login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

access to mysql

Offline tbk - 15/12/2006 22:36 (laatste wijziging 16/12/2006 09:22)
Avatar van tbkPHP beginner hallo simavrienden;)

ben al een hele tijd opzoek naar een goede access to mysql converter, al die goede die ik tegen kom, converten meestal maar 5of 10rijen, vrij vervelend dus.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 16/12/2006 12:17 (laatste wijziging 16/12/2006 12:23)
Avatar van Stijn PHP expert http://www.phpfreaks.com/tutorials/61/0.php

Als je daar al je data kan ophalen van access kan je die tegelijk in je mysql tabellen instoppen (als je snapt wat ik bedoel)

[* even uitleggen *]

Als je op pagina 4 zit heb je daar een tabel: Customers , als je die exact namaakt in mysql heb je al de helft gedaan . Nu moet je gewoon die row data in de while in je mysql stoppen en dat gaat (waarschijnlijk) zo:
  1. <?php
  2. require_once('odbc.php');
  3. require_once('mysql.php'); // bestand waar jij verbinding maakt met de mysql server.
  4.  
  5. $query = odbc_exec($odbc, "SELECT * FROM Customers") or die (odbc_errormsg());
  6. while($row = odbc_fetch_array($query))
  7. {
  8. echo 'Customer First Name: '.$row['customer_first_name'].'<br />';
  9. echo 'Customer Last Name: '.$row['customer_last_name'].'<br />';
  10. echo 'Customer Email: '.$row['email_address'].'<br />';
  11. echo '<hr />';
  12. mysql_query("INSERT INTO Customers (customer_first_name , customer_last_name , email_address) VALUES ('".$row['customer_first_name']."' , '".$row['customer_last_name']."' , '".$row['email_adddress']."')") or die( mysql_error() );
  13. }
  14. odbc_close($odbc);
  15. ?>

groeten
stijn
Offline tbk - 16/12/2006 22:12
Avatar van tbk PHP beginner hmm niet echt:D heb er al een beetje zitten naar kijken maar ben nog vrij noob om het goed te snappen.. kan ik gewoon die database.mdb uploaden en met php gegevens eruit halen? en in een mysql steken..
Offline Stijn - 16/12/2006 23:18
Avatar van Stijn PHP expert ja deuh! als je het eens rustig doorneemt.... en mijn code voorbeeld erbij neemt en page 4 ernaast legt....
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.282s