke - 04/06/2007 15:42 (laatste wijziging 04/06/2007 15:44)
Avatar van JBke PHP gevorderde mja, dat doe ik reeds maar dit is anders. Er zijn bvb buttons aangemaakt met GD in grijze kleur en met een script verander ik ze naar een andere kleur na bvb 1 maand omdat ik de kleuren op mijn site aanpas. Vraag is eigenlijk gewoon: Best eerst de oude bestanden verwijderen of gewoonweg GD ze laten overschrijven.

Heb al een keertje gehad dat er 1 button niet overschreven werd, maar ligt dat nu daaraan of even een server timeout of zo, dan had ik het ook gehad met verwijderen en nieuw aanmaken.:D

voorbeeld: http://www.jb-web.net/scripts/php/GD/

en wordt gebruikt voor: http://www.jb-web.net/scripts/php/UBB2
Offline citroen - 04/06/2007 15:45
Avatar van citroen Onbekend overschrijven of verwijderen en opnieuw aanmaken is geen verschi.

Anders test het eens uit
maak 10.000 keer een afbeelding aan door die steeds zichzelf te overschrijven. en bekijk hiervan de tijd.
en doe hetzelfde voor verwijderen en opnieuw aanmaken.
Offline timo - 04/06/2007 15:50
Avatar van timo PHP ver gevorderde overschrijven is sneller, ook wel logisch:
ik heb bestand bestand.doc

dan maak ik een nieuw bestand bestand.doc, dit zet ik op dezelfde plaats als bestand.doc (oud) => word overschreven, terwijl als ik eerst de oude moet verwijderen, dan een nieuwe aanmaken zijn 2 stappen, die andere maar 1, wat php doet is (denk ik tenminste) gewoon fopen() en dat het bestand 0 bytes word..
Offline JBke - 04/06/2007 15:51 (laatste wijziging 04/06/2007 15:53)
Avatar van JBke PHP gevorderde thx citroen en timo: ga ik eens testen, nagaan of een betsand betsaat kost ook tijd denk ik dus gewoon overschrijven zonder controle of eerst controleren en indien bestaand, verwijderen dan aanmaken? Zal hem niet echt in de tijd zitten, ms misschien maar het script moet niet elke keer geladen worden als de pagina aangeroepen wordt.

Dacht eerder dat gewoon overschrijven eventueel meer problemen zou geven ivm bestanden niet aanmaken door conflicten?? Of is dat niet zo, gaat GD ook eerst testen en verwijderen of echt een bestand updaten??
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s