PHP ver gevorderde |
|
Met RPG games moet je rekening houden met mogelijkheid tot uitbreiden/simpel overstappen ivm met vooruitgang van bezoekers/spelers.
Een spel kan grafisch minimaal zijn, waardoor al een boel bandbreedte wordt beperkt. Echter als je veel plaatjes (dus grafisch wat zwaarder) dan moet je al snel rekening houden met veel bandbreedte.
Ook moet je rekening houden met je verwachtingen en wensen? Is het een enkel Nederlands spel en zullen de bezoekers voornamelijk nederlands zijn of een europees/internationaal spel zijn, want dan kan je namelijk rekening houden met de locatie van de server.
Als ik jouw was zal ik eerst kijken wat je echte wensen zijn, en wat je toekomst verwachtingen zijn. Mochten deze vrij minimaal zijn, dan kan je het wat rustiger proberen met een goedkope(re) hosting, en mocht je grootse verwachtingen en plannen hebben.. Tjah, dan kan je altijd kijken voor iets duurders.
Als je echt zéker wilt zijn van een goede hosting, zul je wat meer duidelijkere eisen moeten gaan stellen. Nu zul je enkel "aanraders" krijgen waar mensen ervaringen mee hebben, en niet echt met je eisen.
Ik gebruik voor mijn game (die echter nog onder constructie is en dus nog vrijwel geen bandbreedte gebruikt) pirus.nl. Waarom? Omdat dat het bedrijf is van mijn broer, en ik daar gratis gebruik van kan maken. Grafisch wordt mijn game wat zwaarder dan het gemiddelde spel denk ik. Dus ook ik zal later misschien naar een alternatief moeten gaan zoeken of zolang mijn broer zijn server het trekt en me broer er geen problemen mee heeft, zal ik die van mijn broer gebruiken. Mocht ik later nou een (kleine) inkomen hebben van mijn game, zal ik die beschikbaar stellen aan mijn broer. (Dus ook als me broer het gratis wil bijven doen, zal hij geld van mij ontvangen. Alhoewel die betaling wel in verhouding moet staan hè ). Mocht de server op denduur te licht worden, zal ik moeten overstappen naar een andere hosting. Ook dan zal ik eisen stellen aan de:
Klantenservice
(sub)domein
Uptime %
Bandbreedte/Webruimte
FTP (24/7)
PHP(5+)/GD Lib(Freetype)
MySQL
Data(base) backup
Statistieken
E-mail (Catch-all)
Error-docs
Beschermde directories
Beveiligde verbindingen
CMS
Serverlocatie
Verplaatsing/opzegging
Mirror Mogelijkheden
Dat is wat mij nu beetje tebinnen kan schieten wat (vrij) belangrijk is. Maar er zullen zéker meer dingen zijn waar ik rekening mee zou houden. (Prijs/qualiteit is natuurlijk ook belangrijk ) |