Lid |
|
Ik zit met de volgende situatie: Mijn site is meertalig, heeft meerdere fysieke submappen met veel verschillende pagina's.
Ik wil graag vriendelijke URLs hebben met behulp van mod_rewrite. Ik heb als test een .htaccess-bestand in een submap gezet en van de pagina's in de betreffende map de URLs aangepast. Dat werkt prima! Echter lees ik op het net dat het beter is om een .htaccess bestand in de root te zetten.
Met de .htaccess in een submap krijg ik de volgende url:
www.domeinnaam.com/submap1/nl/pagina/3/blabla/ (verwijst naar www.domeinnaam.com/submap1/pagina.php?taal=nl&id=3)
Ik wil het graag zo zien: www.domeinnaam.com/nl/submap1/pagina/3/blabla/
Dan zal de .htaccess waarschijnlijk toch in de root moeten staan? Als ik dat toepas, wordt de lijst met de te wijzigen urls wel heel lang en, op de manier zoals ik het doe, werkt het niet.
Ik zit niet achter mijn eigen pc, dus ik kan de code niet geven. Het is nu (in de submap) iets in de richting van:
RewriteRule ^([az]+)/pagina/([0-9]+)/([az]+)/ pagina.php?taal=$1&id=$2
RewriteRule ^([az]+)/pagina/([0-9]+)/([az]+)/ pagina.php?taal=$1&id=$2
Kort samengevat: ik weet niet hoe ik de taal vóór een submap moet zetten.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Daarbij ook rekening houdend met de vele pagina's en dus veel regels.
Ik heb me avondenlang suf gezocht op het net, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
|