login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

racistische avaters

Offline demich - 29/12/2006 21:35
Avatar van demichNieuw lid Hallo,

ik zie hier iemand met een racistische avater (logo van vlaams belang).
Vinden jullie dit kunnen ?
Het kan zijn dat hierdoor allochtonen niet meer op sitemasters willen komen en dat zou jammer zijn.

74 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MFdriver - 29/12/2006 21:37 (laatste wijziging 29/12/2006 21:39)
Avatar van MFdriver PHP interesse recht op vrije meningsuiting?
allochtonen gaan heus niet beginnen bleiten omdat er 2zijn met zo een avatar, op een groep van meer dan 6000man..

ten andere: vlaams blok is niet echt racistisch op zich, anders zouden ze weer voor de rechtbank gesleept worden  
en wat hun kiezers doen, dat moeten zij zelf beslissen..
Offline Stijn - 29/12/2006 21:43 (laatste wijziging 29/12/2006 21:44)
Avatar van Stijn PHP expert de top van vlaams belang zijn de nazi's van in der tijd. meer wil ik d'er niet van kwijt
Offline Simon - 29/12/2006 22:57
Avatar van Simon PHP expert elk zijn eigen mening toch?
ik ben zelf voorstander van vlaams belang als ik eerlijk ben, maar je mag niet alle allochtonen gelijk beschouwen, zoals sommigen wel doen.
maar zeg nou zelf, als er iets gebeurt, zit er meestal ergens een buitenlander bij, en klagen dat ze kunnen over te weinig rechten, dat ze terug naar hun eigen land gaan, en daar doen wat ze willen

[ok, ik ga mss wat offtopic]
Offline SomaQan - 29/12/2006 23:07
Avatar van SomaQan PHP beginner ik ben allochtoon maar het kan mij geen reet schelen

@Simon
je hebt wel gelijk, ook al ben ik zelf een allochtonen
Offline W0etah - 29/12/2006 23:08
Avatar van W0etah PHP beginner @simon, inderdaad, niet alle allochtonen zijn slecht, omdat er een paar zijn die het verpesten.

Verder vindt ik het geen probleem van die avators.
Heb al ergere reacties gezien
Offline Abbas - 29/12/2006 23:30
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
hey, ik vind wat jij zegt racistisch...
iedereen heeft recht op een eigen meningsuiting, al is dat het vlaams belang...
en ik denk niet dat ik en vage (de twee mensen met die avatar) allochtonen gaan weghouden, ik vind dit dus een beetje belachelijk, sorry...
ik heb niets tegen vreemdelingen, integendeel, zolang ze zich aanpassen hoe het hoort te zijn!!!
Offline Kr4nKz1n - 29/12/2006 23:36
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Ik zie geen racisme in die avatar. Als ik een vlag van NL of de leeuw als avatar neem is dat toch ook geen racisme.
Offline freddyboeke - 29/12/2006 23:45
Avatar van freddyboeke HTML beginner Ochja, laten we de politieke discussie hier maar gewoon weghouden. Er wordt al genoeg over geklaagd en gedaan.

Ieder zijn gedacht, en wie het niet kan aanzien moet die avatars maar negeren  
Offline Abbas - 29/12/2006 23:49
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
dat vind ik ook...
en diegene die dat niet respecteert is zelf racistisch
Offline raza - 30/12/2006 00:01
Avatar van raza HTML beginner Een marginale en populistische partij gaat ook minder begaafde mensen gaan aantrekken. Dus lach er eens mee en negeer het voor de rest .
Offline vinTage - 30/12/2006 00:11
Avatar van vinTage Nieuw lid dôh
Offline spyzone - 30/12/2006 00:16
Avatar van spyzone PHP beginner Waar slaat die dôh op?
Ik vind dat die avatars wel moeten kunnen.
Offline vinTage - 30/12/2006 00:19
Avatar van vinTage Nieuw lid ik zeg toch helemaal niet dat die ava's niet mogen, ik toon alleen dat je ze kan uitzetten als je er aan irriteert.
Offline shibble - 30/12/2006 00:31
Avatar van shibble MySQL interesse het sgijt me niks he zon avater ik ben zelf maluku maar wtf boeit mij dat? damn enige wat de meeste er over denken (is tog site voor iedereen) van owh wat een zielige lui althans ik denk zo xD!
Offline nemesiskoen - 30/12/2006 02:18
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Vlaams Belang for the win!
Jij kent duidelijk de standpunten niet van het Vlaams Belang:
Onafhankelijk van Vlaanderen (niets racistisch)
Betere samenhang en samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland (ja hoor... kei racistisch jongen!)
Afschaffing van Frans als officiële taal in Vlaanderen (ik ken een hele reeks mensen die daar héél erg blij mee zouden zijn... ik zelf ben daar ook een van. En racistisch? Nee hoor. In Vlaanderen spreken we Vlaams, en niet Frans, Arabisch of Chinees)
Het wegzenden van alle buitenlanders die geen assiel aanvragen voor ze hier komen wonen (meer als logisch toch? Was volgens mij ook een van de punten van een hoop andere partijen)
Tegenstand van de islamering in Europa (racisme??? misschien... misschien ook niet. Ik blaas geen gebouwen op:-))
Neen tegen Turkije in de EU (Ja duh! Turkije heeft het woord 'mensenrechten' mooi niet in hun woordenboek staan als je begrijpt wat ik bedoel)
Grote samenwerking met de EU en het opbouwen van een machtige economie (goed toch!)
Bijslag voor de slachtoffers van de 2e wereldoorlog (euhm... lijkt me anti-racistisch)
en andere kleinere puntjes die allemaal neerkomen op 'betere economie en het supporten van het mooie landje Vlaanderen'!

En dan is er inderdaad het 'aanpassen of wegwezen' idee waar ik voorstander van ben. Wat misschien door sommigen als racistisch gezien wordt en wat ook het enige puntje is wat de 'niet-vlaams-belangers' over Vlaams Belang kennen... dat noem ik nog eens generaliseren. En dan zeggen zei dat wij dat doen:-) HAHA!!! Btway, van onderdrukking en racisme gesproken: ooit al van het Cordon gehoord?
Offline Ultimatum - 30/12/2006 02:21
Avatar van Ultimatum PHP expert Van wat ik hierboven omgesomd zie worden vind ik niets racistisch aan, dus ik snap echt niet waarom demich dit topic heeft aangemaakt 

Ik moet zeggen dat ik het zelfs met sommige punten wel eens ben want sommigen vind het normaal dat ze hier maar illegaal in dit land mogen komen etc.. maar als ik datzelfde zou doen in hun land dan waren zij ook niet blij 
Offline nemesiskoen - 30/12/2006 02:50

PHP expert
Niet alleen dat, als je mensen zou gaan bijeen kloppen in hun land wordt je gestenigd of opgehangen.

Anyways, de media verspreid een beeld van 'neo-nazistische--extreem-rechtse' voor het Vlaams Belang. En dat is heel eenvoudig te verklaren omdat de media links is... Neem bv. die nieuwsuitzending van de RTBF. Die van de RTBF zijn gaan kloppen bij de VRT om te vragen om mee te doen, en op hetzelfde moment een vlaamse uitzending te hebben met dezelfde grap (/hetzelfde toekomstbeeld). Aangezien toenmalig VRT-baas Tony Mary een overtuigd belgicist is was dat dus een dikke 'NEE'. In 2001 werd het onafhankelijkheidscongres van het Vlaams Blok doodgezwegen en in november dit jaar werd een onafhankelijkheidsmeeting van de Vlaamse Volksbeweging (met maar liefst 2000 aanwezigen) niet gezien als niet 'relevant' genoeg voor ook maar te vermelden in het nieuws. Leuk is dat! Doet me veel denken aan Harry Potter, waar dit ***-reporter allerlei onzin zit te verspreiden en dus de hele wereld een verkeerd beeld heeft over Harry (tijdelijk weliswaar)... Dit zal nu ook zo zijn. Misschien heeft het VB de media nu tegen zich, maar eens de Vlaamse onafhankelijkheid is uitgeroepen en de staat Vlaanderen is gevormd dan zal dat rap veranderen:-)
Offline Simon - 30/12/2006 10:10
Avatar van Simon PHP expert goed gesproken vage 
ik deel je mening
hoe sneller we af zijn van die walen, hoe beter  
Offline WimJ - 30/12/2006 11:46
Avatar van WimJ Grafische gevorderde dit is gewoon weer iets opstarten om te gaan rond zeveren.

Belgishe wet schrijft voor !

Belgie is een vrij land, waar de politieke standpunten en politieke partijen.
Even veel recht hebben hun mening te uiten.

Zoals ne marokaan met ne hoofddoek nog mag rondlopen.

En ik noem het nog niet eens racistish !
Offline Stijn - 30/12/2006 12:26
Avatar van Stijn PHP expert @vage: oké je hebt een deel van de punten opgenoemd , waar zijn die andere 40? want volgens mij had het vlaams belang veel punten. Ik geloof dat we allemaal wel iets geleerd hebben van extreem rechts (2e WO zegt genoeg). Ik heb ook een rechts conservatieve houding. Het moto 'aanpassen of opkrassen' vind niet meer dan normaal. Als ik naar Noorwegen ga moet ik me daar ook integreren anders accepteren ze me daar ook niet. Buitenlanders die positief ontwikkelen en van goede wil tonen mogen gerust blijven , de rest mag idd vertrekken.

Voor mij is het interessants welke partij het beste doet aan/in de economie.
Offline nemesiskoen - 30/12/2006 12:44 (laatste wijziging 30/12/2006 12:48)

PHP expert
Daar zeg je iets grappigs over Noorwegen. Die punten heb ik vertaald van de Noorse wikipedia simpelweg omdat de nederlandse die punten niet duidelijk biedt. Gisteren vond ik ze ook in het Engels:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vlaams_Belang
En als je noors kan:
http://no.wikipedia.org/wiki/Vlaams_Belang
mijn punten zijn de x bovenste punten daarvan vertaald en dus de belangrijkste. De rest handelt over bv. Privatisering av pensjonssparing. => Privatisering van de pensioensparing. Fortsatt bruk av atomkraft. => Verder gebruik van atoomenergie. Avskaffelse av retten til selvbestemt abort. => afschaffing van het recht tot zelfbestemde abortus (met uitzondering van verkrachting en ziekte)... dat zijn die andere 40. Interessante maar irrelevante punten waar ik de mensen hier niet mee wil lastig vallen.

Stijn, geloof me, eerst had ik ook het beeld van Vlaams Belang dat iedereen heeft, simpelweg omdat de media en de andere partijen die zo afschilderen. Ik ben toen puur voor de lol eens gaan kijken hoe slecht ze wel niet waren. Ik heb uren op wikipedia en vlaamsbelang.org gezeten, video's gezien op youtube, vlaamsbelang.org, dailymotion, filipdewinter.be, etc... en ben toen gewoon tot het besluit gekomen dat die een keigoede partij is die gediscrimineerd wordt.

Da's heel gemakkelijk hé:-) zeggen: 'ja die partij discriminieert, dus wij zullen ze maar eens liggen hebben en ze gaan discrimineren:-)e roflol, wie is dan de slechte?

Verder gaan over dat puntje van Noorwegen: als verfent vlaams belanger had ik hier ook het doel die taal zo rap mogelijk onder de knie te krijgen, mij keihard te integreren in die bevolking en mij te interesseren in hun cultuur. Iets wat ik van die Marokkanen in België verwacht. Dat je zegt: 'Bokrijk' en dat die daar dan niet staan me nen onozele kop van 'wtf hedde gij et over, sbiet koek oep a bakkes' me zo'n vies accentje:-)

Ik kan ook zeggen dat in het dorp waar ik zit, we met 7 uitwisselingsstudenten zitten, waar slechts 1 zich heeft geïnteresseerd in de cultuur, één zich heeft geïntegreerd en één de taal beheerst. Guess what: it's me! Die anderen hangen constant samen rond, zijn de uber darks, kunnen de taal niet en maken de noorse cultuur, taal en mensen belachelijk... ja, zo maak je niet echt vrienden hé:-) En nu moet je eens wat weten: dat zijn allemaal kleurlingen. Weer hééééééél toevallig hé. Dat op een groep van 7 mensen, waarvan 6 kleurlingen zijn, er zich één aanpast.
Ik generaliseer hierboven trouwens niet, ik constateer enkel feiten!
Offline Ibrahim - 30/12/2006 12:48 (laatste wijziging 30/12/2006 12:50)
Citaat:
Zoals ne marokaan met ne hoofddoek nog mag rondlopen.

eh, sinds wanneer mag een mens iets doen voor zijn geloof?
En jij doet het klinken alsof het gaat veranderen...
Ik vind die standpunt 'aanpassen of wegwezen' nergens opslaan.
Veel mensen die hierheen komen, is omdat er oorlog en onderdrukking is en ze zich niet kunnen uiten en dus in vrijheid hier willen leven (en dat ga jij verpesten door hun bepaalde dingen te ontzeggen)
Wat boeit jou nou weer als iemand een hoofddoek aandoet, of Shalom/Salamu aleikum/hola(?) zegt ??
Als jij die standpunt 'aanpassen of wegwezen' toepast, praat je toch sowieso niet met die mensen... dus is er geen belemmering in de communicatie 

Ik heb mijn zegje gedaan. Ik heb niets tegen een politiek partij, maar alsjeblieft: als je argumenten als hierboven (belemmering van communicatie) gaat gebruiken (zoals in NL meestal word gebruikt) dan weet je niet waarmee je bezig bent...

PS:
Over de islamering van Europa: het zijn de mensen van Europa die moslim worden en dat is niet doordat er moslims zijn die gebouwen opblazen
Offline Ultimatum - 30/12/2006 12:53
Citaat:
Veel mensen die hierheen komen, is omdat er oorlog en onderdrukking is en ze zich niet kunnen uiten en dus in vrijheid hier willen leven (en dat ga jij verpesten door hun bepaalde dingen te ontzeggen)

Ik denk dat dit van iedereen wel mag, maar als die mensen die hier komen door bv een oorlog of wat dan ook, dan moeten zij zich wel gaan aanpassen aan ons en wij niet aan hun. En dat zie ik veels te weinig gebeuren dus vind ik aanpassen of opdonderen een goeie houding omdat als wij een oorlog hadden en wij naar hun land gaan dan hebben zijn precies dezelfde houding..
Offline Ibrahim - 30/12/2006 13:07
Avatar van Ibrahim PHP expert 1. wat versta jij onder aanpassen ?

2.
Citaat:
omdat als wij een oorlog hadden en wij naar hun land gaan dan hebben zijn precies dezelfde houding..

En jij weet dit, door welk onderzoek ook al weer ?
Offline Nakain - 30/12/2006 13:11
Avatar van Nakain Onbekend Kutaap
Offline Ultimatum - 30/12/2006 13:13 (laatste wijziging 30/12/2006 13:14)
Avatar van Ultimatum PHP expert Jongen, bijna alle mensen zijn hetzelfde.. Geen buitenlanders tenzij het toeristen zijn 

Onder aanpassen versta ik.. Nederlands leren/ nederlands praten/ nederlandse gewoontes overnemen. Ik weet dat veel buitenlanders dit doen maar niet allemaal en als je daar iets van wilt zeggen dan krijg je alles wat je kan bedenken over je heen

@bericht hierboven: juist ja  
Offline Ibrahim - 30/12/2006 13:21 (laatste wijziging 30/12/2006 13:27)
Avatar van Ibrahim PHP expert nederlands/leren en praten kan ik 
maar of ik nu stampot/stoofpot of ham ga eten, nee dankje 

en Nakain ???

@vage: stoort het jou als iemand zich niet interesseert in de cultuur waar jij leeft? Voelt het alsof iemand je in je rug steekt? Ik dacht het niet. Alleen omdat jij de verkeerde mensen hebt ontmoet, betekent niet dat de rest ineens moet opbokken omdat ze toevallig dezelfde huidskleur/achternaam/whatever hebben.

@Dolfje: weet jij tegen wie hij het heeft ?
Offline Dolfje - 30/12/2006 13:24
Avatar van Dolfje Gouden medailleGouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Ik vind dit een goede topic. Alleen zou ik willen vragen om jullie mening te onderbouwen. (niet zoals Nakain Kutaap zeggen)

Zelf zie ik liever geen avatars van het vlaams belang omdat ten eerste er veel mooiere avatars zijn en ten tweede kan dit reacties uitlokken. (maar blijkbaar niet op sitemasters)

Offline Ultimatum - 30/12/2006 13:34
Avatar van Ultimatum PHP expert @siliecom14, jij kan wel nederlands praten etc.. maar er zijn zat marrokanen/turken etc. die het niet kunnen en dan gaan ze een beetje in hun eigen taal praten. Nou ik vind, je bent in nederland, praat dan ook nederlands. Tenzij het thuis is ofzo maar op school of op een openbare plek vind ik niet kunnen..
Offline vinTage - 30/12/2006 13:36
Avatar van vinTage Nieuw lid Ter ere van dit topic heb ik een gelegenheids avatar genomen.
(mss ff page refresh)

Hij is eigenlijk alleen voor de nederlanders grappig, maar die zitten er hier ook genoeg

^^
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.228s