login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Aantal 800x600 gebruikers te verwaarlozen?

Offline Dark_Paul - 24/05/2007 20:33
Avatar van Dark_PaulPHP ver gevorderde He,
Ik wil zo langzamerhand gaan beginnen aan de site van mijn band.
Nou had ik een (vind ik) best vet idee in gedachte. Ik wil 't (voor het eerst) in Flash gaan maken. Eén probleem, dan wordt de pagina maar op één maat gemaakt. Ik zat te denken om de pagina gewoon op 1024x768 te maken, volgens mij is het aantal 800x600 gebruikers te verwaarlozen.
We zijn een metal(core)band, de bezoekers zullen vooral van onze leeftijd (17-18) en nog wat hoger (tot ong. 30-40 schat ik) zijn, het percengtage 800x600 gebruikers daartussen zal minimaal zijn schat ik.
Wat denken jullie, mag ik de 800x600 gebruikers gewoon 'vergeten'?

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 24/05/2007 20:42
Avatar van Stijn PHP expert http://www.tech...nlijk.html

800x600 is te verwaarlozen.
Offline Dark_Paul - 24/05/2007 22:01
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Te verwaarlozen inderdaad, dat is gunstig!
Maar volgens mij gaan tegenwoordig steeds meer mensen op grotere resoluties dan 1024x768 werken. Hoe kan ik dat het beste opvangen?
Ik ben nu aan de schets begonnen, die heb ik 1024x768 gemaakt.
Ik denk dat ik het gewoon 1024 moet houden, op de index planten, zwarte achtergrond instellen en zorgen dat die flash-shizzle altijd in het midden van het scherm komt. Dan zien mensen met grotere resoluties gewoon een zwart stuk eromheen.
Lijkt mij het meest logisch, toch?
Offline Pieter - 25/05/2007 08:22
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Zorg dat je in flash vectorieel werkt. Indien het niet mogelijk is, zorg zeker dat de afbeeldingen niet uitgerokken worden. Er zal vast wel iets bestaan in flash dat dat kan tegengaan.
Offline Dark_Paul - 25/05/2007 13:07
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Niet zo'n moeilijke dingen he! Ga voor het eerst met flash aan de gang..
Als ik een flash-project met een grootte van 1024x768 maak, het project in die grote exporteer en de embed op de site ook zo groot maak, dan rekt flash toch niet uit, of wel?
Hoe zou ik de hele mik anders vectorieel moeten maken? Afbeeldingen maken in ImageReady, maar daar heb ik ook geen kaas van gegeten.
Offline vinTage - 25/05/2007 17:49
Avatar van vinTage Nieuw lid Als je flash in je html embed dan word er niets uitgerekt etc.
Als je wilt dan zelfs de swf niet uitrekt gebruik je gewoon
Stage.scaleMode = "noscale"; //in een keyframe op de root
Offline Dark_Paul - 26/05/2007 21:44 (laatste wijziging 26/05/2007 21:45)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Dankje vinTage.
Maar als ik de embed-grootte in procenten meegeef, en ik doe niets met de flash, dan zou die in principe even groot worden als ik in de embed-tag meegeef?
Alle afbeeldingen etc. zijn in Photoshop (dus in pixels) gemaakt, maakt verder niets uit?
Offline vinTage - 27/05/2007 15:22
Avatar van vinTage Nieuw lid ik snap je vraag niet helemaal 

Als je een swf embed met de juiste maten dan zal die ook zo te zien zijn in de site zelf.

Als je de maten opgeeft in % dan zal de swf resizen TENZIJ je Stage.scaleMode gebruikt.
De swf scaled dan wel, maar niet de inhoud.
Offline Dark_Paul - 27/05/2007 15:36
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Misschien een beetje vaag uitgelegd inderdaad.
Wat ik bedoel is hetvolgende.
Ik heb afbeeldingen gemaakt, achtergrond, menu, header etc. Die zijn met Photoshop (dus in pixels) gemaakt.
Als ik de uiteindelijke flash dan embed op de website, en ik geef de grootte mee in procenten, dan rekt mijn flash-gebeuren ook uit (ervanuitgaande dat ik niets met Scale.scaleMode doe). Worden de afbeeldingen etc. dan ook uitgerekt als iemand een grotere resolutie dan 1024x768 gebruikt?
Offline jelle - 27/05/2007 15:43
Avatar van jelle PHP beginner je kan ook op je index zetten dat als je een andere res. heb dat je naar een aparte pagina word gelinkt met een apart op maat gemaakte flash
Offline vinTage - 27/05/2007 16:20
Avatar van vinTage Nieuw lid http://www.site...amp;id=649
in de inleiding staan 2 linkjes, mss dat die iets verduidelijken voor je ?

De bg is een foto, bedoel je zoiets ?
Offline Dark_Paul - 27/05/2007 16:38
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Ja vinTage, dat bedoelde ik inderdaad.
Bedankt voor de hulp en ik denk dat ik nog wel een aantal topics open voordat de site af is! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s