login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Grafische kaart

Offline DrB - 15/01/2007 15:56
Avatar van DrBHTML interesse Ik heb een vraagje over een computer op mijn stage. Ik heb geen verstand van hardware dus daarom vraag ik het hier Ik hoop dat het op de goede plaats staat. Mocht dat niet zo zijn, laat me het even weten dan post ik het op een ander forum.

Het volgende:

In deze computer zit een Matrox Millenium G550. Ik gebruik pinnacle studio plus op deze computer om video's te bewerken. Alleen ziet de kwaliteit van de filmpjes in pinnacle zelf er erg slecht uit. De overgangen zijn brokkelig en niet mooi van kwaliteit. En dan kan ik het natuurlijk ook niet goed testen. Waarschijnlijk moet ik drivers downloaden? Ik had al geprobeerd een driver te downloaden, maar toen deed mijn dual screen het niet meer. Als iemand me een goede link naar een driver kan geven die dit probleem zou kunnen oplossen, zou dat ook mooi zijn.

Zou het ook kunnen dat de grafische kaart sowiezo te slecht is?

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Soebam - 15/01/2007 16:00
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Voor videobewerking heb je geen sterke grafische kaart nodig hoor. Eerder veel RAM en een sterke CPU. Maar ik zou zeggen, exporteer eens een filmpje en bekijk het. De previews zijn altijd van mindere kwaliteit, om capaciteit te sparen .
Offline DrB - 15/01/2007 16:04
Avatar van DrB HTML interesse Ja klopt, maar op mijn computer thuis is de kwaliteit veel beter. Hier schokt die zelfs soms nog bij het bekijken. De computer is net helemaal opnieuw geinstalleerd. Misschien handig om erbij te vertellen 
Offline Simax - 15/01/2007 16:06
Avatar van Simax Onbekend Beste DrB,

Kun je eens controleren hoeveel geheugen je pc heeft?
(Windows + Break).

Voor videobewerking is min. 2Gb geheugen vereist.

Mvg, Rvb
Offline DrB - 15/01/2007 16:12 (laatste wijziging 15/01/2007 16:17)
Avatar van DrB HTML interesse Bedankt voor jullie snelle antwoorden.

Hoe kan ik dat controleren? (Sorry ben echt een noob in dat soort zaken )

In ieder geval staat Pinnacle geinstalleerd op de C schijf. Deze schijf gebruikt 21.4 GB en er is nog 12.3 GB beschikbaar.

Dit zijn iig de drivers die ik ervoor kan downloaden:

http://img170.i...ersgn1.jpg

Offline timo - 15/01/2007 16:21
Avatar van timo PHP ver gevorderde ga naar Deze Computer -> verkeerde muisknop -> Eigenschappen en vertel ons dan de kloksnelheid en de processor en de hoeveelheid MB die erbij staat (bij mij staat het zo als ik dit (Systeem(Eigenschappen)) open:
ysteem:
M$ Windows XP
Professional
Versie 2002
SP 2
Geregistreerd onv:
Maas
{nummertje}
Computer:
AMD Sempron(tm) Processor
3000+
Kloksnelheid: 1.81 Ghz, 1,00 GB
Extensie van fysiek adres
)

dat wat vet staat moet je hier even neerzetten..
Offline timo - 15/01/2007 16:25
Avatar van timo PHP ver gevorderde ga naar Deze Computer -> verkeerde muisknop -> Eigenschappen en vertel ons dan de kloksnelheid en de processor en de hoeveelheid MB die erbij staat (bij mij staat het zo als ik dit (Systeem(Eigenschappen)) open:
ysteem:
M$ Windows XP
Professional
Versie 2002
SP 2
Geregistreerd onv:
Maas
{nummertje}
Computer:
AMD Sempron(tm) Processor
3000+
Kloksnelheid: 1.81 Ghz, 1,00 GB
Extensie van fysiek adres
)

dat wat ik even vet heb gedrukt moet je hier neerzetten, dus dat onder Computer (of waar iets in de richting van MB/GB of Pentium / AMD staat..)
Offline DrB - 15/01/2007 16:34
Avatar van DrB HTML interesse Xeon(TM) CPU 2.40GHz

Clocksnelheid: 2.39 GHz, 1,00 GB
Offline Simax - 15/01/2007 16:40

Het is aan te raden je 1.00 Gb geheugen te upgraden naar 2.00 Gb wanneer je veel met videobewerking bezig bent.
Als je eventueel advies of hulp nodig hebt hoor ik het wel.

Mvg, Rvb
Offline timo - 15/01/2007 16:41
Avatar van timo PHP ver gevorderde hmm.. zou die het lijkt me wel op moeten doen, dus het ligt aan je drivers, download die Utilities en laatste driver eens en installeer ze allebei.. (eerst driver, dan util)
Offline Rens - 15/01/2007 16:41

Crew algemeen
Hardware is hier niet meer toegestaan...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s