login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP editor die laadtijd berekend

Offline Grayen - 28/04/2007 13:42
Avatar van GrayenPHP ver gevorderde Kent iemand een editor waarin je kunt zien hoelang het duurt om de php code te laden, zodat je het script zo snel mogelijk kan maken? Want ik ben bezig met een script waarbij snelheid zeer belangrijk is.

Kent iemand zo'n progamma?

Dit leek me zo'n progamma, maar het lijkt me een linux progamma en laat ik hier nou net windows xp hebben draaien.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline GTW - 28/04/2007 13:53

PHP gevorderde
die snelheid waarmee het laad ligt geheel aan de server waarop deze loopt, dus het zal nooit precies kloppen...

en nee, ik ken er geen. ik heb er ook nooit van gehoord
Offline Wim - 28/04/2007 13:54
Avatar van Wim Crew algemeen php.net:microtime()

je neemt de tijd (in ms) in het begin van de pagina, en op het einde. Je trekt de 2de van de 1ste af, en je kent je laad-tijd
Offline Grayen - 28/04/2007 14:02
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde ik was opzoek naar iets en zag die link in google staan (die link bij mijn eerste bericht), alleen die werkt naar mijn weten alleen in linux. Dus ik dacht misschien kende iemand hier zo'n progamma, omdat je dan heel snel kan zien wat lang laad. Maar ik ga het maar zo doen als wimmarien zei, dat was mijn plan B, wel minder duidelijk (want je ziet niet gelijk wat de boosdoender is, of je moet bij elke kleine toevoeging kijken of de laattijd veel groter is) maar het werkt ;).
Offline Gerard - 28/04/2007 19:16
Citaat:
Maar ik ga het maar zo doen als wimmarien zei, dat was mijn plan B, wel minder duidelijk (want je ziet niet gelijk wat de boosdoender is, of je moet bij elke kleine toevoeging kijken of de laattijd veel groter is) maar het werkt ;).
Dan zorg je toch gewoon dat je dit te weten komt? Bedenk een systeem waarbij je een soort van 'checkpoints' inbouwt waarbij de tussentijd wordt opgeslagen. Op die manier kan je mooi zien aan het einde bij welk onderdeel de meeste tijd werd gebruikt.
Offline ikkedikke - 28/04/2007 19:22
Avatar van ikkedikke PHP expert je hebt in pear geloof ik een hele goede benchmark klasse, dat is wat je zoekt.
Offline timmie_loots - 28/04/2007 19:24 (laatste wijziging 28/04/2007 19:24)
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde
Citaat:
php.net:microtime()

je neemt de tijd (in ms) in het begin van de pagina, en op het einde. Je trekt de 2de van de 1ste af, en je kent je laad-tijd

Je trekt de 1e van de 2e af 

@Grayen: Een dergelijk programma bestaat niet eens, althans niet voor Windows. (Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat je niet per ongeluk verkeerd gelezen hebt bij dat andere programma).
Offline Flex1986 - 28/04/2007 19:51
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
http://www.xdebug.org/

Na het lezen van het artikel is dit voorzover ik begreep een pakket wat bij houdt hoelang je scripts waar over doet. Deze is zowel voor linux als voor windows beschikbaar.

Dit draait dus niet op app niveau maar op server niveau!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s