login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

webserver dataverkeer

Offline spyzone - 09/04/2007 14:13
Avatar van spyzonePHP beginner Hey,

Ik heb ff een vraagje. Ik ben van plan om een eigen webserver te maken. Om een aparte computer te nemen met een aparte internetverbinding.
Maar hoe zit dat met dataverkeer?
Ligt dat aan je internetverbinding?
En hoe zou je dateventueel kunnen upgraden?

Jeroen.

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 09/04/2007 14:17
Avatar van Ibrahim PHP expert ik zou je een Reseller account aanraden, dat is veel makkelijker dan alles zelf opzetten.
Offline spyzone - 09/04/2007 14:17
Avatar van spyzone PHP beginner Ik heb nu een reseller, maar wil gewoon voor de uitdaging er zelf een maken.
Offline Stijn - 09/04/2007 14:20
Avatar van Stijn PHP expert dure uitdaging extor gaat je kunnen helpen (hij is net online)
Offline spyzone - 09/04/2007 14:22
Avatar van spyzone PHP beginner Is dat zo duur? Enige kosten die ik kan verzinnen:
Computer
Internet verbinding
Stroom

Of weet ik blijkbaar nog te weinig? 
Offline Thijs - 09/04/2007 14:29
Avatar van Thijs Crew hosting Niet aan beginnen om thuis een webserver te draaien om daarmee hosting pakketten te verhuren, denk aan:
- stroomkosten
- UPS
- lage uploadsnelheid waarmee je maar enkele website's kunt hosten omdat het anders te traag wordt voor de bezoekers
- reserve hardware (als je server crasht moet deze binnen no-time weer draaien)
- technisch beheer (beveiligen en up2date houden van software)

zo kan ik nog wel even doorgaan hoor, ik zou als ik jou was blijven bij de resellerhosting of een dedicated server huren met wellicht een onderhoudscontract.
Offline Stefan14 - 09/04/2007 14:30
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde jouw internetverbinding thuis is nooit zo snel als een verbinding in het datacenter, dat is zoieso al een feit.
Daar komt nog bij dat veel providers het niet leuk vinden als jij een webserver op jouw internetverbinding runt.

daarnaast moet je ook aardig wat afweten van beveiliging wil je niet na een paar dagen al gehackt zijn.
Offline spyzone - 09/04/2007 16:14
Avatar van spyzone PHP beginner Wil het zeker niet gaan verhuren hoor, en heb alle spullen wel. En weet aardig wat van beveiliging.
Alleen ik dacht dus ook dat de internet te traag zou zijn.
Zou dan wel een extra lijn laten aanleggen, maar dat zou vast nog wle te traag zijn ja.
En ik heb iets van 30 domeinnamen, dus dat zal dan wel niet lukken. Helaas.
Offline Daiben - 09/04/2007 16:26
Avatar van Daiben Lid nou en een control panel kost ook al aardig wat voor een fatsoenlijke
Offline spyzone - 09/04/2007 17:03
Avatar van spyzone PHP beginner zoals plesk of cpanel?
Is dat duur?
Offline Thijs - 09/04/2007 17:11
Avatar van Thijs Crew hosting Met een extra "home" internet verbinding kom je er nog niet, dan zou je moetne kijken naar business internet verbindingen met hoge upload snelheid maar dan heb je nog geen UPS'en.

Het is aangeraden om een server te plaatsen in een datacenter (colocatie) of een te huren (dedicated server). Dit is technisch gezien beter maar ook op langer termijn goedkoper.
Offline Stefan14 - 09/04/2007 17:13
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde kijk hier eens naar:
http://www.plesk-verkoop.nl/prijslijst/
http://www.licensestore.eu/pages/nlcpanel
http://www.atn-...el_pakket2 (directadmin)
Offline Daiben - 09/04/2007 17:17
Avatar van Daiben Lid maar er zijn ook gratis control panels genaamd Zpanel
Offline svm - 09/04/2007 19:22
Avatar van svm PHP ver gevorderde Dataverkeer is het aantal MB dat gedownload is van je server in één maand tijd.
Dit wordt bij hosting in beperkte mate gegeven, omdat het Internet daar niet in MB/s gaat, maar het aantal verkeer dat over de lijn gaat.
Zo kost het bij de hosting bijvoorbeeld voor de beheerder €1 voor 1GB dataverkeer.
Maar aangezien je thuis niet met hoeveelheid dat je download, maar met de snelheid werkt, is dit neem ik aan niet van toepassing bij jou.
Of je moet een zeer speciale verbinding aanschaffen.
Wil je het meten?
Dit kan met dingen als Direct Admin en ispConfig.
Ook kun je het met speciale firewalls meten.

P.S.
Mocht hier iets instaan dat niet klopt: ik heb dit van de systeembeheerder van school gehoord die ook mijn hosting verzorgd.
Offline ikkedikke - 09/04/2007 20:42
Avatar van ikkedikke PHP expert wij hebben gewoon een 10 mbit lijn zonder limiet... ik kan dus met 10 mbit uploaden..
Offline WimJ - 10/04/2007 00:35
Avatar van WimJ Grafische gevorderde al bij al gaat dit jou een zeer dure grap worden !
dan kan je beter eentje huren een dedicated server of zelf een onderbrengen in een datacenter !
Offline Wim - 10/04/2007 02:13
Avatar van Wim Crew algemeen heb ooit een dedicated server gehad met een 100MBit lijn, en heb ooit een shared dedicated server gehad (VM's) met een 10MBit lijn, en tbh, ik voelde geen verschil....

Maar; 10MBit = 81,76MiB/s
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.273s