login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

IIS + php 5.2.1 = blanco pagina?

Offline Mad_Mike - 16/02/2007 11:08
Avatar van Mad_MikePHP beginner Hoi allemaal.

Heb op mijn laptop IIS server geinstalleerd en werkt prima, met asp pagina's. Verder heb ik net ook php5.2.1 geinstalleerd en de extentie toegevoegd aan IIS.
Wanneer ik nu een php pagina aanroep krijg ik een blanco pagina te zien. Bron weergeven laat met de code van de php zien...:s
Wat heb ik niet goed gedaan?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 16/02/2007 11:09
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Je PHP is nog niet goed geïnstalleerd, heb je je server herstart na het installeren en toevoegen van PHP?
Offline Mad_Mike - 16/02/2007 11:23 (laatste wijziging 16/02/2007 11:34)
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Server herstart... geen resultaat
Laptop herstart... geen resultaat

edit:
even in de php.ini zitten neuzen. Daar staat de regel:
short_open_tag = off

Ik begon met <? en dat werkt dan niet <?php wel. Wist niet dat er daar een instelling voor was. Handiger om dus <?php te gebruiken... dan zit je altijd goed 
Offline Dark_Paul - 16/02/2007 11:35
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Jah, het beste is om altijd <?php te gebruiken, dan weet je zeker dat het altijd werkt.
Offline Mad_Mike - 16/02/2007 11:46
Avatar van Mad_Mike PHP beginner pfff.. krijg nu weer foutmelding met session_start();

1. PHP Warning: session_start() [function.session-start]: open(C:\DOCUME~1\mveeken\LOCALS~1\Temp\php\session\sess_gs0b8claanauonqn5h342as6r1, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in C:\Inetpub\wwwroot\digacom\services\test.php on line 2 PHP Warning: Unknown: open(C:\DOCUME~1\mveeken\LOCALS~1\Temp\php\session\sess_gs0b8claanauonqn5h342as6r1, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in Unknown on line 0 PHP Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (C:\DOCUME~1\mveeken\LOCALS~1\Temp\php\session) in Unknown on line 0

Wel leuk zelf servertje installeren... maar vond easyphp toch net iets handiger. Daar had ik nooit problemen mee ;)
Offline Ibrahim - 16/02/2007 17:40
Avatar van Ibrahim PHP expert Als ik het goed heb, betekent die error dat php de sessie map niet kan vinden. Ik kan het mis hebben.
Offline Voldemort - 16/02/2007 17:45
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde
Citaat:
PHP heeft geen schrijfrechten op je systeem waardoor er geen sessie data (bestanden) kunnen aangemaakt worden. Controleer of de huidige instelling van session.save_path correct is.

Lees je fouten en doe wat ze voorstellen.
Offline ikkedikke - 16/02/2007 17:47
Avatar van ikkedikke PHP expert windows heeft bijna geen beperking wat betreft schrijfrechten.
wat je kan proberen is een temp map buiten het gebruikersprofiel.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s