login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Grafische kaart

Offline DrB - 15/01/2007 15:56
Avatar van DrBHTML interesse Ik heb een vraagje over een computer op mijn stage. Ik heb geen verstand van hardware dus daarom vraag ik het hier Ik hoop dat het op de goede plaats staat. Mocht dat niet zo zijn, laat me het even weten dan post ik het op een ander forum.

Het volgende:

In deze computer zit een Matrox Millenium G550. Ik gebruik pinnacle studio plus op deze computer om video's te bewerken. Alleen ziet de kwaliteit van de filmpjes in pinnacle zelf er erg slecht uit. De overgangen zijn brokkelig en niet mooi van kwaliteit. En dan kan ik het natuurlijk ook niet goed testen. Waarschijnlijk moet ik drivers downloaden? Ik had al geprobeerd een driver te downloaden, maar toen deed mijn dual screen het niet meer. Als iemand me een goede link naar een driver kan geven die dit probleem zou kunnen oplossen, zou dat ook mooi zijn.

Zou het ook kunnen dat de grafische kaart sowiezo te slecht is?

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Soebam - 15/01/2007 16:00
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Voor videobewerking heb je geen sterke grafische kaart nodig hoor. Eerder veel RAM en een sterke CPU. Maar ik zou zeggen, exporteer eens een filmpje en bekijk het. De previews zijn altijd van mindere kwaliteit, om capaciteit te sparen .
Offline DrB - 15/01/2007 16:04
Avatar van DrB HTML interesse Ja klopt, maar op mijn computer thuis is de kwaliteit veel beter. Hier schokt die zelfs soms nog bij het bekijken. De computer is net helemaal opnieuw geinstalleerd. Misschien handig om erbij te vertellen 
Offline Simax - 15/01/2007 16:06
Avatar van Simax Onbekend Beste DrB,

Kun je eens controleren hoeveel geheugen je pc heeft?
(Windows + Break).

Voor videobewerking is min. 2Gb geheugen vereist.

Mvg, Rvb
Offline DrB - 15/01/2007 16:12 (laatste wijziging 15/01/2007 16:17)