login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[Opgelost] Webserver geeft error 403.

Offline Godlord - 28/01/2007 08:30 (laatste wijziging 03/02/2007 17:57)
Avatar van GodlordPHP gevorderde Hoi iedereen.

Ik ben nu een webserver aan't hosten maarja hij geeft een 403 error. Weet iemand wat er fout zou kunnen zijn gegaan?  

http://80.61.105.238/

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline sasser - 28/01/2007 09:56
Avatar van sasser PHP interesse Ik krijg forbidden ligt wss aan je .htacces. 
Offline Godlord - 28/01/2007 22:01
Avatar van Godlord PHP gevorderde ok ik zal dat eens nakijken. Ik had PHP5.2.0 geïnstalleerd en daarvoor werkte het wel. 

En weet iemand hoe ik mySQL kan ïnstalleren en waar ik het kan vinden, ik zoek ASP en Cronjobs. 
Offline Gerard - 29/01/2007 06:42
Avatar van Gerard Ouwe rakker Dit 'probleem' heeft ermee te maken dat je met de installatie van je webserver niet hebt aangegeven dat 'directory browsing' enabled moet zijn. Wanneer je gebruik maakt van Apache dan is het zeer simpel om dit aan te zetten. Je dient dit te doen in de httpd.conf en waar dat moet kan je simpel vinden door even te googlen.

Ditzelfde geld voor MySQL -> Googlen. Al typ je alleen 'MySQL' maar in dat is het eerste resultaat al gelijk de website van de makers zelf.

ASP is wat moeilijker. Als je werkt met IIS als webhost dan is het niet zo heel moeilijk want dan wordt het standaard al ondersteund. Werk je met Apache dan zal je even op zoek moeten gaan naar een Mod.

Cronjobs is geen programma maar is een onderdeel van Linux. Het staat je dus toe om op bepaalde tijden acties uit te voeren. In Windows heet het zo mooi 'De windows taakplanner' welke te vinden is in het configuratiescherm.
Offline Godlord - 29/01/2007 16:23 (laatste wijziging 29/01/2007 20:22)
Avatar van Godlord PHP gevorderde Ahh bedankt Proximus . Dat is dus helder voor mij , trouwens werkt ASP ook in een PHP pagina als je de webserver(ik gebruik dus apache) PHP en ASP geeft.  en waar dient ASP eigenlijk voor ik begrijp tot het voluit Active Server Pages is maar dienen die pagina's dan als Server ofzoiets? Nogmaals bedankt Proximus.  

Edit: Ik gebruik PHP5.2.0 ofzoiets en mySQL5.0.20 nouja nu moet ik dus deze bestanden in mijn Apache map zetten:
Kopieër nu de volgende bestanden vanuit je php map naar je Apache2 map:

Citaat:
fdftk.dll
fribidi.dll
gds32.dll
libeay32.dll
libmhash.dll
libmysql.dll
libmysqli.dll
msql.dll
ntwdblib.dll
ssleay32.dll
yaz.dll

Vanuit mijn PHP map naar Apache, maar die bestanden bestaan niet eens in mijn PHP map 
Offline Ultimatum - 29/01/2007 21:54
Avatar van Ultimatum PHP expert Heb je de nieuwste versie van php.net gedownload? Want ik heb die rar net gedownload en daar staat het gewoon allemaal in. Want mij lukt het ook gewoon 
Offline Godlord - 29/01/2007 22:11
Avatar van Godlord PHP gevorderde Ja PHP 5.2.0 ik had de Windows Installer gedownload. Misschien tot er iets mis is met de installer?  
Offline ikkedikke - 30/01/2007 15:20
Avatar van ikkedikke PHP expert kijk eens in de map ext. oid
Offline Ultimatum - 30/01/2007 15:25
Avatar van Ultimatum PHP expert Nee je moet niet de installer maar de zip hebben:
PHP 5.2.0 zip package, dat is de 2de onder Windows Binaries
Offline Clemens32 - 30/01/2007 15:37
Avatar van Clemens32 PHP interesse ASP is een scriptingtaal net als PHP.
Waarbij ASP van microsoft is en PHP opensource.
Offline Godlord - 30/01/2007 16:14 (laatste wijziging 31/01/2007 13:14)
Avatar van Godlord PHP gevorderde @ Clemens32
Bedankt Clemens voor de informatie, ik ben toch overtuigd geraakt om het niet te gebruiken...

@ Ultimatum
Ok, heb 't gister al geünzipt maar ik herdoe het even omdat ik één DLL mis.

Edit: Ik krijg het DOS gedeelte niet aan de praat en ik mis nog steeds mysqli.dll  Kan iemand me uitleggen hoe het DOS gedeelte werkt en of ik mysqli.dll nodig heb.
Offline Ultimatum - 31/01/2007 13:27
Avatar van Ultimatum PHP expert zoek even op google en dan met keywords: mysqli.dll download. Je zal dan vast wel een site vinden die deze dll aanbied. Misschien dat het dan wel werkt..
Offline Godlord - 31/01/2007 23:19
Avatar van Godlord PHP gevorderde Nouja ik heb dus het DOS gedeelte gedaan van mySQL, nu heb ik dus phpMyAdmin 2.9.2(Het laatste gedeelte ) en nu krijg ik een fout tot hij de mySQL extensie niet kan vinden.
Offline Ibrahim - 31/01/2007 23:21
Avatar van Ibrahim PHP expert probeer eens in php.ini de punt komma bij mysqli.dll weg te halen.
Offline Godlord - 31/01/2007 23:30 (laatste wijziging 02/02/2007 20:44)
Avatar van Godlord PHP gevorderde Werkt niet 

Is mysqli.dll nodig bij PHP5.2.0(in de basis map en niet in ext. ofzo)?
Zoja heeft iemand dat dan voor mij ik kan het niet vinden op Google.

Zo nee weet iemand dan hoe ik die error weg krijg?

EDIT: WAMP heeft het opgelost(Een vol pakket met alle bestanden die ik wou )
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s