login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[IRC]Text verzenden om kwartier.

Offline Erwt - 29/05/2007 12:41
Hej allemaal,

Ik wil graag een script dat automatisch om de zoveel minuten een text verzend door het hele kanaal.. Ik heb operator status en het gaat me erom dat mijn bot (100 mbit) dag en nacht in dat channel kan om zo reclame te verspreiden.. hoe moet ik dit aanpakken?

alvast bedankt,

Erwin Okken

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline GJ2086 - 29/05/2007 13:57
Avatar van GJ2086 Nieuw lid operator als in channel operator of network operator?

Als je network operator bent dan kun je via botserv een bot aanmaken en die handelingen laten uitvoeren.

Als je zoekt naar een php solution dan moet je hier eens naar kijken, het is niet precies wat je bedoelt. maar ik denk dat je het script wel zodanig kan aanpassen dat ie wel aan je wensen voldoet. 

http://www.phphulp.nl/php/tutorials/2/238/431/

Volgens mij staan er nog wel meer irc tuts op phphulp.nl.
Offline timmie_loots - 29/05/2007 19:54
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Als je het simpel wilt doen en een computer hebt ie altijd aan staat kun je ook in mIRC wat gaan klooien.

Dan is de meest lompe oplossing dit:

1. .timer 0 900 amsg <hier je advertentie>

Dat is uiteraard nog heel erg uit te breiden, maar daarvoor moet je eigenlijk even een IRC server op duiken om rond te vragen of er iemand is met meer verstand van scripten (ik ga het hier niet voor je doen, maar ik nodig je uit op GTANET (irc.gtanet.com/gta) in #LVP of #LVP.nl).

Maar wellicht is dat niet helemaal wat je wilt. Zelf een bot maken is misschien wat te veel werk, als je met weinig moeite een scriptje in PHP in elkaar wilt draaien dan kan ik je SmartIRC aanraden. Daar kun je even op zoeken, en mocht je daar ook niet uitkomen dan merken we het wel.
Offline Erwt - 30/05/2007 11:36
Avatar van Erwt PHP beginner De bot is er al, ik moet alleen nog de code hebben die ik zeg maar in die remote moet zetten..
Offline Berten - 30/05/2007 11:52
Citaat:
De bot is er al, ik moet alleen nog de code hebben die ik zeg maar in die remote moet zetten..

Dan neem ik aan dat dit in mIRC is?

als je gewoon dit doet moet het werken denk'k:
(is al wel hele tijd dat ik iets in mIRC scripting heb gedaan, en was er nu niet meteen de grootste held in)
  1. on *:start: {
  2. timer 0 900 /amsg <zet hier de tekst van je advertentie>
  3. }

Dit gaat wel enkel werken wanneer die mIRC maar verbinding maakt met 1 server. Als het er meerdere zijn moet je dit eens uitzoeken.
Offline Erwt - 30/05/2007 21:11
Avatar van Erwt PHP beginner Dit werkt niet, ik connect naar 1 server en 3 channels.. en ook moet het alleen maar in 1 channel hé.. maar dat werkt niet, en on *:JOIN: werkt ook niet. Kan iemand mij helpen aub.
Offline GJ2086 - 31/05/2007 00:17
Avatar van GJ2086 Nieuw lid Heb je naar mijn bericht gekeken?
Offline Wim - 31/05/2007 20:48
Avatar van Wim Crew algemeen je laat je "bot" het channel joinen:
sendToServer("JOIN #channel");

aangezien het hele gebeuren in een while-lus zit, maak je een nieuwe timestamp aan:
$lastSpam = time();
in je while-lus controleer je of het nog geen 15 minuten geleden is (een timestamp is het aantal seconden geteld sinds 1 januari 1970 (als ik me het goed herrinner), en wordt dus uitgedrukt in seconden)
if($lastSpam > (time()+15*60)) // huidige timestamp + 15x60seconden
{
sendToServer("PRIVMSG #channel it is dan je spambericht"); // je spambericht verzenden
$lastSpam = time(); // anders spamt hij vanaf nu elke seconde, dus we updaten de "laatste spam-tijd" variable
}

Als het niet helpt mag je altijd mailen!

Greetz,
Wim
Offline marten - 31/05/2007 21:23
Citaat:
Als het niet helpt mag je altijd mailen!

maar nog liever gewoon in dit topic zodat een ander er ook iets aan heeft.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.212s