login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[SabayonLunix] instalatie

Offline kilian - 09/04/2007 09:43
Avatar van kilianLid Ik heb een sabayonlunix op een dvd gebrand, en tijdens de instalatie wordt de ferquentie van m'n scherm aangepast. Het enige probleem is dat die ferquentie te hoog of te laag is, en ik dus niets zie. Zijn er nog mensen met ervaring hiermee?
zo ja: hoe hebben jullie dat opgelost??

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline JBke - 09/04/2007 11:07
Avatar van JBke PHP gevorderde Heb er ervaring mee echter geen oplossing tot nu toe, ik gebruik kubuntu.

Grtz.
Offline Warbringer - 09/04/2007 13:07 (laatste wijziging 09/04/2007 13:10)
Avatar van Warbringer Onbekend recovery disk downloaden en dan naar het prompt gaan als root zijnde.

precies de volgorde van de root weet ik niet meer maar je hebt ergens een map sysimage/X11/

daarin staat een config bestand (xorg.conf toevallig?) die openen.
staat je resolutie, refresh hertz, en driver en overige in.

Tenminste, bij mijn linux is dat (RedHat en Fedora) dus ik denk ook wel bij jou met een beetje geluk.

Zet je driver e.t. op VESA (geen VGA maar VESA) en je beeldscherm op 800x600 met 62 MHz voor 100% zekerheid.

Je moet ook weten of je D-SUB of DVI gebruikt en een CRT of TFT scherm eigenlijk, maar dat zie je wel in dat instellingen bestandje.

Success ermee!

p.s. een tip:

sudo find / -name "xorg.conf"

of

locate xorg.conf

daarmee kan je vinden WAAR xorg.conf staat, zet je driver op VESA en ik garandeer je dat het werkt! Groetjes,
Offline Ibrahim - 09/04/2007 13:23
Avatar van Ibrahim PHP expert verdorie, snappen jullie niet dat alleen webmaster gerelateerde vragen toegestaan zijn 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s