login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

quotes key (Opgelost)

Offline vinTage - 27/05/2007 23:30
Avatar van vinTageNieuw lid Ik irriteer me mateloos aan het feit dat ik op mn qwerty keybord, 2 keer op een quote moet klikken (en er daarna een moet weghalen) om een quote weg te planten in een tekstvak/scriptvenster/etc.

Op azerty keyboards schijnt dit geen probleem te geven, deze post is dus vooral gericht op mensen met qwerty keyboards=>

Hoe kan je met één klik op een quote button één quote typen ?

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline blub - 27/05/2007 23:52
Avatar van blub Nieuw lid ik druk altijd 1 keer op quote en daarna op spatie! als je je dat aanwent gaat het al beter toch?:cool: 
Offline vinTage - 28/05/2007 00:05
Avatar van vinTage Nieuw lid 'lol'

dude, bovenstaande regel was een testje, en JAAAAAAAAAAAAA ik ben daar al vet mee, dat scheelt alweer een klik iig 

thx

@anderen, mss is er ook eoa instelling die gewoon typed/toont wat er moet staan ?
Offline Ultimatum - 28/05/2007 00:07
Avatar van Ultimatum PHP expert Ligt ook aan je taal die je voor je toetsenbord invult. Ik heb hier Verenigde Staten (Internationaal): dan heb je dus het probleem wat jij hebt maar dat zou je kunnen oplossen door te doen wat blub zegt. En ik heb hier Engels (Verenigde Staten), en dan heb je als je op quote drukt dat hij gelijk een quote neerzet, ik weet niet of andere tekens dan anders zijn ofzo
Offline vinTage - 28/05/2007 01:12 (laatste wijziging 28/05/2007 01:15)
Avatar van vinTage Nieuw lid net instelling voor "talen" oid omgezet naar nederlands (want ik had amerikaans blaat al als default (enige) staan ), en bij een single qote ktijg ik dan (na 2X klikken) ´ ´ ipv ' '

Dus dat is het ook niet (en 2 keer klikken was al teveel) desalnietemin toch bedankt voor het meedenken
Offline Gerard - 28/05/2007 03:54
Avatar van Gerard Ouwe rakker We hebben het hier over de toetsenbord indeling he Ralph. Die dien je dus op Verenigde Staten te zetten. De taal mag je gewoon op Nederlands laten staan.

Wanneer je, zoals Ulti uitlegde, je toetsenbord indeling op Verenigde Staten Internationaal hebt staan, dan zal je dus inderdaad 2 maal moeten klikken.
Offline GTW - 28/05/2007 10:18

PHP gevorderde
Op een Nederlandstalig indeling is dit inderdaad niet het geval, Deze indeling vind ik persoonlijk voor scripten ook fijner dan VS(I). onder andere door die quotes;-)
Offline vinTage - 28/05/2007 10:48
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik heb nu in configscherm/landsinstellingen/talen/invoertalen 2 opties.
Nederlands (Nederland)-Nederlands
Nederland (Nederland)-Verenigde Staten(internationaal)

Als ik nu switch tussen die 2 opties, dan is het verschil dat er bij verinigde staten "de juiste quotes " komen (na 2X klikken)
en bij nederlands `verkeerde quotes` (na 2X klikken), ook alle andere tekens zitten op andere plaatsen.

Ik heb (omdat ik toetsenbord indeling) moest aanpassen in de windows help gezeten, en daar werd ik verwezen naar de landsopties/etc
Dit is overigens het zelfde als wat ik in mijn voorgaande post bedoelde 

Al met al werkt het dus nog niet met een single klik, en daarnaast ligt heel mn keyboard dan overhoop.

Ik ga er maar mee leren leven dat ik gewoon 2X moet klikken 
Offline ikkedikke - 28/05/2007 11:44
Avatar van ikkedikke PHP expert Ik vraag me af hoe je op zo'n ander toetsenbord dan één gaat typen ofzoiets.
Offline GTW - 28/05/2007 11:50

PHP gevorderde
via de alt codes?
Offline ikkedikke - 28/05/2007 12:34
Avatar van ikkedikke PHP expert nou doe mij dan maar een extra keer typen;-)
dat hoeft trouwens alleen maar wanneer je een C,Y of een klinker daarna typt. bij alle andere medeklinkers kan je gewoon doortypen.
Offline Koen - 28/05/2007 12:47
Avatar van Koen PHP expert Hahahha
wat een voordelen heeft azerty toch :p
Offline vinTage - 28/05/2007 12:49
Avatar van vinTage Nieuw lid Dream on, in de rest van de wereld ben je hopeloos met typkunsten gebaseerd op azerty 
Offline Gerard - 28/05/2007 15:07
Avatar van Gerard Ouwe rakker http://dump.res...tage_1.gif
http://dump.res...tage_2.gif

Daarna die je niet gebruik gewoon weggooien. Screens zijn van een engelse Windows 2003 Server dus je kan verschil zien met jouw scherm.
Offline vinTage - 28/05/2007 15:44
Avatar van vinTage Nieuw lid Blijkbaar heb ik toch plaatjes nodig om het goed te doen, THX prx, nu werkt het perfect 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s