login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Documentbeveiliging/membersysteem

Offline Soebam - 01/02/2007 14:39
Avatar van SoebamHTML ver gevorderde Beste sima's,

Eerst even wat ik heb en wat ik wil:

Ik ben bezig aan een website waarop straks een groot aantal artikelen komen te staan. Ik wil graag een ledensysteem maken, waarop de admin per member aan kan geven welke artikelen hij/zij mag bekijken, en welke niet.

Logisch lijkt het me om elk document een ID te geven, en elke user een array met ID's die hij/zij mag zien. In elk artikel include ik dan een bestandje controle.php, die kijkt of het artikel ID in de array van de user voorkomt. Zo ja, laat het artikel zien; zo nee, een error.

Ik ben hieraan zelf begonnen maar ik moet het maar onder ogen zien, ik ben (nog) te leek met php om dit voor elkaar te krijgen. Nu vraag ik me dus af, is er een kant en klaar script voor? Kent iemand zo'n script, of heeft iemand ooit zoiets gemaakt wat ik mag gebruiken ?

(ik weet dat sommigen dit onder samenwerken vinden vallen, maar ik plaats het toch op het forum omdat ik niet vraag een script voor me te maken, liefst enkel een verwijzing of een paar tips in de juiste richting)

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline xSc - 01/02/2007 14:44
Avatar van xSc Onbekend Houd het gewoon in een db bij i.p.v. in arrays.

Document_id User_id Toegang

Ik noem maar wat. Bij toegang 0 dan niet, bij 1 wel toegang. Je weet nu ook het document en de user ... dus lijkt me geen probleem.
Offline Soebam - 01/02/2007 14:45
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Wowow het is geen php probleem óf een SQL probleem, het is een Soebam probleem. Ik kan dit niet en om het te leren heb ik nu geen tijd. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iets 'voorgebakken' wat ik aan kan passen 
Offline slabbetje - 01/02/2007 15:15
Avatar van slabbetje Nieuw lid is het niet een stuk simpeler om een soort van rechten te maken?

2 = toegang tot alles
1 = toegang tot een bepaald ding
0 = Geen