@vage: oké , je kan gelijk hebben maar toch vertrouw ik het niet. Waarschijnlijk heeft dit mede te danken aan die persoon van Zedenleer die 2 maand (sept en okt) gezaagd heeft dat VB een neo-nazische partij is. Ik blijf bij mijn mening dat extreem nooit goed kan zijn ook al schotelen ze de beste dingen voor. Ik vraag me enkel af waarom de media het VB zo slecht behandeld , ze moeten toch iets gedaan hebben wat in het verkeerde keelgat geschoten is....
overal wordt die partij slecht afgebeeld , is daar een reden voor?
Je mag me niet verkeerd opnemen maar die Alloctonen zetten zichzelf in deze situatie. Ik kom van school en het eerste wat ik zie als ik het station binnen ga en buiten ga zijn Alloctonen in groepen. Ze zien eruit alsof ze de boel kort en klein slaan als je hen iets gaat vragen. Met zo'n houding kom je niet ver. Wees eens opener tegenover de bevolking en toon dat je liefaardig zijt (als je dat bent).
Enne Ibrahim is ne goeie maat van ik dus iets tegen hem moet je het maar zeggen? Die spreekt beter NL dan sommigen onder jullie wss.
ze hebben soms nogal extreme standpunten inzake vreemdelingenzaken
maar om eerlijk te zijn steun ik ze daarin voor een groot stuk, ook al ben ik geen raccist.. ik heb ook vrienden van vreemde afkomst, maar zij gedragen zich hier wel, ze spreken nederlands enzo..
maar als ze hier komen om te profiteren van de staat (van ons, de belastingbetaler dus) vind ik da ze weg moeten..
zelfde me den dop enzo ze
Ter ere van dit topic heb ik een gelegenheids avatar genomen.
(mss ff page refresh)
Hij is eigenlijk alleen voor de nederlanders grappig, maar die zitten er hier ook genoeg
Aantal Belgische leden: 1673 32%
Aantal Nederlandse leden: 3599 68%
Ik denk dat er wel genoeg nederlanders hier zitten wel ja..
Ibrahim - 30/12/2006 14:17 (laatste wijziging 30/12/2006 14:20)
PHP expert
bedankt, stijn
Ultimatum, zeg me niet dat alleen allochtonen praten in hun eigen taaltje. Meer dan 80% van de NLers die ik ken op school (en ik zit op een HAVO/VWO school, met vele slimme kindertjes), kunnen niet eens een normaal gesprek met je houden zonder Jax/jacco/mattie/aaight te roepen. En dan zijn het de allochtonen hier die dan tegen ze zegt (waaronder ik) dat ze normaal moeten praten.
Ik denk dat jullie een beeld van allochtonen hebben gekregen mede door de media/muziek, dat het alleen gaat om meiden/rappen/baggy kleren. Niet dus
neuh helemaal niet, heeft nix met meiden/rappen/baggy kleren te maken. Eerder met iemand neersteken om z'n mp3-speler. Een buschauffeur doodslaan voor de fun, uit de gevangenis ontsnappen alsof het de tour de france is ( 28 man ontsnapt, geen belg erbij )
@siliecom:
jij woont in nederland en daar is de situatie waarschijnlijk heel anders dan hier...
Geloof me, kom een keertje naar antwerpen met een vriend om 8u savonds en je begrijpt wat sommigen van ons willen zeggen met de vreemdelingen die zich niet aanpassen...
over het feit 'aanpassen of opkrassen':
ik vind het niet meer dan normaal dat mensen als ze in een ander land gaan wonen, ze hun aanpassen aan de cultuur/taal/... van dat land, ZONDER hun geloof te moeten verwerpen!
Maar als ik naar mijn buren zie: die mensen wonen hier al jaren, zijn braaf en werken, maar ze spreken geen letter nederlands, dat zijn zaken die ik niet correct vind, jij wel?
Aan de andere kant ken ik buitenlanders die hier nog geen jaar zijn en al 'perfect' een conversatie kunnen voeren in het nederlands en bereid zijn om de wetten / cultuur van hier te hanteren en na te leven en als er mensen zijn die dit weigeren moeten ze de gevolgen daar van dragen...
Zijn er mensen die hier komen omwille van een oorlog of iets dergelijks is belgie altijd bereid deze mensen asiel aan te bieden, maar belgie is klein en kan deze mensenstroom niet blijven binnennemen, dus zitten er zoizo mensen bij die geweigerd worden. als deze mensen dan nog eens in belgie 'verdwijnen' en tussen de criminaliteit komen voor ze uitgewezen kunnen worden, krijgen we van dit ook genoeg...
en, zouden die landen hetzelfde voor ons doen als er hier een complete oorlog zou uitbreken, eerlijk gezegd denk ik van niet, ook omdat deze landen de middelen waarschijnlijk niet hebben om die mensenstroom op te vangen...
als er in belgie dan een partij komt die hier dan, iets hardhandiger, iets aan wil doen, wordt die direct als racistisch gezien...
kijk naar vage, eerst compleet anti-vb en nu volledig voor. en dit niet zomaar omdat hij met 'de verkeerde mensen' omgaat maar omdat hij eens diep heeft uitgezocht waar die partij voor staat, en als hij zich daar kan in vinden, net zoals ik, moet dat gerespecteerd worden... anders is er hier ook sprake van racisme, en dat is bij de wet verboden...
en een avatar die symbool staat voor de partij waar jij voor bent is niet racistisch, want dan zou een avatar van Groen! of de VLD of CD&V... ook racistisch zijn, want ik ben daar niet voor...
Leuke discussie, alleen op een verkeerde manier aangebracht
Maar als ik naar mijn buren zie: die mensen wonen hier al jaren, zijn braaf en werken, maar ze spreken geen letter nederlands, dat zijn zaken die ik niet correct vind, jij wel?
je zegt het al:
- ze zijn braaf
- ze werken
ze spreken geen nederlands ? Ze kunnen vast beginselen van een gesprek wel, aangezien ze een paar jaar in belgie/nederland wonen (waar jij ook vandaan komt ). Maar meer niet, en dat komt omdat zij, als ik het goed heb, niet een beroep hebben waar je veel moet praten niet ? [ik kan het mis hebben]
Mij intreseerd het geen boei waar je vandaan komt, maar als je om welke reden dan ook emigreerd, dan moet je jezelf maar aanpassen en je godsvergeten best doen, om op zn minst fatsoenlijk te kunnen communiceren met je "nieuwe" landgenoten.
Als je jezelf niet wilt aanpassen aan de waardes en normen van desbetreffende land, kan je beter gewoon "thuis" blijven.
En ik betaal gewoon netjes belasting hoor (behalve als de klant dat niet wil )
Ik vindt dat het allemaal door de media wordt opgepompt. Zelf ben ik midden-rechts. Ik vind dat de rijken, de economische top, wel belasting moeten betalen, maar niet heel veel meer zoals de SP (zucht) wil. Voor de rest vind ik echter niet dat er van allerlei mensen zomaar uitgezet moeten worden.
De "brave" allochtonen, om ze zo dan maar te noemen, die zie je nooit want die zitten binnen. Ik heb ook een paar Marokaanse maten en ik zeg je, die zijn af en toe niet goed bezig, maar ze zijn een minderheid en voelen de druk van de meerderheid. Voor de rest zijn dit erg goede vrienden, en op sommige vlakken zelf loyaler dan sommige van mij Nederlandse vrienden.
Ik vindt het wel grappig want ik heb al een paar keer ruzie gehad met dergelijke types. De enige reden hiervoor was dat ik met een groep vrienden, waaronder 2 manneke's (die ik toen niet kon en ook nooit wil kennen ) die ruzie aan het zoeken waren.
Trouwens denk je dat als een Nederlander (of Belg) iemand neersteekt, dat het dan ook zo uitgebreid in de media komt? Dacht het niet
Ik kan nog een boek schrijven over mijn kijk hierop, maar dat lijkt me een beetje tijdverspilling.
@vage: me broer heeft nog nooit één racisitische opmerking gemaakt in zijn leven. Hij was één keer in Antwerpen en je moest hem eens horen Antwerpen is inderdaad een probleem aan het worden maar Brussel ook. En daar moet iets aan gedaan worden vind ik.
De taal leren en de cultuur leren en hier mee omgaan. Als het in de allochtoon zijn cultuur normaal is de vrouw te onderdrukken en dat hier niet is, dan moet die allochtoon zich daar aan aanpassen.
Citaat:
Veel mensen die hierheen komen, is omdat er oorlog en onderdrukking is en ze zich niet kunnen uiten en dus in vrijheid hier willen leven (en dat ga jij verpesten door hun bepaalde dingen te ontzeggen)¨
Oh My Fucking God! Meen je dat nu? Je hebt dus duidelijk NIETS over het Vlaams Belang opgezocht en je weet er dus niets van. Even duidelijk een puntje voor je neerleggen:
Het Vlaams Belang HELPT politieke- en oorlogsvluchtelingen. Of is in ieder geval VOOR het helpen van deze mensen... Daar verschiet je van hé! Het Vlaams Belang is TEGEN economische vluchtelingen. Oei, dat wist je niet hé?
Citaat:
nederlands/leren en praten kan ik
Nee hoor, maar je komt wel dicht bij:-)
Citaat:
@vage: stoort het jou als iemand zich niet interesseert in de cultuur waar jij leeft? Ik dacht het niet.
Ik dacht het wel. Het stoort me verdomme dat die allochtonen geen fuck om onze cultuur geven. Dat voelt inderdaad als een mes in de rug. Dat is alsof iemand bij jou thuis op bezoek komt, 'achalachalama' begint te praten, geen flikker om je huis geeft, zijn schoenen en sokken afneemt en in de sofa gaat liggen met zijn voeten op tafel en dan wacht als een lammetje tot de gastheer geld op een schoteltje komt aanbieden. ZO VOELT DAT!!!
Citaat:
maar er zijn zat marrokanen/turken etc. die het niet kunnen en dan gaan ze een beetje in hun eigen taal praten.
Inderdaad... 54% van de allochtonen in België heeft problemen op school simpelweg omdat ze thuis geen Nederlands praten. Het Belgisch school systeem wordt gezien als het beste in heel de wereld (onderzoek in 2003). Dit geld enkel voor de 'native' (daar is volgens mij geen woord voor in het nederlands:s) bevolking. Die scoren het beste. Maar wist je dat het Belgische schoolsysteem het slechtste scoort als het onderzoek gaat naar de allochtone studenten. Ze kunnen niet volgen omdat ze geen fuck van de taal verstaan. En believe me, zo moeilijk is het niet om een taal te leren. Ik heb op een half jaar Noors geleerd. Om precies te zijn, in minder dan een half jaar. Na 2 maand kon ik het bijna perfect lezen, na 2,5 maand kon ik het verstaan, na 3 maand kon ik mij uitdrukken (niet in perfect Noors natuurlijk) en nu zit ik mijn stinkende best te doen om het ook schriftelijk onder de knie te krijgen. Zo moeilijk is dat niet hoor... Een beetje wil is daar voor nodig, en ik verwacht niets minder van mensen die in MIJN Antwerpen, MIJN Vlaanderen komen wonen.
Citaat:
oké , je kan gelijk hebben maar toch vertrouw ik het niet.
overal wordt die partij slecht afgebeeld , is daar een reden voor?
'Overal' zie ik als de 'linkse media'. Ooit al het palieterke gelezen, of het vroegere Vlaams Belang (het blad van het VB)? Dat is rechtse media, die hebben wat anders te vertellen!
Ooit al Harry Potter gelezen? Dan moet je mijn vorig verhaaltje in dit topic waar ik die jonge tovenaar vermeld eens lezen.
Citaat:
Ultimatum, zeg me niet dat alleen allochtonen praten in hun eigen taaltje. Meer dan 80% van de NLers die ik ken op school (en ik zit op een HAVO/VWO school, met vele slimme kindertjes), kunnen niet eens een normaal gesprek met je houden zonder Jax/jacco/mattie/aaight te roepen. En dan zijn het de allochtonen hier die dan tegen ze zegt (waaronder ik) dat ze normaal moeten praten.
Dat noem ik cultuur... dat is de huidige cultuur. En daar moet niemand met 'achalachalachala' komen opdagen, maar meedoen met de cultuur. Hier bijvoorbeeld in Noorwegen waar ik woon is het de gewoonte om ipv 'jeg' (wat ik betekend) 'i' te zeggen. Dan ga ik toch niet lekker tegendraads doen en zeggen: 'volgens de algemene noorse taal bokmål is het 'jeg' dus ik zeg 'jeg' en jullie kunnen opflikkeren'. Nee, ik pas mij aan aan het deeltje Noorwegen waar IK woon, en niet waar jan_pieter_weet_ik_veel woont.
Citaat:
alsof NLers/BEers belasting betalen
Euhm... euhm... euhm... JA!!! Wie dacht je anders? Dat dat geld uit wordt gescheten door de koning en zijn ministers?
Citaat:
je zegt het al:
- ze zijn braaf
- ze werken
ze spreken geen nederlands ? Ze kunnen vast beginselen van een gesprek wel, aangezien ze een paar jaar in belgie/nederland wonen
Inderdaad Belgie, daar woont hij. En excuse me. Maar als iemand enkele jaren in een land woont, dan is het de kleinste moeite om die taal de leren. Aangezien ik het op minder dan een half jaar kan. En believe me, ik kan MEER dan de beginselen van een gesprek. Eergisteren voerde ik nog een heel ingewikkeld gesprek over Noorse politiek en het oliefonds. Daar kan je niet aan meedelen als je 'de beginselen van een gesprek kan'.
Citaat:
Maar meer niet, en dat komt omdat zij, als ik het goed heb, niet een beroep hebben waar je veel moet praten niet ?
So? Is dat een excuus om geen moeite te doen. Ok, kan ik hier ook in Noorwegen zeggen: ja ik werk hier niet, ik ga hier misschien naar school maar ik MOET NIET meevolgen, aangezien ik een diploma in Belgie heb. Ik zou, en dat zou ok zijn voor de school, heel eenvoudig ELKE les mijn kop op de bank kunnen leggen en mijn testen en taken slechts met mijn naam erop afgeven... maar dat doe ik niet OMDAT ik mij wil integreren. Is dat zo moeilijk om te begrijpen?
Citaat:
Trouwens denk je dat als een Nederlander (of Belg) iemand neersteekt, dat het dan ook zo uitgebreid in de media komt? Dacht het niet
Nee hoor... Hanske daar, die werd vooral niet wijd uitgesmeerd in de media. Nee, daar zweeg iedereen van. Niemand weet wie hij is... wacht, nee... da's ni waar! JUIST... IEDEREEN WEET WIE HIJ IS! (notice the sarcasm in the first sentences!)
Btway: als een Allochtoon een Belg neersteekt voor een mp3-speler is het diefstal met moord. Als een Belg een Allochtoon neersteekt voor een mp3-speler zou het een racistische daad zijn, en moord... en zou er amper over de diefstal worden gesproken. Eerder over een vorm van genocide!!!
ik ben het volledig, maar dan ook volledig eens met vage!!!
Net zoals 1.000.000 andere Vlamingen:-) Door dat gore ondemocratische Cordon Sanitaire wordt de rechtse meerderheid van de Vlaamse bevolking opgeschoteld met een linkse regering.... tof is dat:-)
Vlaanderen is iets prachtigs en daar moeten we trots op zijn. Het heeft een wereldhaven, het heeft een prachtige natuur, het heeft prachtige oude steden (Tongeren, Brugge, Antwerpen, ...), het heeft een verdomd goede visvangst-industrie en landbouw-industrie (die het moeilijk wordt gemaakt door belachelijk hoge BTW (waarvan het geld RECHTSTREEKS naar die Walen gaat) zodat ze bijna hun boeken moeten sluiten). Vlaanderen is een blok, is een leeuw waar een haan aan vast hangt, een haan die iets weg heeft van een vampier en het geld uit de leeuw zuigt als een vampier bloed zou zuigen! En het wordt tijd dat wij die leeuw gaan steunen en die haan er vanaf trekken!
iedereen(en dan nog vooral rechts) zit te roepen aanpassen of buiten...
maar hoe moet een allochtoon die niets betekent in belgie zich op zen eigen houtje gaan aanpassen?
moest onze overheid mss eens effe wat geld en moeite doen zou al véééééééél opgelost zijn
en antwerpen is heus nog zo slecht niet, ge moet maar ies komen babbelen met een paar vrienden van mij, autochtoon en wonende in hoboken en antwerpen stad...
btw, vlaanderen kan niet zonder de walen
btw2, leg ook maar effe de afkeer voor europa uit als je dan toch bezig bent
Ibrahim - 30/12/2006 16:02 (laatste wijziging 30/12/2006 16:06)
PHP expert
Nu ga ik eens beginnen:
Citaat:
Ok, we zullen eens beginnnen:
1. wat versta jij onder aanpassen ?
De taal leren en de cultuur leren en hier mee omgaan. Als het in de allochtoon zijn cultuur normaal is de vrouw te onderdrukken en dat hier niet is, dan moet die allochtoon zich daar aan aanpassen.
Met welke moslima's (moslim vrouwen) heb jij gesproken over deze zaak. Er is geen onderdrukking, die is verzonnen door een zekere Ajaan Hirsi Ali.
Citaat:
Veel mensen die hierheen komen, is omdat er oorlog en onderdrukking is en ze zich niet kunnen uiten en dus in vrijheid hier willen leven (en dat ga jij verpesten door hun bepaalde dingen te ontzeggen)
Oh My Fucking God! Meen je dat nu? Je hebt dus duidelijk NIETS over het Vlaams Belang opgezocht en je weet er dus niets van. Even duidelijk een puntje voor je neerleggen:
Het Vlaams Belang HELPT politieke- en oorlogsvluchtelingen. Of is in ieder geval VOOR het helpen van deze mensen... Daar verschiet je van hé! Het Vlaams Belang is TEGEN economische vluchtelingen. Oei, dat wist je niet hé?
eh, ja dat meen ik echt En waar zie je in die reactie dat ik ook maar enigzins iets over dat 'VB' heb ?? En ik wist niet dat VB die soort dingen doet, maar daar heb ik het niet over... Ik heb het over een reactie die iemand heeft gegeven. Je hebt het anders geïnterpreteerd, dat kan (het is menselijk).
Citaat:
@vage: stoort het jou als iemand zich niet interesseert in de cultuur waar jij leeft? Ik dacht het niet.
Ik dacht het wel. Het stoort me verdomme dat die allochtonen geen fuck om onze cultuur geven. Dat voelt inderdaad als een mes in de rug. Dat is alsof iemand bij jou thuis op bezoek komt, 'achalachalama' begint te praten, geen flikker om je huis geeft, zijn schoenen en sokken afneemt en in de sofa gaat liggen met zijn voeten op tafel en dan wacht als een lammetje tot de gastheer geld op een schoteltje komt aanbieden. ZO VOELT DAT!!!
Niets anders te vertellen dan "AHUM?"
Citaat:
Dat noem ik cultuur... dat is de huidige cultuur. En daar moet niemand met 'achalachalachala' komen opdagen, maar meedoen met de cultuur. Hier bijvoorbeeld in Noorwegen waar ik woon is het de gewoonte om ipv 'jeg' (wat ik betekend) 'i' te zeggen. Dan ga ik toch niet lekker tegendraads doen en zeggen: 'volgens de algemene noorse taal bokmål is het 'jeg' dus ik zeg 'jeg' en jullie kunnen opflikkeren'. Nee, ik pas mij aan aan het deeltje Noorwegen waar IK woon, en niet waar jan_pieter_weet_ik_veel woont.
Oke, leuk, jij bent 's werelds grootste integratie voorbeeld. Applaus.
WAAROM "ACHALACHALACHALA", WAAROM "die allochtonen", WAAROM WAAROM ???
En dan volhouden dat je niet generaliseert...
Citaat:
alsof NLers/BEers belasting betalen
Euhm... euhm... euhm... JA!!! Wie dacht je anders? Dat dat geld uit wordt gescheten door de koning en zijn ministers?
Hier moet ik mijn excuses aanbieden, ik ben een woord vergeten waardoor die hele zin een andere betekenis heeft gekregen. "Alsof alleen NLers/BEers belasting betalen"
Citaat:
je zegt het al:
- ze zijn braaf
- ze werken
ze spreken geen nederlands ? Ze kunnen vast beginselen van een gesprek wel, aangezien ze een paar jaar in belgie/nederland wonen
Inderdaad Belgie, daar woont hij. En excuse me. Maar als iemand enkele jaren in een land woont, dan is het de kleinste moeite om die taal de leren. Aangezien ik het op minder dan een half jaar kan. En believe me, ik kan MEER dan de beginselen van een gesprek. Eergisteren voerde ik nog een heel ingewikkeld gesprek over Noorse politiek en het oliefonds. Daar kan je niet aan meedelen als je 'de beginselen van een gesprek kan'.
Daar hak je meteen weer in, zonder ook maar na te denken. Hij geeft een voorbeeld van hoe het niet moet. Ik vind ook dat buitenlanders (ik dus ook) NL moeten leren. Maar ik ken tientallen, nee honderden die 20/30x beter NL kunnen dan jij:!:. Dus hou alsjeblieft op de allochtoonse gemeenschap te generaliseren.
Citaat:
Maar meer niet, en dat komt omdat zij, als ik het goed heb, niet een beroep hebben waar je veel moet praten niet ?
So? Is dat een excuus om geen moeite te doen. Ok, kan ik hier ook in Noorwegen zeggen: ja ik werk hier niet, ik ga hier misschien naar school maar ik MOET NIET meevolgen, aangezien ik een diploma in Belgie heb. Ik zou, en dat zou ok zijn voor de school, heel eenvoudig ELKE les mijn kop op de bank kunnen leggen en mijn testen en taken slechts met mijn naam erop afgeven... maar dat doe ik niet OMDAT ik mij wil integreren. Is dat zo moeilijk om te begrijpen?
zie punt net hierboven
Citaat:
Btway: als een Allochtoon een Belg neersteekt voor een mp3-speler is het diefstal met moord. Als een Belg een Allochtoon neersteekt voor een mp3-speler zou het een racistische daad zijn, en moord... en zou er amper over de diefstal worden gesproken. Eerder over een vorm van genocide!!!
@ibrahim: dat zijn dingen die in belgie gebeurt zijn dit jaar. Ik moet zeggen dat dit sterk overdreven is.
Laten we eens feiten op tafel gooien hé! 10% van alle allochtonen zijn illigaal dat wil dus zeggen dat 90% van de buitenlanders door de wet gekeurd zijn. Het vlaams belang gaat die 10% aanvallen , wat bereik je ermee? Een hoop ruzie. Filip de Winter is geen lief poesje hoor net zoals de hele staf van VB. Ze zijn veroordeeld door de rechtbank en jij gaat vertellen dat ze goeie bedoelingen hebben?
Jij geloofd in sprookjes echt , nog nooit zo'n slim persoon gezien die voor zo'n partij kiest.
De feiten van skinheads dit jaar die een kleurling en zijn vriend zwaargewond geslaan hebben hoor ik niet van je Koen? Extreme acties van skinheads worden 99% gesponserd door het vlaams belang , alleen verzwijgen zij dat. Het is wel algemeen bekend. Ook is de staf van het vlaams belang meerdere malen opgemerkt in neo-nazische kringen en feestjes --> niet goed volgens mij.
Stel je eens voor dat jij als land zo'n persoon hebt die je land moet besturen en wetten maken. Eenmaal die dag er komt verhuis ik naar het buitenland.
Er is inderdaad een onveilig gevoel in het land de laatste 10 jaar en door wie komt dat? Ik vind dat er een oplossing moet komen om die allochtone straatgroepen op te lossen want dat geeft me ook geen veilig gevoel.
Nog iets. 40 jaar terug lokten we alochtonen uit Italië en al voor te komen werken. Niemand had er problemen bij , ze waren geliefd en goed behandeld. Je moet nu eens kijken! Geen woorden meer voor.
ps: ja breek me maar af , maar kan jij slapen als je weet dat je gekozen hebt voor een partij die kinderen op straat zet?
stijn
[edit]
Er bestaat een film over extreem rechts (ik ben de titel vergeten) en dat gaat ook over zoiets dat zich afspeelt in belgië. Die film met die neo-nazisch waarin die gast een kleurling op de stoeprand doodtrapt. Bekijk die maar eens of herkijk hem nog maar eens , je leert er iets uit.
die mp3 moord is nog niet zoo lang geleden voorgevallin een brussels metrostation..
maar er zijn zo wel nog enorm veel van die ongelukkige voorvallen te vernoemen (dat ik wel niet allemaal ken)
als je weet dat meer dan de helft van de belgische gevangenissen volzit met allochtonen, mag je je toch al eens vragen beginnen stellen over sommige immigranten die hier komen?
@MFdriver: GDV man moet ik het erin slaan? ge zijt gewoon één van de rondste personen die ik ken. Ooit al eens gezien dat er 2 mensen bellen voor dezelfde advertentie uit de krant? De ene is zwart en men zegt dat hij de job weg is. 5 minuten later belt een blanke man en hij krijgt de job direct. Wat is het gevolg? de mensen voelen zich niet welkom. Koen wordt wel welkom geheten in Noorwegen , dat maakt een verschil. Hoe ben jij als je niet geaccpeteerd wordt in een groep ook al doe je je best? hé :/ komop vertel eens?
Vroeger met de Italianen was dat wel niet zo en nu wel.... ga maar met je vlaamse blokjes spelen of heb je andere belangen?
Duidelijk dat je geen nederlands kunt als je de laatste stelling niet begrijpt. Leer lezen:-)
Btway, je bent echt héél slecht in discussies en argumenten. Je argumenten zijn: 'nee dat is niet waar' :-) goed jom!
Citaat:
Met welke moslima's (moslim vrouwen) heb jij gesproken over deze zaak
Geen... waar zei ik dat ik het over 'achalachala'-mensen (moslim mensen) had?
Citaat:
Veel mensen die hierheen komen, is omdat er oorlog en onderdrukking is en ze zich niet kunnen uiten en dus in vrijheid hier willen leven (en dat ga jij verpesten door hun bepaalde dingen te ontzeggen)
Oh excuse me, maar dit topic gaat over VB... zoals je wel weet. En met die 'jij' neem ik alle rechtsen voor mij. En net zoals het VB zijn ALLE rechtse mensen voor het idee van 'hulp bieden aan politieke en oorlogsvluchtelingen' en de boom in als ze niet aanpassen met economische vluchtelingen:-)
Citaat:
Niets anders te vertellen dan "AHUM"?
En probeer dat nu eens te zeggen met meer dan één zin, zodat mensen die geen 'achalachala' praten dat ook verstaan? Want ik heb bij *** geen idee waar je het over hebt.
Citaat:
Daar hak je meteen weer in, zonder ook maar na te denken. Hij geeft een voorbeeld van hoe het niet moet. Ik vind ook dat buitenlanders (ik dus ook) NL moeten leren. Maar ik ken tientallen, nee honderden die 20/30x beter NL kunnen dan jij. Dus hou alsjeblieft op de allochtoonse gemeenschap te generaliseren.
Grapjas:-)
Meteen inhaken? Dat doe je met een telefoongesprek. Daar is hier geen sprake van. Waar heb je't over? Jij verdedigd die apen die de moeite niet nemen, en ik geef aan dat het geen moeite is. Dat je het zo leert als je het wilt.
Citaat:
ke, leuk, jij bent 's werelds grootste integratie voorbeeld.
Het zou vrij hypocriet van me zijn om de economische aapjes uit te kakken en dan zelf hier niet aan mee doen:-) Als alle allochtonen zich zouden aanpassen zoals het moet (lees: zoals ik het doe:D) dan zou er helemaal geen gezever zijn.
Citaat:
En dan volhouden dat je niet generaliseert...
Tuurlijk generaliseer ik wel. Wat moet ik anders doen? Mohammed voor Mohammed voor Mustaffa gaan afgaan en zien of ze zich gedragen:-) het is OF allemaal gedragen OF een stempel op je gezicht.
Stel je volgende situatie voor:
Ik en 100 andere belgen vluchten van Belgie naar 'achalachala'-land. 60 van die belgen integreren zich en gedragen zich zoals het hoort. En 40 (dus 40%) van die mensen zetten de boel op stelten, steken mensen neer en verkrachten de 'achalachala'-vrouwen. Dan is het mogelijk (ik zeg niet 'waarschijnlijk') dat slechts die 40 gestraft worden... Stel dat nu eens voor met 1.000.000 belgen die naar achalachala-land trekken en waarvan 40.000 (hier neem ik slechts 4%) de boel op stelten zetten. Je gaat me heus niet vertellen dat die achalachala-mensen 'jan' voor 'piet' gaan nagaan en de slechte buitenschoppen... nee hoor, elke belg wordt opgehangen of gestenigd.
Btway, dat rechtbankverhaal is gewoon zielig. Lees daar ook maar eens alles van...
Ja, AMX was een goede film, heb er uit geleerd.
Je zegt overigens dat 'het algemeen bekend' is dat VB die neo-nazische idioten sponsort. Waar zijn je bewijzen? Achterlijke artikeltjes uit de linkse media. Goed jom, echt: geweldig!
Wie heeft jou ooit verteld dat ik welkom werd geheten in Noorwegen? Dat is een dikke grap!
Ja ik werd door sommigen welkom geheten, mijn gastfamilie e.a. namelijk. Maar op school is het rete moeilijk je te integreren. Noren zijn héél koude mensen, een stuk kouder dan wij Belgen. Ik heb het hier niet over temperatuur (want het is hier nu 10 graden:s) maar ik heb het over hoe ze met mensen omgaan. Het is héél erg moeilijk je te integreren in school, in de vriendenkringen, in de feesjes. Je hebt daar GEEN IDEE van. En toch is het me gelukt. Heel eenvoudig: omdat ik met ze in het Noors kon praten. Wat ze op hun gemak stelt. En waarom ook: omdat ik me interesseerde in hun cultuur.
Wat denk je dat een Noor het leukst zou vinden: 'In het Engels vertellen hoe geweldig jou eigen land en cultuur is en hoe idioot Noorwegen is' of 'In het Noors vragen stellen over het land, jezelf interreseren en vragen of ze samen met jou wat tripjes rond de streek willen doen omdat je die O ZO GRAAG wilt verkennen'.
En welke grapjas zei dat Vlaanderen Wallonië nodig had? Hoezo dan?
lol, das gwn een feit van die gevangeinis, kan ik moeilijk aan veranderen, en das ook geen naïviteit, die VLD topman (hoe noemt hij nu ook alweer) heeft ook al een probleem genoemt, terwijl ze net redelijk naar de linkse kant neigen (ook al wou de jean marie dat niet )
natuurlijk zijn niet alle belgen braaf, maar het feit is er gewoon.
en allochtonen doen hun best? ik ken er neig veel die werken, dus zo moeilijk kan het toch ook niet zijn?
ok, het zijn mss niet de mooiste jobjes, maar daarvoor zijn ze ook niet opgeleid me dunkt.
tis precies gij (stijn) die em superieur vindt, omdat hij super multi cultureel is (volgens hem dan), maar kzou hem keer willen zien als hij in conflict kom. want ik ken er die nogal geen beetje opvliegend zijn tegen mensen die ze niet kennen. ok, ik kom er wel met overeen, en heb ze er al over aangesproken enzo, ma toch
try to live with reality, niet met de sprookjeswereld in je kop
tis precies gij (stijn) die em superieur vindt, omdat hij super multi cultureel is (volgens hem dan), maar kzou hem keer willen zien als hij in conflict kom.
Talking about me?
Ik ben alles behalve 'super multi cultureel' (of zoals het gescheven moet worden: 'super-multicultureel'). Ik ben gewoon van het idee: ieder land zijn eigen cultuur en daar moet iedereen die in het land woont zich aan aanpassen. En klaar is kees:-)
Citaat:
zoveel gevangenen zijn er niet in belgie hoor...
Als ik het niet mis heb 10.000. Dat is niet weinig IMO.
Het hele probleem in deze kwestie is: Hoe onderscheid ik de 'goeie' van de 'kwade'? Omdat iedereen hier zo z'n eigen oplossing voor denkt te hebben krijg je deze discussies. Daarom denk ik dat er, hoe moeilijk het ook zal zijn, een gulden middenweg gevonden moet worden.
Je kunt iedere allochtoon het land uittrappen, maar persoonlijk denk ik niet dat dat de ultieme oplossing is (lees: géén oplossing). Ook kun je het laten zoals het is, maar ik denk dat dat ook geen oplossing is. Daarom moeten links én rechts water bij de wijn doen en tot een gezamenlijke oplossing komen. Zolang dat niet gebeurd denk ik dat deze hele kwestie nog lang kan duren.
Ibrahim - 30/12/2006 16:47 (laatste wijziging 30/12/2006 16:51)
PHP expert
Citaat:
Grapjas:-)
Meteen inhaken? Dat doe je met een telefoongesprek. Daar is hier geen sprake van. Waar heb je't over? Jij verdedigd die apen die de moeite niet nemen, en ik geef aan dat het geen moeite is. Dat je het zo leert als je het wilt.
apen ??? hoezo mensen uitschelden, hoezo racistisch, hoezo???
en nogmaals, leer lezen: er staat hak en niet haak
apen ??? hoezo mensen uitschelden, hoezo racistisch, hoezo???
Sommige mensen zouden ze boeren noemen, ik noem ze apen. Iemand zonder manieren is een aap IMO. Bv. titjes... 'da's nen aap!' :-) joking:D
Citaat:
Je kunt iedere allochtoon het land uittrappen,
Het ding is dat dat niet het idee van het Vlaams Belang is. Ten eerste wil het Vlaams Belang een onafhankelijke Vlaamse staat, en vervolgens wil Vlaanderen alle niet-aangepaste economische allochtonen die ons werk wegnemen voor een appel-en-een-ei buitenwerken. En dus niet 'ALLE allochtonen'... Maar dat schijnt niemand echt te merken.
Het ding is dat dat niet het idee van het Vlaams Belang is. Ten eerste wil het Vlaams Belang een onafhankelijke Vlaamse staat, en vervolgens wil Vlaanderen alle niet-aangepaste economische allochtonen die ons werk wegnemen voor een appel-en-een-ei buitenwerken. En dus niet 'ALLE allochtonen'... Maar dat schijnt niemand echt te merken.
Inderdaad... iedereen hier met een 'zogenaamde mening' over het Vlaams Belang daag ik uit die documenten te lezen en die video's te bekijken die ik vernoemde... maarja, dat wordt niet gedaan. Omdat blijkbaar niemand echt WIL weten waarvoor het VB staat. Ze willen zich bij die oude, bevooroordeelde mening houden waar het VB voor zou staan (in hun ogen): HET VLAAMS BELANG ZIJN EEN STEL NEO-NAZI'S DIE ALLE ALLOCHTONEN WILLEN UITMOORDEN.
@hierboven: lees mijn zin nog eens een keer goed na:-)
(8)Vlaanderen boven... Vlaanderen mijn land, aan het Noordzeestrand!(8)