login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Videokaarten van 2 pc's omwisselen (Opgelost)

Offline AgentX - 18/02/2007 08:08 (laatste wijziging 18/02/2007 08:09)
Avatar van AgentXHTML beginner Hallo luitjes,

Ik heb 2 bijna dezelfde PC's (zie hier: http://img.clubic.com/photo/00136420.jpg) op een aantal dingetjes na:
- De ene heeft 2 hardeschijven en de andere maar 1
- Videokaart
- Die zelfde ene heeft 2 CD/DVD-branders

De verschillen tussen de videokaarten zijn:
- Die ene heeft een ATI Radeon 9200
- Die andere heeft een NVidia GeForce FX 5200

Nu wil ik 2 dingen weten:
- Welke van de 2 is beter?
- En hoe kan ik de kaarten van de ene pc naar de andere pc omwisselen? Is dit een kwestie van eruit halen en die andere erin, of krijg ik dan gezeur met drivers? (dit geldt natuurlijk ook voor de andere pc)

Alvast bedankt mensen!

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline avdg - 18/02/2007 09:09
Avatar van avdg PHP gevorderde Ik ken er zelf weinig van, maar heb wel al eens een ati 9600 geïnstalleerd. Ik denk dan wel dat je alleen maar het stuursoftware nodig hebt. En over dat eruithalen van de kaart, het is maar een kwestie van vijzen en een kleinbeetje kennis.:D :D :D 
Offline AgentX - 18/02/2007 09:15 (laatste wijziging 18/02/2007 09:23)
Avatar van AgentX HTML beginner vijzen??

maar ik denk overigens gewoon eerst de stuurprogramma's verwijderen onder windows, en dan omwisselen. Maar krijg ik dan geen gezeur met die drivers (omdat ik alle stuurprogramma's eraf heb gehaald, en hij die andere nog niet ziet).

en wat als het niet werkt? en ik zet die andere weer terug? Dat ziet hij de oude niet omdat ik de stuurprogramma's verwijderd heb.
Offline marten - 18/02/2007 10:00
Avatar van marten Beheerder Tweakers.net heb je veel informatie over videokaart tests enzo. Het omwisselen van de kaarten? Kaart in beide pc eruit halen en omwisselen. Windows geeft 9 / 10 zelf aan dat er nieuwe hardware is gevonden. (Eerste keer zal je misschien 640 x 480 ofzo draaien) Dan installeer je de drivers en zal alles weer naar behoren werken.
Offline WimJ - 18/02/2007 10:33 (laatste wijziging 18/02/2007 10:33)
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Nujah, Geforce zou ik nemen in de pc die je gaat gebruiken voor te gamen en webdesign ( ik vindt persoonlijk geforce het beste )

Kaart er uit halen, is gewoon het omhoog liften (niet te brut)
En invoegen in de andere pc (naargelang de poort) dit kan AGP8X zijn of PC of PCI Express.

Dit kan je zien op de dozen van de fabrikant of op google.
Het stuurprogramma kan je terug vinden op de website van de fabrikant.
Of 'Ome Google' eens raadplegen. 

Nu hou wel in gedachten, hardware moet je met zachtheid behandellen.
Van zodra er ok maar een ding misloop (te wild,..) en er is iets met de printplaat of dergelijke..

Sorry gast dan heb je het verneukt.;-)

Hou dat dus in gedachten 

Moest het niet duidelijk zijn tijdens het process, geef maar een seintje.

Greetings,

Coolcoke:cool:
Offline Vakama - 18/02/2007 10:46
Avatar van Vakama HTML beginner Nuja, de Geforce is btr hoor..;-)
Offline AgentX - 18/02/2007 10:54
Avatar van AgentX HTML beginner Dus het is gewoon een kwestie van eruit en die andere er weer in. Dan ga ik op die 9/10 keer wagen ;)

Bedankt jongens!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s