login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[AJAX] IRC-chat script (Opgelost)

Offline Ricky - 01/03/2007 14:08
Avatar van RickyPHP beginner Hallo allemaal,

Voor mijn website heb ik op irc.quakenet.org (IRC-server) een chatkanaal geregistreerd, maar nu wil ik op mijn website een script dat inderdaad met die server kan communiceren, zonder al teveel geknipper en onnodige datatransfer.

Is dit mogelijk, en hebben jullie eventuele ideeën waar ik zo'n script vandaan kan toveren?
Ik ben zelf namelijk niet zo handig in AJAX...

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 01/03/2007 14:14
Avatar van marten Beheerder Hoeft niet perse met AJAX

http://www.site...amp;id=454

hier staat een tutorial erover. Staan wel wat kleine foutjes in.
Offline Ricky - 01/03/2007 14:18
Avatar van Ricky PHP beginner ja dat kan wel, maar dat is een bot... en aangezien mijn host verbiedt om bots te draaien...
er zijn toch zeker ook wel scripts die niet zo'n botwerking hebben? daarnaast is Pear SmartIRC beter; daar zitten de standaard irc-opties allemaal al in.
Offline Rik - 01/03/2007 14:22
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Zo'n bot is alleen maar om te laten zien dat je met php berichten kan sturen op een irc-kanaal. Als je een server draait kan je met ajax steeds requests maken naar die server en hem zo berichten laten sturen.
Offline Ricky - 01/03/2007 14:26
Avatar van Ricky PHP beginner punt is alleen dat ik niet zo handig ben met ajax, en dat ik geknipper ook geen gezicht vind...

bestaan er dan echt geen kant-en-klare scripts?
Offline Mad_Mike - 01/03/2007 14:29
Avatar van Mad_Mike PHP beginner 'kant en klaar' bestaat niet... Je zult altijd wel iets moeten aanpassen naar eigen wens. En gezien de technologie die je wenst te gebruiken (php, html, AJAX) is de zeker aan te raden om daar ook kennis van te hebben / verkrijgen.
Stel je zou iets kant en klaar vinden. Zal je nooit snappen waar het fout gaat als je een foutmelding krijgen en het oplossen ervan zal je dan ook weer aan andere moeten overlaten. Iets wat mij niet helemaal de bedoeling lijkt 
Offline Ricky - 01/03/2007 14:30
Avatar van Ricky PHP beginner :p
naja... dan adviseer ik m'n gebruikers maar om mIRC te installeren 
Offline marten - 01/03/2007 14:34
Avatar van marten Beheerder Aaaaaah je bedoeld een chatvenster in je scherm op je website?
zoals Sima ook heeft?
Offline Ricky - 01/03/2007 14:36
Avatar van Ricky PHP beginner neej, want dat werkt weer met java... en aangezien ik een hekel heb aan java omdat het altijd traag laadt is dat ook geen oplossing...
Offline bosgroen - 01/03/2007 19:22
Avatar van bosgroen Gouden medaille

PHP interesse
enkel de lite-versie is freeware:
http://hot-things.net/?q=products
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s