login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Videotutorials

Offline Joel - 18/01/2007 18:08

Zijn er leden die ervaring hebben met het maken van videotutorials, of die dit wel willen proberen? Ik denk dan vooral aan flash en photoshop videotutorials, maar een videotutorial hoe je een server opstart zou ook kunnen.

Wat hier tegenover staat is nog niet helemaal duidelijk, maar een plaats in de crew zit er dik in omdat we leden zoeken die iets kan betekenen voor Sitemasters.

Graag enkele reacties van geïnteresseerden!

Mvg
Joël / Beheerder

35 antwoorden

Gesponsorde links
Offline TotempaaltJ - 18/01/2007 18:11
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Ik denk dat ik het wel kan, maar ik moet nog is zien! Als ik een eerste videotutorial heb, mail ik hen wel!
Offline Joel - 18/01/2007 18:24
Avatar van Joel Eigenaar Je bent 11 jaar?? Ik kan even niet volgen lol
Offline Soebam - 18/01/2007 18:25
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Ik maak er regelmatig voor een spelletje, Guild Wars, wat ik (nu niet zo veel meer maar eerst wel) speel. Daarin leg ik dan uit welke technieken ik gebruik en hoe je dingen aan moet pakken, met live voorbeeld . Misschien kan ik sima hier wel mee helpen, wie weet.
Offline Grayen - 18/01/2007 18:26 (laatste wijziging 18/01/2007 18:27)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde @joel

ik dacht dat die discussie van leeftijd verleden tijd was... hij elf jaar, weet jij veel misschien kan hij zelfs beter scripten als jij? vooroordelen graag voor je houden  .
Offline Joel - 18/01/2007 18:28
Avatar van Joel Eigenaar Wow, wat een aanval 

In een videotutorial komt ook audio bij te pas, en een stem van 11 jaar klinkt niet zo professioneel. Misschien is dit mijn mening, maar een warme volwassen stem komt iets professioneler over.

Dus jij even je woordjes terug nemen, en we zijn terug vrienden 
Offline citroen - 18/01/2007 18:30
Avatar van citroen Onbekend Ik denk dat elke video tutorial die gemaakt wordt door een sima lid nooby non professional sound zal hebben.

Besef jij wel hoe moeilijk he is om een stem en manier van spreken te hebben zoals jij het inbeeld?
Offline Grayen - 18/01/2007 18:33 (laatste wijziging 18/01/2007 18:34)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde lol dat is geen aanval hoor... ik vind alleen dat je hem on te recht beoordeeld.

verschil is tussen je vorige post en deze, dat je nu tenminste een argument geeft.
Citaat:
In een videotutorial komt ook audio bij te pas, en een stem van 11 jaar klinkt niet zo professioneel. Misschien is dit mijn mening, maar een warme volwassen stem komt iets professioneler over.

wel mee eens, maar ik zou zeggen laat hem het proberen, misschien is het wel wat .
Offline gothmog - 18/01/2007 18:34 (laatste wijziging 18/01/2007 18:40)
Avatar van gothmog Lid Discriminatie hier zeg... 
@grayen: het is DAN jij

En over de stem... gaat het nu echt om de stem? Gaan jullie daar moeilijk over doen? Niet iedereen heeft zo'n radio/tv stem zoals die lui die daar presenteren. Die mensen kom je niet zoveel tegen... Het gaat mij toch meer om de inhoud mensen!
Edit: vraagje, komen er ook videotutorials over flash, das relaxed! Kan ik eindelijk flash leren^^ 
Offline Joel - 18/01/2007 18:35 (laatste wijziging 18/01/2007 18:37)
Avatar van Joel Eigenaar Tuurlijk, ik heb ook niets gezegd dat hij niet mocht proberen hé!!. Ik was even verrast omdat ik zijn profiel bekeek en 11 jaar zag staan bij zijn leeftijd. Ik heb geen enkele vooroordelen by the way over jonge leden, want ik heb sitemasters zelf opgestart toen ik 14 jaar was en de crew heeft ook altijd jonge crewleden gekent.

Laat maar komen BigBoss Terug ontopic mensen!
Offline Grayen - 18/01/2007 18:41
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde
Citaat:
@grayen: het is DAN jij

??? hoe bedoel je, ik vat dat ff niet, bedoel je dat ik discrimineer (wat vaag zou zijn, omdat ik niks verkeerds naar iemand heb gezegd)? of het ik een schrijf fout gemaakt? of wat?
Offline nemesiskoen - 18/01/2007 18:44
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Een taalfout inderdaad. Je zei: 'als jij' en het is 'dan jij'.
Offline Grayen - 18/01/2007 18:47 (laatste wijziging 18/01/2007 18:48)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde oké dan is het goed, ik was in de war, doordat die fout niet in mijn laatste bericht stond, maar in het eerste vandaar dat ik het niet zag . Die fout maak altijd, Nederlands is niet mijn beste vak .
Offline gothmog - 18/01/2007 19:43
Avatar van gothmog Lid @grayen, nee mijne ook niet, maar ik heb het 'geluk' dat m'n zus lerares word en mij steeds verbeterd heel irritant, dus dat neem ik een beetje over (sorry:p) En die discriminatie was een (tegenovergestelde van understatement) en meer op Joël gericht 
Offline Stijn - 18/01/2007 20:05
Avatar van Stijn PHP expert Adobe heeft een mooi product (kan niet op de naam kopen , ik dacht Breeze ofzo). Als ik een tip mag geven, schrijf eerst op wat je gaat tonen en wat je gaat zeggen. Zo komt het professioneel over ipv 'euhm....ik was even dit nog vergeten te melden.' en die soort toestanden. Verder zou ik geen video tuts maken korter dan 5 minuten en langer dan 20-30 minuten. Teveel (nieuwe) informatie in één brok is beetje veel. Als je er één maakt denk dat je een docent bent en wees 100% serieus en zorg voor geen achtergrondgeluiden of een popup dat plots openspringt.

that's my advice.
Offline Pieter - 18/01/2007 22:43
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ik heb al enkele video tutorials gemaakt voor mensen van mijn jaar over het gebruik van photoshop/illustrator/3Dmodelen. Ik zal eens zien als ik er nog enkele voorbeelden van online heb staan. (als die niet te groot waren tenminste)
Het werd opgenomen met camstasia studio pro dacht ik.
De filmpjes kan je dacht ik automatisch zelfs als flashfilmpje opslaan.
Offline vinTage - 18/01/2007 22:47 (laatste wijziging 18/01/2007 22:48)
Avatar van vinTage Nieuw lid huhm.....dat zou een bak zijn als je ZELF je videos moet hosten.
Een plaatje okay, maar een hele film.extentie lijkt mij erover.

Voor degene die nog software zoeken om eea te verwezelijken, ik heb hier snaggit, en dat werkt SUPER simpel.

edit, dat bied ik dus niet aan, ik wil alleen maar zeggen dat dat best een nice desktop film ding is.
Offline TotempaaltJ - 20/01/2007 12:32
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse
Citaat:
Laat maar komen BigBoss Terug ontopic mensen!

Ik moet ff een nieuw programma hebben, degene die ik nu heb werkt niet goed genoeg, iemand een tip!

Owjah: Als je perse een vertrouwde stem wilt, waarom spreekt iemand dan niet in, dat moet niet zo moeilijk zijn! (Of wel??) 
Offline Stijn - 20/01/2007 12:46
Avatar van Stijn PHP expert @bigboss: je kan eventueel zelf een videotutorial uitschrijven en iemand anders vragen deze te maken.
Offline TotempaaltJ - 20/01/2007 12:50
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Dat is ook een idee!
Offline AgentX - 20/01/2007 12:59
Avatar van AgentX HTML beginner Ja lijkt me leuk!
Ik wil best meewerken ;)
Offline bonovox - 21/01/2007 00:10
Avatar van bonovox Nieuw lid videotut over apache2/php/mysql onder W32 / linux ((k)ubuntu) wil ik wel eens op youtube plaatsen en hier een link posten als ik daar iemand een plezien mee kan doen :-)
Offline Sitebase - 23/01/2008 00:52
Bigboss schreef:
Ik moet ff een nieuw programma hebben, degene die ik nu heb werkt niet goed genoeg, iemand een tip!

Zoals vintage al zei, snagit.
Offline Gerard - 23/01/2008 00:56
stijn1989 schreef:
Adobe heeft een mooi product (kan niet op de naam kopen , ik dacht Breeze ofzo). Als ik een tip mag geven, schrijf eerst op wat je gaat tonen en wat je gaat zeggen. Zo komt het professioneel over ipv 'euhm....ik was even dit nog vergeten te melden.' en die soort toestanden. Verder zou ik geen video tuts maken korter dan 5 minuten en langer dan 20-30 minuten. Teveel (nieuwe) informatie in één brok is beetje veel. Als je er één maakt denk dat je een docent bent en wees 100% serieus en zorg voor geen achtergrondgeluiden of een popup dat plots openspringt.

Voorbereiding is inderdaad gewenst. Daarnaast stel ik voor dat wanneer je dit wilt doen dat je gebruik maakt van een opstelling als met Virtual PC met een schone installatie van windows. Op die manier worden persoonlijke zaken ook niet zichtbaar.

Wat betreft het geluid ben ik van mening dat je eerst de movie moet opnemen met je hele verhaal erin, inclusief gekuch en gehakkel. Daarna moet je de audio opnieuw syncen en dan goed inspreken. Wanneer sitemasters het dan nodig vind om het eventueel nog een keer te doen, omdat de stem niet professioneel genoeg klinkt, kan dat ook heel simpel gedaan worden door de audio opnieuw toe te voegen.
Offline Stijn - 23/01/2008 01:01
bonovox schreef:
videotut over apache2/php/mysql onder W32 / linux ((k)ubuntu) wil ik wel eens op youtube plaatsen en hier een link posten als ik daar iemand een plezien mee kan doen :-)
Je mag ze altijd plaatsen.

Ik vind het idee van je goed om ze via youtube up te loaden.
Offline Ibrahim - 23/01/2008 08:54
Avatar van Ibrahim PHP expert In YouTube kun je channels maken, als er genoeg sirieuze kandidaten zijn, kunnnen we er eentje openen voor sitemasters.
Offline marten - 23/01/2008 10:24
Avatar van marten Beheerder Als je een beetje gelezen had kan je antwoord op je eigen vraag geven.
Offline larssy1 - 23/01/2008 10:34
Avatar van larssy1 MySQL beginner
Joël schreef:
Wow, wat een aanval 

Dus jij even je woordjes terug nemen, en we zijn terug vrienden 

Mischien ligt het aan mij,, maar als je zo'n video inspreekt, zal het toch onduidelijk worden als je niet in een studio ofzo opneemt,, of is daar dan ook weer een progje voor?
Offline marten - 23/01/2008 10:45
Avatar van marten Beheerder Zijn programma's genoeg om audio netjes te syncen
Offline zointer - 23/01/2008 15:37
Avatar van zointer HTML gevorderde Stem is toch belangrijk bij een video-tuto.
Bekijk deze tuto's eens het zijn van verschillende mensen dan merk je ook nog eens wie zijn tuto leukst is en wie niet.

Verder is het een leuk idee.
suc6
Offline nemesiskoen - 23/01/2008 21:28
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Topic is van januari 2007, why is this alive?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.214s