login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

KvK nummer

Offline robmoorman - 27/04/2007 11:20
Avatar van robmoormanPHP interesse heeft er hier iemand een eigen webbedrijf (eenmanszaak), en een kvk nummmer, iemand hier ervaring mee ???

mvg rob moorman

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 27/04/2007 11:24
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde KvK nummer krijg je door jezelf bij de Kamer van Koophandel (KvK) te registreren als bedrijf.
Vanaf dat moment mag je je ook een officiëel bedrijf noemen.
Offline robmoorman - 27/04/2007 11:25
Avatar van robmoorman PHP interesse ja dat weet ik haha, maar is dat nodig als je voor mensen gewoon websites logo's etc gaat maken, ik ben zelf nog student namelijk, maar heb wel veel opdrachten lopen.... nu ben ik beniwed als ik zon nummer nodig heb.... wat de ksoten zijn enz.
Offline Dark_Paul - 27/04/2007 11:38
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Weet je wat jij eens moet doen?
Naar de Kamer van Koophandel!

Ze hebben als het goed is een website met informatie, en anders wel een informatienummer..
Offline gothmog - 27/04/2007 13:56
Avatar van gothmog Lid Kijk anders even hier:
http://www.kvk....+zzp%27ers
Offline Stefan14 - 27/04/2007 18:09
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde Ik heb weliswaar geen webbedrijf, maar wel een ander bedrijf waarvoor ik een KvK nummer heb. (ik heb wel een webbedrijf, maar dat is freelance).

Ik heb het eerst ook een jaar zonder KvK nummer gedaan, gewoon om te zien hoe het zou lopen en of het lonend was om een nummer aan te vragen.
Maar heb je er eenmaal een dan voelt dat (voor mij dan) ook gewoon een stuk zekerder, je komt betrouwbaarder over enz.

Houd er wel rekening mee dat je er over het algemeen gelijk een formulier bijkrijgt voor een BTW Nummer, dus dan moet je ook omzetbelasting aangiftes doen en een degelijke administratie bijhouden alhoewel je dat als het goed is al doet.

maar als jij zegt dat het al goed loopt zou ik wel een nummer aanvragen.
Offline gothmog - 27/04/2007 18:21
Avatar van gothmog Lid Moet je alleen de 19% omzetbelasting betalen?
Offline Stefan14 - 27/04/2007 18:24
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde ja en nee, in eerste instantie natuurlijk wel de 19% omzetbelasting, maar 1 x per jaar moet je ook je inkomstenbelasting aangifte indienen (beste kun je hiervoor een boekhouder in de arm nemen), en dan moet je nog inkomstenbelasting betalen.

Maar van het belastbaar inkomen gaat nog wel iets van 1800 Euro af ofzo geloof ik, dat is de algemene heffingskorting, dus als je niet meer dan 1800 Euro winst maakt hoef je niets te betalen, anders over je winst - die 1800.

anders moet je inderdaad gewoon eens informeren bij KvK / belastingdienst / boekhouder.
Offline bertmelis - 27/04/2007 18:40
Avatar van bertmelis PHP interesse Je kan toch ook gewoon freelance werken? Nadeel is dat je geen BTW kan terug vorderen als je kosten hebt gemaakt. (dacht ik)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s