login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

100% CPU bij muziek afspelen in WMP11

Offline AgentX - 22/02/2007 20:44
Avatar van AgentXHTML beginner Hallo luitjes,

Ik heb sinds kort een paar merkwaardige dingen op mijn pc:
- Als ik Windows Media Player 11 start zonder iets af te spelen ==> CPU = 3%
- Als ik in WMP11 iets begin af te spelen ==> CPU 100%

Heeft iemand enig idee hoe dat kan?
(screenshotje hier: http://img253.imageshack.us/img253/4921/cpuvm2.png)

Bedankt!

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Nrzonline - 22/02/2007 20:51 (laatste wijziging 22/02/2007 21:03)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Dit is een veel voorkomend probleem zie ik. Beetje aan't googlen om een oplossing te vinden, maar nog niets kunnen vinden. Ook al op tweakers gevraagd? Misschien dat die techneutjes er wat meer van afweten?
Ik blijf ondertussen nog even zoeken

Mogelijke oplossingen, maar ik ben bang van niet:

Citaat:
GoT:
n de opties van Media player bij Mediabibliotheek, Automatische updates van media gegevens voor bestanden, het hoofdvinkje uitvinken.
Citaat:
GoT:
klinkt me als een brakke codec, bekijk je geinstalleerde codecs eens (gspot kan dat bijvoorbeeld makkelijk) en verwijder alles wat mp3. wma & cd spelen kan.

GoT:
Gebruik je een codec-pack? Niet doen, uninstallen en alleen de daadwerkelijk benodigde losse codecs installeren. Dat scheelt al een hoop ellende...
Citaat:
GoT:
Waarschijnlijk omdat wmp11 je harde schijf in de achtergrond scant naar media bestanden. Zet dat eens uit in de opties. Herstart dan wmp11 en kijk of dat helpt.

Denk niet dat dit één van de oplossingen zal zijn, er is namelijk geen bevestiging dat deze iets hebben opgelost.. van die rare dooie topics @ got.. verder niet echt veel over kunnen vinden, behalve vragen die vrijwel gelijk zijn aan de jouwe. Maar geen één heeft een echte oplossing bevestigd.
Offline AgentX - 22/02/2007 21:11 (laatste wijziging 22/02/2007 21:11)
Avatar van AgentX HTML beginner Ja, idd ik heb ook al gegoogled en heb dus het zelfde probleem.

Citaat:
1e: gaat wel, CPU wordt met 5%-10% gereduceerd
2e: ik heb geen codec(-packs) geinstalleerd, dus dat zou goed moeten gaan.
3e: ik weet wat je bedoelt, maar waar staat dat ook al weer?

Maar zo ver alvast bedankt voor de oplossingen 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s