login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Nieuwe Notebook

Offline pj_muller00 - 26/03/2007 22:25
Avatar van pj_muller00PHP interesse Beste,

Ik zou mij een nieuwe notebook willen aanschaffen, maar ik ken niets van hardware.

Kunnen jullie mij iets aanraden?

Dit heb ik nodig :
- simpel toestel (puur om te programeren -> Dreamweaver + Photoshop)
- lange accu tijd

- Geen spelletjes oid

Liefst zo goedkoop mogelijk.
Pj 

28 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Pieter - 26/03/2007 22:32
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Als je student bent dan heb je een macbook voor 1050 EUR, waar je heel wat jaren zoet mee bent.
Offline webstab - 26/03/2007 22:36
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Dat is wel een goede, maar het kan veel goedkoper.
Voor 700 euro heb je wel al een laptop. (of notebook)
Zeker als je niet zoveel wilt, dreamweaver+photoshop.

Als je student hebt moet je eens naar de site van je universiteit of hoge school gaan. Daar kan je (alle soms toch) kopen aan 20% korting.
Offline vinTage - 26/03/2007 22:37
Avatar van vinTage Nieuw lid Mac is dan wel mega cool, maar 1050 euro is wel veel geld voor de meeste 

Mijn laptoppie waar ik ook flash op draai en dreamweaver is een acer travelmate 2440 en koste (n jaartje geleden) 650 euro dat kan nu vast goekoper 
Offline W0etah - 26/03/2007 22:45 (laatste wijziging 27/03/2007 10:39)
Avatar van W0etah PHP beginner Ik heb ook een macbook pro, maar voor te programmeren vindt ik het soms niet makkelijk voor dit teken te typen: [, moet je 3 toetsen indrukken
Zo'n recht haakje weet ik zelf niet hoe dat moet 

Citaat:
PieterC edit: met alt shift kan je een vierkantig haakje typen ipv de gewone haakjes...

edit: ||||||||||
hit is alt + shift + L
Offline ThAlmighty - 27/03/2007 07:35
Avatar van ThAlmighty HTML beginner ik heb eeen HP Compaq PErsario C300 gekocht laatst bij mediamarkt. 1.6 GHz Dual core, 1 GB ram DDR2 + een videokaart van niets. Had hem voor hetzelfde nodig als jouw, dus ik raad je deze zeker aan. Btw. kostte 800 euro.
Offline pj_muller00 - 27/03/2007 08:09
Avatar van pj_muller00 PHP interesse ik zou liefst niet boven de 700 € gaan ...
Dus Mac is niet echt een optie.

Iemand anders nog een goede notebook prijs/kwaliteit

Of verkoopt niemand de zijne ?

Pj 
Offline Keith - 27/03/2007 08:09
Avatar van Keith Grafische gevorderde ik heb via mijn universiteit mijn laptop voor 50% gekregen.een actie die alle 1e jaars aan geboden krijgen totaal koste hij nog steeds 1000 euro voor mij maar dus ook 1000 euro voor de uni

als je veel met photoshop wilt werken zou ik misschien niet voor een laptop gaan, je moet een een bulk aan werkgeheugen hebben, het liefst een groot scherm en natuurlijk ook een tablet, erg handig die dingen maar dat is alleen wanneer je dus heel veel met photoshop werkt en er ook posters endergelijke mee wilt maken
Offline compudoc - 27/03/2007 08:29
Avatar van compudoc PHP beginner kijk hier eens: http://www.kies...tebook.htm

typ je max prijs, evt merk, etc. in en je ziet wat er allemaal is
Offline pj_muller00 - 27/03/2007 13:23 (laatste wijziging 27/03/2007 13:31)
Avatar van pj_muller00 PHP interesse Oké, laat Photoshop dan maar vallen.

Dus nu puur :
- niet te traag
- batterij
- 15.4 inch tot 17

Als jullie mij iets geweldig kunnen aanraden, of zelf nog één hebben liggen.

Wat vinden jullie van Dell ?

Pj 

[EDIT] @ Keith (en andere in zijn geval) : kunnen wij mss niet iets regelen waar jij de pc aankoopt, en ik je 3/4 van de winkel waarde betaal, aangezien jij maar 2/4 hebt moet betalen, win je 1/4 ...

Pj 
Offline Pieter - 27/03/2007 13:39

SEO guru
http://tweakers...0&land=

http://www.pixm...eresn.html

Groetjes
Offline Dark_Paul - 27/03/2007 17:12
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Ik zit al een tijdje op een hardwareforum.. Wat ik daar heb geleerd over laptops is dat je voor 700euro wel een laptop kan halen, maar dan moet je er ook niet teveel van verwachten. Voor jou doeleinden kan zo'n dingetje nog wel prima een aantal jaren functioneren.
Ik lees in ieder geval slechte ervaringen met Acer (mijn zus heeft ook een Acer, ook constant problemen). Dell, daar lopen ze ook graag met een grote boog omheen.
Offline Pieter - 27/03/2007 17:22

SEO guru
Wat ik met mijn acer vorig jaar ondervonden heb, is dat het een goeie laptop is voor weinig geld, maar als je een probleem hebt dan betaal je dat in service dubbel en dik terug...
Offline DenMette - 27/03/2007 17:34
Avatar van DenMette PHP gevorderde toshiba zijn goed laptops, misschien wel wat duur maar ze zijn zeker functioneel genoeg.

Heb op de moment dat ik mijn laptop aan kocht een zware fout gemaakt voor een Parcard Bell te kopen.

Maar een aanrader heb ik niet hoor.

Anders moet je eens in een computer winkel binnen stappen vragen wat ze je aanraden en dan nog eens naar een andere computerwinkel gaan en daar eens gaan vragen

Dan kom je uiteindelijk wel eens op een goede uit hoor voor een schappelijke prijs.
Offline Ibrahim - 27/03/2007 17:37
Citaat:
Anders moet je eens in een computer winkel binnen stappen vragen wat ze je aanraden en dan nog eens naar een andere computerwinkel gaan en daar eens gaan vragen

die raden dus hun slecht verkochte producten aan 
Offline Pellens - 27/03/2007 17:44
Avatar van Pellens PHP interesse Voor programmeren en grafisch ontwerpen wordt voornamelijk een Mac (Apple) aangeraden heb ik ondervonden in mijn opleiding...

Zelf ga ik volgend jaar overschakelen naar Mac, maar het prijskaartje ligt momenteel nog redelijk hoog...

(En nee, ik ben niet anti-windows )
Offline Flex1986 - 27/03/2007 17:46
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Citaat:
die raden dus hun slecht verkochte producten aan

Dit ben ik dus compleet met je oneens. Ik heb namelijk zelf een winkel en ik zal iemand nooit een slecht verkocht product aansmeren. Ik probeer een zo goed mogelijke laptop voor diegene uittezoeken.

Waar je wel op moet letten is op de voorraad in een winkel schat in hoeveel een winkel op voorraad kan hebben door middel van grote en drukte daar. Als ze daar overheen gaan bijvoorbeeld een klein computerwinkeltje heeft 5 laptops van hetzelfde type op voorraad dan kan je er meer vanuit gaan dat je wel oude troep wordt geleverd. Ik zelf heb meestal 1 laptop op voorraad en dit is dan een huis tuin en keuken model. Van ongeveer 700 Euro meer voorraad heb ik niet nodig zo heb ik meestal een recent model op voorraad.

De Acer Travelmate series dat zijn wel laptops die meestal goed met hun accu om gaan. Eind april komt er een prijs verlaging van de Core 2 Duo processor eventueel kan je dat afwachten om dan te kijken of er een Core 2 Duo laptop in jouw prijsklasse tevinden is. De Core 2 Duo is energie zuinig en ook nog eens snel ideaal voor een laptop dus. Op het moment ligt een Core 2 Duo laptop denk ommenabij de 900/1000 euro
Offline Dark_Paul - 27/03/2007 18:04
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Goed punt van Flex1986, kijk naar een laptop met C2D.
Ik heb ook veel goede ervaringen gelezen met ASUS laptops. Hoewel ze toch redelijk prijzig zijn, zijn ze vaak wel uitgerust met een C2D en 2gb werkgeheugen.
Offline pj_muller00 - 27/03/2007 18:07
Avatar van pj_muller00 PHP interesse ik zie ook laptops staan met 512 ram en vista erop.

Heeft vista geen 2 gig nodig ???
Offline MindPrison - 27/03/2007 18:13 (laatste wijziging 27/03/2007 18:15)
Avatar van MindPrison PHP gevorderde Niet persé, maar hoe meer geheugen hoe beter het werkt 
De Vista vereisten vind je op deze pagina

ps: je kan beter geen Acer kopen, ik heb er in oktober één gekocht en die is al 4x voor hetzelde probleem in herstelling gegaan. Nu hebben ze me een nieuwe gestuurd, maar het verkeerde model! Niets dan problemen....
Offline Ibrahim - 27/03/2007 18:13
Avatar van Ibrahim PHP expert @pj

je hebt maar 1GB geheugen nodig om Vista Aero te gebruiken, als die uitgeschakeld staat, ben je met 512 ook goed 
Offline Martijn1989 - 27/03/2007 18:14
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Geen vista nemen joh, je weet vast wel waarom niet. Ik heb zelf een Dell Inspiron 6400. Topperde top ding, waarschijnlijk mijn beste aankoop in me leven geweest .. Ik raad je dat ding echt aan.
Offline compudoc - 27/03/2007 18:29
Avatar van compudoc PHP beginner vista is wel goed maar je kan beter wachten tot SP1 uitkomt want niet alle drivers enzo worden nu ondersteunt.

ook draai ik al een paar jaartjes op een acer en niet echt problemen (1x karpote accu maar dat heb je vaker met meer laptops).

Ik raad je wel een Dell of Acer aan.
Offline Keith - 27/03/2007 18:38
Avatar van Keith Grafische gevorderde @pj,

onmmogelijk, alleen mensen die er studeren kunenn van deze actie gebruik maken, en er hangen nog een zooi regels aan want de universiteit betaald niets voor neits die 1000 euro natuurlijk ;)
en ik kan maar 1 keer in de 3 jaar mee doen

zelf gaan studeren mn jongen ;)
Offline Flex1986 - 27/03/2007 18:39

Senior Member
Persoonlijk zou ik zelf niet letten op het verhaal van merk is goed merk is niet goed of neem vooral geen .... De meeste van deze dingen gebaseerd op eigen ervaringen. En het feit blijft nu eenmaal dat de ene gebruiken veel pech heeft bij een bepaald merk.

Zelf lever ik namelijk altijd acer's die je een pagina terug worden afgeraden omdat ze zo slecht zijn. Helaas heeft hij dus erge pech met zijn laptop. Ik zelf heb van de laptops ongeveer 20 het afgelopen half jaar er eentje terug moeten sturen. Daarna die klant niet meer gehoord . Een dell die boven mij aangeprezen wordt is al 3 keer terug gestuurd daar is dus werkelijk waar geen touw aan te knopen.

Er zijn merken waar ik inderdaad nog nooit problemen mee heb gehad zoals Toshiba die ook al is genoemd helaas verkoop ik deze weinig omdat ze gewoon duur zijn.

1 ding is zeker de grote merken. Acer, Asus, Dell, Toshiba etc zijn allemaal goed qua service als er iets mis is. Ga voor de laptop waar je jezelf het lekkerst bij voelt en niet omdat iemand anders je een bepaald merk opdringt of juist afzweerd.

Maar zoals ik al eerder zij als je er eentje tegenkomt met een Core 2 Duo voor onder de 700 euro gelijk ervoor gaan. Afwachten kan ook prijsdalingen zijn onderweg. Q3 gaan ze zelfs nog verder omlaag.

En wat betreft Vista absoluut niet doen dat is zelfde verhaal als de merken. Persoonsgebonden zie het maar zo XP was ook niet perfect in den beginne en gaandeweg werdt het beter zo zal het met Vista ook zijn. Zelf draai ik tevreden op ultimate met maar 1gig geheugen. 512 wordt wel erg krap en zou ik je niet aanraden!
Offline pj_muller00 - 27/03/2007 18:39
Avatar van pj_muller00 PHP interesse Aero, is dat je die speciale desktop hebt hé ...
Je schermen zo in 3d achter elkaar.

Of is het de skin ? en als je die uitzet dat je iets kei lelijk hebt
Offline svm - 27/03/2007 18:40
Avatar van svm PHP ver gevorderde Ja, laptop's zijn nou eenmaal prijzig, zeker in vergelijking met een desktop.
Ik raad je aan gewoon de aanbieding-blaadjes van de computerwinkels in de buurt in de gaten te houden en informeer ook bij verschillende winkels.

Ik heb nu een Acer Aspire 5102 (1GB ram, 120GB opslag en TL50 dualcore processor).
Hij werkt goed en snel genoeg (Vista nog niet kunnen testen).
Maar hij zal boven je bedrag uitgaan.

Verder is een Dell notebook wel goedkoop en goed, maar mochten er problemen zijn: de reparaties enzo zijn er duur.
Ik raad je dus ook een Acer aan.
Offline Flex1986 - 27/03/2007 18:47

Senior Member
Citaat:
Aero, is dat je die speciale desktop hebt hé ...
Je schermen zo in 3d achter elkaar.

Of is het de skin ? en als je die uitzet dat je iets kei lelijk hebt

Hoe minder skin hoe soepeler vista gaat draaien hetzelfde als met XP. Als je dus een laptop koopt die het allemaal net aan aan kan. Dan zal het er minder uitzien als die high-end laptops. Op 512 mb zal je waarschijnlijk wel wat grafisch schoon moeten laten.

En 1 punt wat wel belangrijk is als je een laptop aanschaft met vista. Adobe ondersteunt Photoshop CS2 & Macromedia Studio 8 niet onder vista en is ook niet van plan om updates uit te brengen om die zorgen dat het wel goed draait.

Dreamweaver sluit dus soms spontaan af zonder te saven. En photoshop heb ik geen problemen mee maar ik lees soms andere dingen nu ben ik ook geen echt photoshopper dus veel ervaring heb ik niet.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/46785/?highlight=adobe
Offline pj_muller00 - 27/03/2007 21:17
Avatar van pj_muller00 PHP interesse Das wel balen  

Maar zie, ik ga hem toch niet zo vaak gebruiken (puur voor op vakantie en dergelijke) en photoshop zal ik dan ook wel niet nodig hebben.

Dus ik ga gewoon een goedkoop model van iemand anders over te kopen voor 200 € als me dat lukt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s