login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

bestand wijzigen

Offline michel3vb - 05/01/2007 12:14 (laatste wijziging 05/01/2007 12:15)
Avatar van michel3vbNieuw lid Ik wilde graag weten of het mogelijk is om een bestand op internet te wijzigen
ik bedoel dan een txt bestandjes waar een paar variable functies instaan
is het dan mogelijk om die te wijzigen en dan opslaan, zodat de variable functies zichtbaar worden om een andere pagina waar die functies via flash worden aangeroepen?

Alvast bedankt
Groetjes Michel
p.s ik wist niet in welke categorie dit thuis hoorde vandaar overige 

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline timo - 05/01/2007 12:17
Avatar van timo PHP ver gevorderde Tutorials over bestandssysteem en PHP doornemen..
Offline michel3vb - 05/01/2007 12:21
Avatar van michel3vb Nieuw lid oke bedankt
had die tutorial over bestandssysteem al gelezen, maar begreep er niet egt veel van 
is er misschien nog een andere (makkelijkere) manier?
Offline Kr4nKz1n - 05/01/2007 12:22
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Waarvoor maken we in godsnaam nog tutorials?
Offline michel3vb - 05/01/2007 12:27 (laatste wijziging 05/01/2007 12:36)
Avatar van michel3vb Nieuw lid Het is maar een vraag hoor 
als er niets anders is probeer ik dat gewoon geen probleem!
p.s mijn server ondersteunt volgens mijn geen php want ik heb ook wel eens een mailformulier in php gemaakt maar dat werkte ook niet

mijn site staat gewoon gratis op tiscali server omdat het me internet provider is!
Offline tbk - 05/01/2007 13:57
Avatar van tbk PHP beginner ja meestal hebben die gratis spaces van internetproviders nooit php aan boord. installeer op je pc een wamp server= mysql, php met een apache server. je kan het ook allemaal apart doen...
Offline Kr4nKz1n - 05/01/2007 14:01
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend USB Webserver is hier dus uitstekend voor en zeeeeeer makkelijk te installeren.
Offline RickBouman - 05/01/2007 14:11
Avatar van RickBouman Nieuw lid Of neem gratis webhosting,
www.awardspace.com
die is zelfs banner vrij, alleen heb je geen persoonlijke 404 pagina en wat andere kleine beperkingen
Offline Kr4nKz1n - 05/01/2007 14:12
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Je moet ook niet teveel eisent zijn bij een gratis webhosting.
Offline michel3vb - 05/01/2007 15:43
Avatar van michel3vb Nieuw lid volgens mij begrijpen jullie mij verkeerd of ik jullie??

wat ik bedoel is:
als ik bijvoorbeeld bij een vriend ben ofzo en ik wil even snel iets wijzigen op mijn website dat ik dan ergens links onderin op mijn website op de link wijzig klik en dat er dan wordt gevraagd voor een wachtwoord ofzo en dat ik dan het bestand kan wijzigen en opslaan!

en wat ik net gelezen heb over wamp en usbwebserver (waar ik nog nooit van had gehoord) is dat wat anders

maar wel bedankt voor alle reacties
Groetjes Michel
Offline svm - 05/01/2007 16:03 (laatste wijziging 05/01/2007 16:05)
Avatar van svm PHP ver gevorderde Wat jij zo wilt MOET met PHP (ASP kan denk ik ook, maar goed).
Dit ondersteund je hosting dus niet en lukt dan ook niet.
Je kunt het alleen via FTP wijzigen, misschien heeft je provider een web-FTP voor je.

Daarnaast: mijn tutorial over bestandsysteem is wel duidelijk, maar ja: hier heb je toch niks aan omdat PHP niet ondersteund wordt.

USB Webserver is je niet bekend, dat begrijp ik.
Maar hier heb ik laatst een tutorial over geschreven waarvan de link nog op de index pagina staat.
Ook staan hier 2 downloadlinks.

USB Webserver geeft je een localhost, zodat je op je eigen PC PHP en MySQL kunt gebruiken.
Van wat ik gehoord heb kan iedereen je site daarmee bezoeken en het is helemaal gratis en onbeperkt qua webruimte en dataverkeer (athans: je PC is de sever).
Offline Ibrahim - 05/01/2007 16:07
Avatar van Ibrahim PHP expert als het op het internet is, kun je ook gratis FTP websites gebruiken zoals web2ftp of surftp.

voor locale wijzigingen kun je best die USB webserver tutorial doornemen.
Offline michel3vb - 05/01/2007 16:37 (laatste wijziging 05/01/2007 16:37)
Citaat:
USB Webserver geeft je een localhost, zodat je op je eigen PC PHP en MySQL kunt gebruiken.
Van wat ik gehoord heb kan iedereen je site daarmee bezoeken en het is helemaal gratis en onbeperkt qua webruimte en dataverkeer (athans: je PC is de sever).

maar dat betekent toch dat als ik mijn pc uit doet dat mensen mijn internet pagina niet meer kunnen bezoeken?
dus dan zou ik 24/7 me pc moeten laten aanstaan?
Offline svm - 05/01/2007 16:44 (laatste wijziging 05/01/2007 16:45)
Avatar van svm PHP ver gevorderde Tja, dat wel.
Maar anders kost vaak weer geld voor goede hosting, en nu beheer je hem zelf.

Edit:
Misschien heb je een oude PC die je als server kunt gebruiken.
Offline michel3vb - 05/01/2007 16:50
Avatar van michel3vb Nieuw lid oke bedankt voor je reacties
gaat eens kijken of dat gaat lukken
en aangezien ik 15 ben en dus nog bij me ouders woon moeten zij ook toestemming geven om de pc 24/7 aan te laten staan 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s