login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Xp installatie

Offline pj_muller00 - 13/02/2007 09:48
Avatar van pj_muller00PHP interesse Beste,

Ik was nog eens van plan om mijn computer schoon te maken.
Dit heb ik te goed gedaan.

Want nu wil ik Xp installeren en hij zegt dat mijn cofiguration files weg zijn. Whihah     .

Nu is de vraag. (heb mijn harde schijf al los gekoppeld)
Kan ik dit in een andere pc steken, en via de andere pc windows erop instaleren.

Als ik de harde schijf dan van computer verwissel, gaat het dan werken op de computer die nu stuk is.
En gaat de computer die ik gebruikt heb om het op te instaleren vergeten dat er '2' windowsen opstaan ?

Hopelijk begrijpen jullie het, anders zal ik het sebiet nog eens uitleggen met x en y. 

Pj  

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline tim2005 - 13/02/2007 09:50
Avatar van tim2005 Nieuw lid Heb je een restore cd? of een install cd..... is wel handig om ff te weten.... :-) En als het goed is heeft windows installatie geen config files nodig :-) Weet je wel zeker dat je de cd/dvd boot?

Gr, tim
Offline pj_muller00 - 13/02/2007 09:53
Avatar van pj_muller00 PHP interesse ja zie dat is één van de problemen ...

Hij wil niet booten van de cd (jullie zullen wel kunnen raden waarom )

Met diskettes lukt het wel.
Maar mss van zodra de boot diskettes naar de cd vragen, dat hij het nog altijd niet vind.

Zou dat kunnen ?
Offline Dark_Paul - 13/02/2007 10:00
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Je moet in je BIOS de bootvolgorde veranderen.
Als eerste diskette, dan CD/DVD-rom, en dan pas je harde schijf (eventueel CD/DVD-rom eerst en als tweede je diskette).
Doe dan je CD-tje in je speler, en start opnieuw op.
Dan kan je Windows installeren, vraagt 'ie om je partitie te verwijderen, moet je verwijderen. Daarna moet je 'm opnieuw aanmaken (dit wijst zich allemaal zelf), en dan gaat 'ie Windows installeren..
Offline jeroen48 - 13/02/2007 10:01
Avatar van jeroen48 Nieuw lid Ik heb nog nooit meegemaakt dat een pc niet boot op de windows xp CD. Je zal wel wat verkeerd doen.

Ik zou anders idd de HD eruit halen en via andere pc ff installeren en dan terugprikken, werkt hier ook perfect!

Groeten,
Offline Soebam - 13/02/2007 10:02 (laatste wijziging 13/02/2007 10:03)
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Ik raad even waarom.

1) Je hebt je bootvolgorde in je bios niet goed ingesteld, zet cd voor harde schijf en floppy..

2) Je hebt een illgeale cd en probeert de crimineel uit te hangen. Download een 98 opstartdiskette en installeer zo:

Citaat:
e:
E:i386winnt

En vervolgens geef je als path naar de installatie files (want daar vraagt ie om) dit op:
Citaat:
e:i386

Let wel op, ik gebruik E in mijn voorbeeld, dat is vaak de letter van je cdrom drive. Onthoud dat je bootdiskette de eerste schijfletter ná je harde schijven vrijhoudt voor RAM, dus dat je (als je een C schijf hebt, D ram wordt en E je eerste cdrom)..

edit: = dubbele punt backslash
Offline pj_muller00 - 13/02/2007 10:03
Avatar van pj_muller00 PHP interesse
Citaat:
Je moet in je BIOS de bootvolgorde veranderen.

Die stond al zo .

Maar ik ga doen wat jeroen zegt. als dat werkt .

En jeroen, als je de harde schijf weer weg haalt.
Denkt de computer dan dat er 2 windows'en staan op zijn systeem ?

Of maar één ?

Alvast bedankt,
Pj 
Offline jeroen48 - 13/02/2007 10:11
Avatar van jeroen48 Nieuw lid Nee als je in de MSCONFIG kijkt kun je dar eventuele restjes weghalen.
Meestal doet hij dat automatisch maar laatst had ik een andere windows xp cd (aangepaste met SP packs enz.) en die had dus wel 2 windows versies erop staan... Maja dat kun je zo aanpassen in MSCONFIG.

Suc6!

Groeten.
Offline CounterForce - 13/02/2007 10:36
Avatar van CounterForce Onbekend PJ ,

Het is vrij simpel...

Steek je CD van XP in de CD-rom...
reboot je Pc en bij het opstartscherm (heet erste wat je ziet als je je PC aanlegt) druk je op F8...

Kies in het menu voor de CD-rom waar de CD van XP insteekt...
Na het laden van verschillende bestanden krijg je een menuutje van je 3 dingen kan kiezen...

1. Volledige installtie ( druk op ENTER )
2. Herstelconsole ( druk op R )
3. Exit (druk op (weet ik nimeer) )

Daar kies je voor optie 2 en druk je dus op R...

Meld je aan bij de windowsinstallatie die je wil opschonen...
dat is gwn 1 of 2 dat je daar intoetst en dan op ENTER drukken...
Dan vraagt hij achter een wachtwoord...dat is het admin-wachtwoord van je PC...

Dan kan je wss wel verder...

En of je PC dan "vergeet" dat er 2 windows installaties opstaan...
Bij de ene wel...bij de andere niet...
Zorg dus dat je MBR (Master Boot Record) niet mee opverschreven word...anders heb je het zitten...mocht je dan toch je MBR mee overschreven hebben , kan je altijd op zoek gaan naar Partition Magic en daar bij TOOLS naar BOOTMAGIC gaan en dan de 2de installtie mee toevoegen bij de MBR...

Als het niet mocht lukken , geef maar een seintje...
Offline pj_muller00 - 13/02/2007 11:28
Avatar van pj_muller00 PHP interesse Beste,

ik had hier nog een legale cd liggen ...
En stak die in en alles ging van de eeste keer perfect ...
Afin swat .

Tijdens de installatie is wel geen serial gevraagd.
is dat normaal ?

Pj 
Offline CounterForce - 13/02/2007 11:46
Avatar van CounterForce Onbekend heb je herstelprocedure gedaan of een volledig nieuwe installatie ?
Offline Dark_Paul - 13/02/2007 11:58
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Als je een volledig verse installatie doet, wordt die code pas gevraagd bij het activeren van je Windows-versie. Dat is pas als de installatie wordt afgerond en je eigenlijk al je PC kan gebruiken.
Offline CounterForce - 14/02/2007 09:20
Avatar van CounterForce Onbekend @Dark_Paul

Dat is niet helemaal correct wat jij zegt...
Als je een volledige nieuwe installatie hebt gedaan, zal hij eerst die wizard weergeven om accounts te kunnen toevoegen...
Eer je account kan toevoegen zal je daarvoor de serial moeten ingeven...
Het word duidelijk weergegeven dat je serial moet ingeven, doe je dit niet , dan heb je 30 (of 31) dagen om je alsnog te registreren bij MicroSoft...

@pj

Als je een herstelprocedure doet van de rootmappen, dan ga je geen serial moeten ingeven omdat die al anwezig is...
Maak je dus geen zorgen als je de herstelprocedure hebt gebruikt en je geen serial hebt moeten ingeven 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s