login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Internet snelheid bezoeker.

Offline JBke - 08/04/2007 22:39
Avatar van JBkePHP gevorderde Hoi,

Weet er iemand hoe ik op een eenvoudige manier kan controleren over welke snelheid van internet een bezoeker van mijn site beschikt, dit om eventuele zwaardere flash gedeeltes onder een bepaalde snelheid weg te laten met laden en de keuze aan de bezoeker te laten. Ik wil ook niet dadelijk een bestand gaan wegzenden en daarop afgaan van de snelheid, ik zou liever iets exacters willen.

Alvast beadnkt,

Grtz.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 08/04/2007 22:47
Avatar van vinTage Nieuw lid Zet gewoon een controle swfje, laat de bezoeker dus die mini swf downen, en als het verschil met getTimer te groot is doe je een redirect.

Offline JBke - 08/04/2007 23:08
Avatar van JBke PHP gevorderde Dat heb ik nu maar is zo omslachtig, kan ik het niet automatisch laten verlopen?
Offline vinTage - 08/04/2007 23:23 (laatste wijziging 08/04/2007 23:24)
Avatar van vinTage Nieuw lid <hardop denken>
Je zet een controle swf die in ieder geval de swf inlaad die je persee wilt tonen.
Dan bereken je de download tijd adh van getTimer en het aantal ingeladen kb's.
Als alles snel gaat kan je via localConnection de andere (lege)swfjes opdracht geven om hun ding te downloaden.
</hardop denken>

Dat is wss weer te omslachtig, maar vertel anders eens wat jij voor ogen hebt ?

Offline JBke - 09/04/2007 08:04
Avatar van JBke PHP gevorderde Hey Vintage,

Ben wel vertrokken vanuit uw standpunt maar heb het iets wat aangepast, heb de bezoeker eerst de keuze gegeven uit html of flash site en indien hij voor flash kiest heb ik uw gedachte ingebouwd, dus enkel de bezoekers die flash kiezen worden onderworpen aan een test en deze resultaten worden opgeslagen in een database voor het volgende bezoek, indien je je registreerd wel te verstaan.

Het is eigenlijk voor een flashsite van een canadese vriend, die bezig is met een site voor FosterCare.(anti)

http://www.systemvsbizzi.biz
http://www.hardwarpfm.com

Grtz.
Offline vinTage - 09/04/2007 12:39
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik zou zoieso het aantal ingeladen kb's ofzo tonen via een progresbar, want na 2 minuten te kijken naar een "loading" animatie geeft menig bezoeker het wel op.

side: die hardwarpfm is wel een leuk concept, maar het zou iets sneller mogen i.m.o.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.338s