He,
Eerst liet ik 'pagina.php' omzetten in 'index.php?p=pagina'.
Nu wil ik voor de band '/pagina' om laten schrijven naar '?p=pagina'.
Nu vroeg ik me af hoe jullie het met de afbeeldingen en stylesheets regelen.
Om voor elke afbeelding een absolute url te gaan gebruiken is geen optie. Ik heb zitten kloten met een rewrite, maar dat lukt nog niet helemaal.
Voor zowel de stylesheet als de afbeelding werken ze niet.
Ik heb ook nog problemen met de url zelf maken, ik wil gewoon www.domein.com/pagina maar dat lukt me ook niet. Als ik er geen '/' achter zet, krijg ik dat de pagina niet gevonden wordt.
Zet ik die '/' er achter, dan kan ik oneindig er achteraan blijven plakken (www.domein.com/home/home/home/home/home...).
EDIT:
Het lukt nog steeds niet, dus ik het dit topic 'heropend'. Lees mijn laatste post in dit topic eerst, alvorens te reageren!
Dat werkt inderdaad!
Ik weet dat ik maximaal 2 $_GET-waarden meegeef aan de url. 'p' en 'act'.
Nu wil ik dus /p/act omschrijven naar ?p=..&act=..
Dat dacht ik in één regel te kunnen schrijven, zo dus:
Hmm, als ik naar '/news/1' ga, heb ik weer het probleem dat ik geen stylesheet en afbeeldingen heb. Op alle andere links ('/bla') heb ik ze wel gewoon.
zo kun je 1 vaste (altijd aanwezige) parameter meegeven en daarna is alles vrij.
PS: voor dat stuk '[A-Za-z0-9]' is een mooiere oplossing door de boel case insensitive te maken, maar dat kan altijd nog.
Ik wilde deze keer juist geen extensie erachter zetten.
Omdat ik weet dat ik maximaal 2 $_GET-waardes heb, dacht ik dit gewoon op te kunnen vangen.
Dat werkt wel, als ik naar '/map/1' ga, dan zie ik '1' als ik $_GET['act'] echo.
Alleen zit ik dus met die stylesheet en afbeeldingen.
Maak het path naar je stylesheet absolute, dus eerst $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] en dan verder werken naar je stylesheet, werkt bij mij goed. En in je css ook gewoon het gehele path typen. Zo doe ik het ook en bij mij werkt het gewoon goed
Wat je kan doen is je css in een php pagina te zetten en dan met content-type oid, zet je het bestand om naar css. Zo kan je php gebruiken en kan je een var maken waar de url in staat
Als ik naar domein.com/pagina ga, is er niets aan de hand. Als ik naar domein.com/pagina/iets zijn de stylesheet en afbeeldingen weer weg.
Ondanks dat ik in mijn head-tags deze tag heb staan:
Met of zonder '/' aan het einde (localhost/reunie/) maakt geen verschil. Boven of onder de stylesheet-oproep maakt ook geen verschil.
Waarom werkt dit niet gewoon zoals het hoort, zowel lokaal als op een andere server?
Ps. de manier van Ultimatum lijkt me veel werk en onnodig. Dan zou ik dus als ik iets upload, alle paden naar de plaatjes moeten wijzigen. Met de base-tag moet het gewoon werken lijkt me.