login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

2 beeldschermen (Opgelost)

Offline bambino - 28/02/2007 21:21
Avatar van bambinoHTML interesse Hallo,

Ik heb recentelijk een 'oud' beeldscherm gevonden, en nu leek het me wel leuk om dat mee aan te lsuiten op mijn pc . Ik heb een Geforce 6200 grafische kaart, die normaal gezien 2 monitoren ondersteund. Maar, de poort waar men huidige scherm in zit, is een redelijk kleine blauwe (ook de draden zijn blauw). Maar er is slechts 1 poort naast, een geel/oranje achtige, die groter is en de aansluiting van het 2de scherm past hier niet op .

Wat moet ik nu doen om het er toch op te krijgen. Ik ben niet zo een held in hardware, dus ik kan geen echte poortnamen en dergelijke opnoemen, tenzij iemand me wat foto's voorschoteld.

Hopelijk kunnen jullie me helpen

Grtz

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 28/02/2007 21:24
Avatar van vinTage Nieuw lid Is dat geel/oranje actige ding een rechthoekige, met daarin TIG gaatjes ?
Zoja, dan kan je daar een verloop plug voor kopen, daar past dan wel die andere kabel is, die plug kost een euro of 8 dacht ik.
Offline Soebam - 28/02/2007 21:25
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Waarschijnlijk vga en dvi (dvi is digitaal, nieuwer). De pluggetjes worden bijna altijd meegeleverd met videokaarten, dus controleer goed of je er niet al een hebt . Ik heb er hier zo twee liggen..
Offline marten - 28/02/2007 21:26 (laatste wijziging 28/02/2007 21:29)
Avatar van marten Beheerder http://www.hard...i_port.jpg

of is het de linker poort? Dan kan het wel en kan je een converter daarvoor kopen

http://www.nti1.co.uk/images/dvi-vga.jpg
http://www.graficall.nl/ProductImages/4291P.jpg
Offline Soebam - 28/02/2007 21:29
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde
Citaat:
Je videokaart bevat maar 1 aansluiting voor beeldscherm.

Dat ligt aan de fabrikant hoor. Sommige 6200's hebben wel degelijk twee aansluitingen. Mijn 6800 ook (die is van XFX).
Offline Dark_Paul - 28/02/2007 21:29 (laatste wijziging 28/02/2007 21:31)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Die blauwe waar je nu je monitor waarschijnlijk ook op aangesloten hebt, is een VGA-aansluiting. Die beige-kleurige is een DVI-aansluiting.
Als het goed is wordt er standaard al een converter bijgeleverd, die stop je dan in je DVI aansluiting en op het andere eind kan je dan je VGA-scherm aansluiten.

@Edit: ben alweer te laat..
Waarschijnlijk heb je bij deze kaart zo'n converter gekregen. Ik heb er ook een gekregen bij mn Leadtek 7600GS.
Offline bambino - 28/02/2007 21:42
Avatar van bambino HTML interesse kheb de pc in zijn geheel gekocht, niet in stukjes . Ik heb nergens zo een converter liggen, dus ik ga er wel eentje halen dit weekend dan . Bedankt, dus ik heb er een van DVI naar VGA nodig, juist?
Offline marten - 28/02/2007 21:48
Avatar van marten Beheerder jep of van vga naar dvi als je hem omdraait 
Offline Soebam - 28/02/2007 23:46
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Dan heb je een probleempje met male/female hoor marten . Kijk dus goed welke je nodig hebt..
Offline vinTage - 01/03/2007 00:02
Avatar van vinTage Nieuw lid marten trekt zich niks aan van male of female (ok waarschuwing 1 ? )
Offline marten - 01/03/2007 08:37
Avatar van marten Beheerder ik vind vinTage maar wat lekker (Waarschuwing 3 voor mij? )
Offline Keith - 01/03/2007 09:24
Avatar van Keith Grafische gevorderde vergeet niet dat je video kaart meer stroom nodig heeft wanneer je dit doet, als je voeding hier niet tegen kan brand hij door.
Je kan het overigens gewoon proberen hoor, als er rook uit je pc komt dan moet je gewoon een grotere voeding kopen voor 12 euro

heb ik ook gehad^^

mijn muur is nogsteeds zwart 
Offline Dark_Paul - 01/03/2007 09:41
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Grotere voeding voor 12euro?
Voor een betere voeding ben je al gauw 35euro kwijt. Loop met een grote boog om merken als Sweex heen, ze zijn onbetrouwbaar tot en met als je ze zwaar belast.
Voor 39euro heb je een CoolerMaster ExtremePower van 430Watt. Zoek naar een A-merk voeding (Antec, CoolerMaster, Tagan etc.) als je een nieuwe voeding nodig hebt. Kijk dan vooral naar de CoolerMaster, die zijn goedkoop en toch goed.
Offline Ewergreen - 01/03/2007 10:31
Avatar van Ewergreen Nieuw lid Download ook even het programma Ultramon! Dit laat onder andere je taakbalk over twee schermen doorlopen, etc... . Erg handig!
Offline bambino - 01/03/2007 19:15 (laatste wijziging 01/03/2007 19:33)
Avatar van bambino HTML interesse ok een nieuw probleem duitk opt. Ik heb het scherm aangesloten, maar hij zegt elke keer dat het een "Unsupported version" is of iets dergelijks, en daaronder 2 waarden in Khz, die varieren naargelang ik de frequentie in nView aanpas... Best irritant :/

edit : oook opgelost, nu nog even dat prog installen 
Offline kilian - 01/03/2007 19:36
Avatar van kilian Lid ik wilde ultramon ook, maar moet een reg code geven...
als je dit niet doet, vervalt die dan gw na x aantal dagen?
Offline Rens - 02/03/2007 11:54

Crew algemeen
Lijkt me logich hè...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s