login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

dedicated server inrichten

Offline Stefan14 - 05/01/2007 20:21
Avatar van Stefan14PHP gevorderde Ik heb een dedicated server aangeschaft om back-ups op te kunnen plaatsen.
Dit in verband met bedrijfsgegevens, en ze staan dan in een beveiligd datacenter (dus niet in hetzelfde pand i.v.m. brand e.d.).

Nu weet ik alleen niet hoe ik hier een ftp server van moet maken. Een webserver zou ook leuk zijn, maar is niet eerste prioriteit. Er staat Ubuntu op en ik kan er alleen via een SSH verbinding mee communiceren.
Ik gebruik het programma Putty, maar weet niet hoe ik er bepaalde software op kan installeren.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 05/01/2007 20:26
Avatar van marten Beheerder met putty kan je de normale linux commando's uitvoeren dus ook normaal installeren en dergelijke. Zoek gewoon op google naar FTP server Ubuntu install ofzo. Ubuntu werkt met wget en dergelijke toch? Anders kan je het commando yast of yast2 proberen
Offline Gerard - 05/01/2007 20:28
Avatar van Gerard Ouwe rakker Als je een server heb aangeschaft in verband met backups voor een bedrijf dan is het laatste wat je hiermee moet doen een webserver installeren.

Om de veiligheid van de server te garanderen dien je zo min mogelijk applicaties hierop te installeren die geen affiniteit hebben met het primaire doel van de server.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.312s