login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

factureren?

Offline rust - 08/02/2007 14:16
Avatar van rustNieuw lid Ik wil de klanten laten betalen voor gebruik van een webapplicatie. Het gaat om bedragen van 5 tot 15 euro.
Als er dus 100 mensen het gebruiken, kan dat 1500 euro worden, dus ik ga er al van uit dat ik een BTW nummer moet aanvragen, niet?

Ze kunnen de betalende optie zelf aanvragen via de web-applicatie, ze krijgen dan onmiddellijk toegang tot het betalende gedeelte en als ze binnen 5 dagen niet betaald hebben, sluit ik hun toegang weer af.

Maar hoe factureer ik dat nu het best naar de klanten toe? Is een email met daarin alle informatie, zoals bedragen, mijn BTWnummer, enz. voldoende?
Of ben ik verplicht een papieren factuur op te maken en met de post op te sturen?

Wie kan me helpen??

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn1989 - 08/02/2007 15:07
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde
Citaat:
Als er dus 100 mensen het gebruiken, kan dat 1500 euro worden, dus ik ga er al van uit dat ik een BTW nummer moet aanvragen, niet?

Nee hoeft niet ;), pas als je meer dan 13.000 omzet per jaar hebt.

Citaat:
Maar hoe factureer ik dat nu het best naar de klanten toe? Is een email met daarin alle informatie, zoals bedragen, mijn BTWnummer, enz. voldoende?
Of ben ik verplicht een papieren factuur op te maken en met de post op te sturen?

Een factuur mag via email verstuurd worden. Wel met alle nodige informatie idd. Ik zou het netjes in een PDFje stoppen ;).
Offline xSc - 08/02/2007 15:38
Avatar van xSc Onbekend 100 mensen?

Internetters zijn niet zo scheutig met betalen. Je moet dus wel een goed verhaal hebben en betrouwbaar overkomen wil je klanten scoren.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s