login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Webdesign opleiding / multimedia opleiding

Offline Warbringer - 12/02/2007 09:52
Avatar van WarbringerOnbekend Hallo luitjes, ben opzoek of er ook opleidingen zijn voor webdesign en de hele mik mak erbij dus php, javascript, flash en zo.
Is er misschien één opleiding die dit alles in één pakket bied, of een opleiding die hierop lijkt dat jullie weten? heb gezocht maar in mijn regio weinig te vinden helaas (Oss, in de buurt van s'-Hertogenbosch).

Dacht dat jullie wel het een en ander weten misschien aangezien er hier veel fanatieke studenten zitten ;)

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nielsvdwal - 12/02/2007 10:06
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde Eindhovense school is een goede!.. voorheen hete het Grafisch Lyceum..

linkje

is meer voor design etc. maar misschien dat er ook iets bij zit voor scripting.. je leert bij design wel flash zover ik weet..
Offline SilVeX - 12/02/2007 10:28
Avatar van SilVeX HTML beginner Ik zit om Multimedia college Amersfoort Roc Midden nederland

Eerste half jaar krijg je ook nog audio video erbij, dan moet je kiezen of je webdevelopment wil gaan doen of AV als je naar het web gaat dan krijg je php/flash/javascript/photoshop/image ready/sql
Offline Chupskie - 12/02/2007 13:49
Avatar van Chupskie MySQL beginner Ben je opzoek naar een MBO of HBO opleiding?

Ik ben nu net begonnen met mijn hbo-opleiding in eindhoven.
Fontys Hogescholen IMD (ICT Media Design).

Dit is een 4-jarige opleiding. En hierin krijg je alle punten die jij vraagt.
Zoals HTML,CSS, PHP, MYSQL, FLASH..
En werk je met de meeste bekende programma's zoals:
het macromedia pakket, het adobe pakket, enz.

Meer kan ik je er ook niet over vertellen, ik ben ook pas in februari gestart  

Succes verder.
-Chupskie

p.s. eindhoven is nog wel te doen volgens mij vanuit oss / den bosch 
Offline nielsvdwal - 12/02/2007 13:54
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde ik weet het wel zeker dat het te doen is .. grappig dat ik er nu achter kom dat er mense gewoon vlakbij mij op school zitte 
Offline Dark_Paul - 12/02/2007 14:15
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde FF tussendoor, zijn hier ook WO (= universitaire) studies in te vinden?
Offline Vakama - 12/02/2007 16:34
Avatar van Vakama HTML beginner Ook ff tussendoor, zijn dulke scholen ook in Antwerpen?
Of elders in Bëlgïë?
Offline Gerard - 12/02/2007 16:41
Avatar van Gerard Ouwe rakker WO is het denk ik wat moeilijker. Hier op het HBO in Eindhoven hebben we wel een IMD (ICT Media Design) opleiding.
Offline Pieter - 13/02/2007 08:33
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
In België heb ik eigenlijk nog maar bitter weinig zo'n opleidingen gezien. In avond/volwassenonderwijs vind je het genoeg, maar ik denk dat je misschien eerst de keuze zal moeten maken tussen iets vrij algemeens om zo tot webdesigner door te stomen.

vb, eerst grafische vormgeving (en dan word je een self-made-programmeur)
of meer programmeren minded, en dan een self-made-graficus worden.

Er bestaan wel richtingen die die richting bieden (ik heb al enkele mensen over Geel en Kortrijk horen babbelen), maar het niveau is niet echt goed te noemen. Oudere technieken vooral. Het www is een snel veranderend medium, en als je niet op de boot springt van seo, accessibility, css based ontwerpen, photoshop,... Dan steken anderen je voor.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s