login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

soorten databases

Offline Ultimatum - 08/05/2007 22:32
Avatar van UltimatumPHP expert Ik ben bezig met een CMS en wil zo veel mogelijk databases ondersteunen, alleen ik ben op dit gebied dus helemaal niet bekent. Het is dus eigelijk een vraag richting webhosters of mensen die hier veel ervaring mee hebben.
@anderen, reageer ook gerust, met welke soorten jij belangrijk vind oid

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 08/05/2007 23:03
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Bedoel je zoiets als:
- MySQL
- MS SQL
- MS Access
Offline Ultimatum - 08/05/2007 23:08
Avatar van Ultimatum PHP expert Ja, maar met bijvoorbeel MS Access heb je locaal een exelfile nodig toch? Dan valt die af of snap ik er niets van? 
Offline zamna - 08/05/2007 23:23 (laatste wijziging 08/05/2007 23:24)
Avatar van zamna HTML beginner Je kan best gebruik maken van de ODBC
http://nl.wikip...nnectivity
Offline ikkedikke - 08/05/2007 23:42
Avatar van ikkedikke PHP expert je hebt wel serieuze flatfile databases hoor!;-)
verder heb je op php.net een 15tal databases staan die je allemaal kan ondersteunen als je wil.
Offline Abbas - 09/05/2007 00:27

Crew .NET
Citaat:
Ja, maar met bijvoorbeel MS Access heb je locaal een exelfile nodig toch? Dan valt die af of snap ik er niets van?

Niet dat je er niets van snapt maar:
- Het is een Access bestand en geen Excel
- Je gooit dan toch gewoon het Access bestand online
Offline Ultimatum - 09/05/2007 07:04
Citaat:
je hebt wel serieuze flatfile databases hoor!
verder heb je op php.net een 15tal databases staan die je allemaal kan ondersteunen als je wil.

Ik zal php.net dan maar even doorspitten 
Citaat:
Niet dat je er niets van snapt maar:
- Het is een Access bestand en geen Excel
- Je gooit dan toch gewoon het Access bestand online

Ik bedoelde een access bestand , maar die access file upload je gewoon en dan kan je er naar toe schrijven?
Offline Abbas - 09/05/2007 08:49

Crew .NET
Ja, je roept gewoon de database aan in je code op dezelfde manier als wanneer je het locaal test, alleen moet je dan in je code de locatie aanpassen... 
Offline marten - 09/05/2007 09:52
Avatar van marten Beheerder Je kan het beste gebruik maken van de PDO extensies van PHP5. Je geeft in je config aan hoe je verbinding maakt. Hier kan je dan ook switchen tussen de databases zonder dat je al je query's hoeft na te lopen.
Stijn heeft laatst een goede tutorial hier over geschreven.
Offline Ultimatum - 09/05/2007 09:54
Avatar van Ultimatum PHP expert Daar heb ik ook naar gekeken, maar ik wil ook graag ook dat mensen met php4 de cms kunnen gebruiken. En anders zou ik het 2 keer moeten maken, voor php 4 en php5..
Offline Gerard - 09/05/2007 10:23 (laatste wijziging 09/05/2007 10:23)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Geloof mij nou maar, als jij dit goed wilt doen dan moet je dat hele PHP4 idee laten vallen. Ik zou zelf de volgende db's ondersteunen:
- MySQL
- PostgreSQL
- MSSQL (SQL Server)
- SQLite

En maak dan gewoon gebruik van DAL om dit makkelijker te maken voor jezelf.
Offline Ultimatum - 09/05/2007 10:43
Avatar van Ultimatum PHP expert Dus helemaal php5 gericht maken? En ik zal me even verdiepen in DAL en in die databases..

Bedankt allemaal 
Offline nemesiskoen - 09/05/2007 11:54
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
pdo... bekijk dat eens.
Offline Ultimatum - 09/05/2007 12:21
Avatar van Ultimatum PHP expert pdo is gewoon een verzameling van verschillende database? (kan het niet goed verwoorden). Maar ik lees ook dat je het moet installeren, dan zijn de gebruikers weer afhankelijk of de host pdo heeft geinstalleerd..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s