login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

showcase

Offline vinTage - 13/01/2007 03:02 (laatste wijziging 13/01/2007 03:07)
Avatar van vinTageNieuw lid yuw lezer!

Ik wil op mn eigen site een soort showcase maken zoals jullie die vast wel kennen vanop sitemasters.
Aangezien mijn site 100% flash related meuk bevat zal dit ding dus flashCase gaan heten en in plaats van ALLES, mag je daar als geregistreerd lid, alleen maar flash in tentoonstellen.

De tentoongestelde items kunnen varieren van een stom stukje actionscript (wat iets leuks doet) tot een 3D film/intro en van een simpel 1 frame spelletje tot een tilebased game met 500 levels (ok dan werd ik wakker)

Om mn vraag simpel te houden, ...STEL dat je de sima showcase opnieuw mocht scripten, WAT en HOE zou je dat doen ? welke opties, welke items, welke onderdelen, welke pre's en pro's welke...WHATEVERY'S...you name it, gooi ze hier neer.
Elk idee is welkom, van "hoe toon ik de score" tot de fontsize van de inleiding.

(dit topic heeft verder geen invloed op de huidige sitemasters showcase, deze vraag stel ik gewoon omdat ik in een idee dip zit en zelf een showcase wil hebben op mijn eigen site (only flash) )

edit: deze vraag stel ik ook al in mn eigen forum, maar daar komen niet zoveel mensen als hier 

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 13/01/2007 08:06 (laatste wijziging 13/01/2007 08:06)
Avatar van Ibrahim PHP expert Waarom zou je de showcase opnieuw scripten ? Gebruik wat je kent, animeren. Maak het een interactieve flashCase van.

Daarmee bedoel ik, in plaats van te wachten tijdens het laden laat je een preloader zien. Je kunt je eigen top10 maken, door items uit de laatste 10-flashCases te slepen naar de ruimte met je eigen top10.

Maak het een mooie interactieve geheel van, en dan hoef je je niet zorgen te maken of je het idee mag 'rippen' 

edit:

wat ben jij een verslaafde zeg om 3 uur nog bezig met je site 
Offline vinTage - 13/01/2007 09:56 (laatste wijziging 13/01/2007 09:58)
Avatar van vinTage Nieuw lid Neah, dat moet niet in flash, het moet gewoon in de stijl zoals mn site nu is.
En ik maak me echt niet druk over dat rippen, want op elke communitie is er wel een, ik wil alleen zoveel mogelijk info voordat ik dat ding ga afmaken om nadien niet platgezeurd te worden over "kan dit, kan dat, dis k*t " etc
Offline Simon - 13/01/2007 11:01
Avatar van Simon PHP expert een leuk rating systeem, mss onderverdeeld in -coding - design
waarbij de topicstarter kan kiezen waarop geoordeeld moet worden, zou wel origineel zijn denk ik
Offline Stijn - 13/01/2007 13:08
Avatar van Stijn PHP expert In flash heb je verschillende categorien: actionscript , movie (intro e.d.) , website , diversen (games e.d.).

Een ratingsysteem:
- flash zelf
- loaden
- geluid
- originaliteit
en dit met leuke flashgrafiekjes weergeven

Ik zou geen knop zetten om het extern te bekijken , misschien kan je gewoon ze op je showcase zelf streamen. Dat maakt het nog zo leuker en interactiever.
Offline vinTage - 13/01/2007 13:15
Avatar van vinTage Nieuw lid bedankt voor je input, het enige waarop ik "nee" zeg, is op het "zelf streamen".
Omdat als je een hele site hebt, moet ik met scrollbars gaan lopen klooien en ten tweede omdat dat absoluut niet veilig is.

Het is wel leuk idd om eea te tonen dmv grafiekjes, dat zal ik zeker maken 
Offline Ibrahim - 14/01/2007 08:57
Avatar van Ibrahim PHP expert het hoeft ook niet in flash he, er is ook nog AJAX 
Offline Pieter - 14/01/2007 13:29
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
@Barato, denk je nu echt dat je een nuttige inbreng doet? Hierbij laat je ook meteen je niveau zien...kan je al html?  

@Vin, die grafiekjes lijken me wel iets. Over dat zelf streamen, misschien gewoon ergens op een server zetten die toch zorgt dat het beschikbaar blijft. Hier op sitemasters vind ik het spijtig dat het recent geposte onderdeel soms direct offline ligt, of op een slechte server, of...
Misschien ook een soort puntenanciënniteit geven aan de members (naargelang posts/kwaliteiten), kwestie dat niet 1 iemand de score verbrod (zoals Barato hierboven wsl zou doen).
Offline W0etah - 14/01/2007 13:31
Avatar van W0etah PHP beginner zoals ik ook al zij op je forum, een rating systeem.

Maar dan voor scripting, design, animatie.

Als je een update doet gaat alles terug op 0 en kan je in een grafiek de verbetering zien.
Offline vinTage - 14/01/2007 13:47
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik wil het zo gaan doen:
De poster beslist of er een stem formulier komt.
Het stemformulier wordt onderverdeelt in onderdelen, script, design etc
Voor elk onderdeetje moet je een punt geven EN comment geven waarom dat punt En alle opties moeten worden ingevuld.
Als de bezoeker echt wil keuren, zal hij/zij echt de moeite wel nemen om voor elk onderdeeltje iets te verzinnen, als hij/zij daar geen zin in heeft, wil em ook niet echt keuren..
Misbruik resulteerd gewoon in een flashCase/site ban.

Verder komt er dan per reactie eoa grafiekje wat hij/zei stemde en waarom en een bericht veldje.

In de TS komt gewoon een totaal grafiek.
Ik ga niet maken dat de TS de score kan resetten, want je hebt altijd van die flauwerds die daar misbruik van maken.

Over het al dan niet zelf hosten, dat ga ik niet doen, als de poster zn item verwijderd zal ik ook gewoon (via een report dead link) het item ook verwijderen.

Allemaal bedankt en mochten jullie nog meer ideeen hebben, gooi ze maar in de groep 
Offline urqbz - 14/01/2007 16:38
Avatar van urqbz PHP interesse lijkt me cool post je een link waarneer die online staat
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s