login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Regels m.b.t. abonnementen AND adverteren

Offline Scormen - 04/01/2007 11:12
Avatar van ScormenLid Hoi allemaal,

Eerst en vooral de beste wensen voor het komende jaar!

Ik zit met een vraagje over abonnementen en adverteren. Ik bezit namelijk meerdere vBulletin forums waar ik de bezoeker uiteraart gratis laat registreren. Nu zou ik graag een abonnement verkopen waarbij het lid meer rechten krijgt, zoals bv meer opslagruimte in het fotoalbum, etc.

Hoe zit dat juist? Mag ik dit gewoon verkopen? Wat met de BTW? Ik werk alleen met Paypal.

Ongeveer hetzelfde vraagje m.b.t. adverteren op de website. Hoe gaat dat meestal in zijn werk? Ikzelf heb enkel nog maar geadverteerd via bedrijven, waarvan ik altijd netjes een factuur kreeg. Echter, ikzelf ben geen bedrijf. Hoe gaat dat dan in zijn werk? Wat mag en wat mag niet?

Hoe doen de meesten onder jullie dit alles?

Alvast bedankt,
Kris

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 04/01/2007 11:38
Avatar van Tuinstoel PHP expert Hm ik heb ook wel eens mensen als het ware laten betalen, maar verder geen gezeur gehad of ergens voor moeten registreren, want die inkomsten werden onder naam van een bedrijf geschreven. Het kan dus zijn dat je in de kamer van koophandel (NL) moet staan, hoe dat in België werkt weet ik niet. In principe is er niks aan de hand, totdat de belasting/boekhouder er bij komt en wil weten hoe jij aan dat geld komt, want dan kun je namelijk belasting gaan betalen.
Offline Scormen - 04/01/2007 13:22
Avatar van Scormen Lid Bedankt voor de reactie.

Daar zit mijn vraag net, ik ben geen bedrijf. Ik wil zeker niet in de problemen komen met de belasting of enig andere dienst. Zeker niet omdat ze hier in België nogal gebrand zijn op hun centjes.

Alle tips en ervaringen zijn welkom!

Kris
Offline Joel - 04/01/2007 15:05
Avatar van Joel Eigenaar Je kan zelfstandige worden in bijberoep (hoofdberoep is dan student). Een btw/ondernemingsnummer kost 75 euro geloof ik. Je moet wel een diploma bedrijfsbeheer hebben. Als je dat hebt kun je naar ACERTA gaan, daar kan je zo'n ondernemingsnummer aanvragen.
Offline Scormen - 04/01/2007 15:20
Avatar van Scormen Lid Uh Uh, ik ben geen student, ik ben aan het werk.

Heb jij dat zo gedaan voor deze site, Joël? Ik doel op de advertenties en de donaties.

Kris
Offline Joel - 04/01/2007 16:32
Avatar van Joel Eigenaar Ah, dan is het gewoon zelfstandige in bijberoep. Voor donaties heb je niets nodig, dit is vrijwillig en kan met paypal legaal gedaan worden.
Offline urqbz - 04/01/2007 16:33
Avatar van urqbz PHP interesse en hoe zit dat in nederland?
Offline Kr4nKz1n - 04/01/2007 16:36
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Volgens mij moet je dan gwn kvk hebben omdat je geld ergens voor vraagt.
Offline Scormen - 04/01/2007 16:44 (laatste wijziging 04/01/2007 16:54)
Avatar van Scormen Lid Theoretisch gezien kan ik dan gewoon donaties vragen ipv abonnementsgeld?

Praktisch gezien klopt dat volgens mij ook niet...

Ik heb eens gemaild naar "de Dienst Handelsreglementering van de Federale Overheidsdienst Economie, KMO, Middenstand en Energie (België)", ik laat jullie wel horen wat zij wisten te vertellen.

Edit

Citaat:
Voor donaties heb je niets nodig, dit is vrijwillig en kan met paypal legaal gedaan worden.

Nu je het over paypal hebt... die abonnementen zouden enkel verkocht worden via paypal. Is het niet zo dat je in paypal (premier account) kan instellen dat er al belasting wordt afgehouden? Ik heb hiervoor ook even gemaild naar paypal, ook dit antwoord zal ik hier posten.

Zie: inloggen paypal > Mijn rekening > Profiel > Regionale belasting

Kris
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s