login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Poorten openen

Offline samcappelle5 - 03/04/2007 11:13 (laatste wijziging 16/02/2008 11:53)
Avatar van samcappelle5Lid Ik heb apache 2.2 geïnstalleerd en alles werkt, zolang het op mijn eigen pc is. Volgens mij ligt het probleem aan poort 80 die niet wil openen. Ik heb in m'n router nochthans alles juist gezet, maar zijn er nog dingen die ik moet aanpassen (XP Firewall?, Viruscan met firewall?). Als ik op deze site: http://www.watismijnip.be/ check poort: 80 doe heb ik als resultaat: Poort 80 blijkt niet open te zijn. Weet iemand wat hieraan te doen valt:?:

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 03/04/2007 11:17 (laatste wijziging 03/04/2007 11:22)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Wat voor modem/router/combo heb je?
Kijk wel merk/type je hebt en zoek het hier op:
http://portforward.com/routers.htm

Wat voor combo gebruik je eigenlijk? Modem --> router --> PC's of
Modem/router(2in1) --> PC's
Als je de bovenste hebt (dat heb ik ook) moet je vanaf je modem de poort forwarden naar je router, en vanuit je router de poort forwarden naar de juiste PC.
Onze modem heeft een ingebouwde router-functie, maar heeft maar 1 aansluiting (daar zit onze router dus op).
De router krijgt van de modem 10.0.0.150 toegekend (dit heb ik ontdekt door de PC rechtstreeks op de modem aan te sluiten en toen in cmd 'ipconfig /all' te typen).
Ik sluis mijn poorten van de modem dus door naar intern IP 10.0.0.150 (de router). Op de router staat een DMZ ingesteld naar het interne IP van deze PC (wat door de router is toegewezen).
Zo heb ik de benodigde poorten (voor webserver en downloaden) geopend.
Offline samcappelle5 - 03/04/2007 11:25 (laatste wijziging 16/02/2008 11:59)
Avatar van samcappelle5 Lid Wel ik heb dus een Belkin F5D5231-4.

Maar is dit het enige wat ik moet doen, moet je geen andere firewalls zoals XP firewall enzo veranderen:?:

En ik heb telenet dus er komt 1 kabel binnen in m'n router, en er vertrekken 2 kabels uit m'n router naar 2 pc's.
Offline Dark_Paul - 03/04/2007 11:29 (laatste wijziging 03/04/2007 11:31)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Maak je gebruik van een andere firewall dan Windows Firewall?
In Windows Firewall kan je een poort toevoegen, voeg dan poort 80 toe met een TCP protocol.

Bij jou is het dus zo dat de router de internetverbinding van buitenaf ontvangt, en je PC is op die router aangesloten?
Als dat zo is, zou het in principe moeten werken als de firewall de poort ook doorlaat.
Offline samcappelle5 - 03/04/2007 11:33
Avatar van samcappelle5 Lid Ik heb windows firewall afgezet en bitdefender 10 firewall heb ik poort 80 toegevoegd. Wil je eens kijken of het al gaat.(Kan ik dit zelf niet testen?) http://84.193.124.127
Offline Dark_Paul - 03/04/2007 11:54
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Kan je zelf testen, tik bij Google 'port scan' in en pak de eerste, van Shields Up. Daarmee kan je testen of je poort open staat.
Hij staat nu niet open, want ik kan er niet in komen.
Zet je firewall en antivirus ed. allemaal uit en gebruik dan de scanner van Shields Up eens. Als het dan nog niet werkt, ligt het aan de forward van de router.
Wat ik net ook al vroeg, maar je gebruik van een aparte modem en router, of een router die rechtstreeks op de internetverbinding is aangesloten?
Offline samcappelle5 - 03/04/2007 12:00
Avatar van samcappelle5 Lid Bij poort 80 HTTP zegt hij Stealth.

Telenet heeft bij mij thuis de standaard installatie gedaan: een modem, een kabelsplitter en de kabel tot aan de pc doorgetrokken. Daar heb ik nu een Belkin F5D5231-4 router aan hangen.
Offline Dark_Paul - 03/04/2007 12:09 (laatste wijziging 03/04/2007 12:16)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Teken eens een schematische opzet van je opstelling, want ik snap niet hoe je die router hebt hangen.

Zo:
Internetverbinding --> Modem --> Kabelsplitter --> Belkin router --> Pc?
Als dat zo is, heb je volgens mij die kabelsplitter niet meer nodig (maar dat maakt niet uit).
Nu moet je eerst naar de modem gaan. Het interne adres van de modem vind je door 'cmd' op te starten, en dan 'ipconfig /all' in te typen. Het eerste adres dat er achter 'DNS Servers' staat, is het interne adres van je modem (bij mij 10.0.0.138).
Ga daar naar toe. Kijk bij je modem naar de DHCP instellingen en kijk met wel adres die begint. Dit is dan het adres dat je router toegewezen krijgt (bij mij 10.0.0.150).
Sluis alle benodigde poorten vanaf de modem door, naar het routeradres dat je net gevonden hebt (hier dus 10.0.0.150).
Vervolgens kijk je bij je cmd-venster wat je eigen IP is, en wat de 'Standaard gateway' is. Als het goed is, is de Standaard gateway het eigen adres van de router (hier 192.168.24.254, niet 10.0.0.150). Ga naar je router en sluis vanaf daar de binnenkomende poorten door naar het interne IP-adres van je PC (die je net hebt gevonden).
Offline samcappelle5 - 03/04/2007 12:14
Avatar van samcappelle5 Lid Telenet werkt dus via de kabel.

Kabel --> Modem --> Splitter(een naar TV en een naar router) --> Router -->Pc
Offline Dark_Paul - 03/04/2007 12:17
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Oké, een zelfde opstelling als bij mij (alleen heb ik geen kabelsplitter, maar dat moet geen probleem zijn).
Volg de stappen zoals ik hierboven heb uitgelegd, heb je nog vragen dan hoor ik het wel!
Offline samcappelle5 - 03/04/2007 12:36 (laatste wijziging 16/02/2008 12:00)
Avatar van samcappelle5 Lid Bij mij zijn al die adressen gelijk.

als ik naar http://192.168.2.1 ga krijg ik dezelfde routersetup ofdat ik naar http://84.193.124.127 ga (mijn ip adres)
Offline Dark_Paul - 03/04/2007 12:41
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Hmm... waarschijnlijk moet je wel iets met die modem doen..
Kan je je PC loskoppelen van de router en rechtstreeks op de modem aansluiten (evt. met kabelsplitter ertussen als je ondertussen per se TV wilt kijken ).
Als dat kan, doe dan nog eens 'ipconfig /all' in cmd, en post dat venster eens.
Offline samcappelle5 - 03/04/2007 12:47 (laatste wijziging 16/02/2008 11:53)
Avatar van samcappelle5 Lid Als ik dit doe, heb ik geen internet meer.
Offline Dark_Paul - 03/04/2007 12:52
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Was dat met of zonder kabelsplitter ertussen?
Er moet volgens mij een manier zijn om in de modem te komen, want de modem moet de poort doorsturen naar de router en de router naar de PC.
Zoek anders eens op www.portforward.com hoe je in je modem moet komen en hoe je die door moet schakelen.
Offline samcappelle5 - 03/04/2007 13:01 (laatste wijziging 16/02/2008 11:53)
Avatar van samcappelle5 Lid Ik zag op die site Motorola staan en toen dacht ik dat ik noch een cd-tje liggen had van motorola.

dit vond ik op een ander forum over zo'n motorola modem:

Volgens mij is dit een gewone modem, dus niet een router waar je vanalles kan instellen. Een router bezit een firewall waar je port forwarding en dmz kan instellen om bepaalde toegang toe te laten naar uw pc. Met een modem gaat dat niet, die laat alles zo wie zo door.

als dit waar is moet ik toch geen poorten van mijn modem forwarden naar mijn router die ze dan forward naar mijn pc
Offline Dark_Paul - 03/04/2007 14:07
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Als dit waar is niet nee, zoek het eens op in de manual.
Ik kan de manual niet lezen, ik krijg: Het bestand is beschadigd en kon niet worden gerepareerd.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s