login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

probleem met apache server (Opgelost)

Offline phpfreak - 12/03/2007 17:16
Avatar van phpfreakPHP beginner Ik heb een apache server, met php geinstalleerd, maar ik krijg de service niet gestart, vroeger had ik dit probleem ook, maar als ik dan skype ofzo afsloot, dan kreeg ik de service wel gestart, maar nu krijg ik het op geen enkele manier nog gestart (al sluit ik alles af) weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit evt kan oplossen?

groeten, Bart

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 12/03/2007 17:21
Avatar van Ibrahim PHP expert misschien is er een programma die de Apache port gebruikt ?

Probeer eens een andere port uit
Offline phpfreak - 12/03/2007 17:25
Avatar van phpfreak PHP beginner Hoe stel ik een andere port in dan? Bij mijn weten gaat dat toch alleen bij de installatie van apache?
Offline Ibrahim - 12/03/2007 17:25
Avatar van Ibrahim PHP expert Bekijk de config bestand van Apache eens
Offline Dark_Paul - 12/03/2007 17:29
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde httpd.conf in de map Conf eens doornemen.
Offline Stijn - 12/03/2007 17:30
Avatar van Stijn PHP expert In je apache map staat een bestand httpd.conf. Je kan daar de port vervangen door te zoeken naar het volgende:
Citaat:
#
# Listen: Allows you to bind Apache to specific IP addresses and/or
# ports, instead of the default. See also the <VirtualHost>
# directive.
#
# Change this to Listen on specific IP addresses as shown below to
# prevent Apache from glomming onto all bound IP addresses (0.0.0.0)
#
#Listen 12.34.56.78:80
Listen 80

vervang 80 door een andere poort en herstart apache. owja in jouw geval is het starten xD

stijn

*note: zelf had ik daar ook last van toen ik skype aan staan had en zelfs webcam. Als het niet werkt raad ik je aan om wampserver te gebruiken. Waarom moeilijk doen als het simpel kan.
Offline phpfreak - 12/03/2007 17:32 (laatste wijziging 12/03/2007 17:37)
Avatar van phpfreak PHP beginner edit: opgelost had ooit men windows account verwijderd ivm virussen enzo, en opnieuw toegevoegd, nu stond account nog op vorige account ingestelt
Offline Rik - 12/03/2007 17:40
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Probeer hem eens op te starten met ALLE andere programma's uit en op poort 80. Als dat werkt weet je dat het niet aan apache ligt.

Citaat:
# In het ideale geval moeten uitgaande TCP-verbindingen naar alle poorten (1 t/m 65535) zijn geopend. In dit geval werkt Skype het betrouwbaarst.
# Als het bovenstaande niet mogelijk is, opent u uitgaande TCP-verbindingen naar poort 443. Dit werkt alleen als u Skype versie 0.97 of later gebruikt.
# Als het bovenstaande niet mogelijk is, opent u uitgaande TCP-verbindingen naar poort 80. Sommige firewalls beperken verkeer naar poort 80 tot het HTTP-protocol. In dit geval kan Skype deze poort niet gebruiken aangezien Skype geen HTTP gebruikt. Bij sommige firewalls kunt u al het verkeer, niet alleen HTTP, naar poort 80 openzetten. In dat geval werkt Skype wel.
Het zou dus inderdaad aan Skype kunnen liggen! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s