login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mirc Bot

Offline Drieske - 10/01/2007 19:52

Ik heb een gamesite en wil nu in mijn IRC chatbox een bot maken die de laatste nieuwe newsheadline om de 5minuten laat verschijnen. Ik heb op het internet al eens gezocht maar vind hierover niet zoveel...

Iemand een goede tutorial of een goed scriptje?

Greetz,

Dries

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 10/01/2007 19:54
Avatar van Gerard Ouwe rakker Zoek maar eens op eggdrop/windrop en dan op tcl files die bijvoorbeeld de RSS file van fok uitlezen, die kan je wel aanpassen. Wat je ook kan doen is een tcl erop installeren die een socket open heeft staan en gewoon echoëd wat daarop binnenkomt, daarna draai je op de server gewoon een Cronjob die elke 5 minuten verbinding maakt met jouw bot en de zaakjes announced.
Offline timmie_loots - 10/01/2007 19:56
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Probeer SmartIRC eens, die vind ik daar altijd heel handig voor 
Offline mitshell - 26/01/2007 23:46
Avatar van mitshell Nieuw lid wat proximus zegt is het meest makelijke
smartirc is meer voor wat phpgevordigde
lijkt ook op de bot van murpy tutorials > overige
Offline webstab - 27/01/2007 10:12
Avatar van webstab PHP ver gevorderde [url=http://www.sitemasters.be/tutorials/4/1/454/PHP/IRC-bot_in_PHP_(Sockets)] Hier[/url] vind je hoe je verbinding kunt maken enz...
Maar de meeste servers ondersteunen dat niet wegens veiligheid.

Verder maak je dan daar gewoon een script die het niet ophaald en kan je bv met cronjobs zorgen dat het iederen 5 minuten gebeurd? Of anders gaat ook...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.278s