login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

BSA!!!

Offline malcom - 30/11/2006 16:09 (laatste wijziging 01/12/2006 16:37)
Avatar van malcomNieuw lid  Ik las dat de BSA softwarepolitie komende tijd acties houd in Nederland en Belgie om gebruik van illegale software. Hoorde ook van een vriend dat er bij hun bedrijf een inval door de BSA was gedaan
Volgens mij hebben wij op ons bedrijf wel hier en daar kopieen op pc's staan... Knijpen hm nu een beetje...Moeten wij ons nu echt zorgen maken?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Simax - 30/11/2006 16:16

Op het bedrijf waar ik werk zijn ze afgelopen maandag langs geweest.
Zolang er originele software aanwezig is van hetgene dat je gekopieerd hebt is het geen probleem.
Het is wel verboden om bezit te hebben op software waarvan geen officiele licentie of cd aanwezig is, die aantoonbaar is.

Verstandig is om alle kopies te verbergen indien mogelijk.

MvG,
RvB
Offline Soebam - 30/11/2006 16:19
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Dit hoort niet echt in de categorie PHP..

Ik vind illegale software voor persoonlijk gebruik net kunnen maar jullie verdienen geld aan het werk van anderen.. dat is crimineel en dat kan je niet maken. Koop dus snel alles legaal en BSA heeft niets te zeuren .
Offline Thomas - 30/11/2006 16:35
Avatar van Thomas Moderator Nou, als je ff je adres achterlaat kan ik ze wel ff langssturen hoor hehe.
Offline Gerard - 30/11/2006 16:35
Avatar van Gerard Ouwe rakker Wanneer je gebruik maakt van illegale software ben je zelf dus ook gewoon illegaal bezig. De kans dat de BSA binnenvalt bij een bedrijf is niet zo heel groot, maar zoals je hoort is het dus bij anderen ook al voorgekomen.

Als bedrijf zijnde is het sowieso schandelijk als je gebruikt maakt van niet-legale software. Ik adviseer je dus ook om gewoon een goede inventarisatie te maken van de software die gebruikt wordt en eventueel een goede database aan te leggen hiervan.
Offline bosgroen - 30/11/2006 19:37
Avatar van bosgroen Gouden medaille

PHP interesse
Vaak zijn het ontevreden klanten of ex-werknemers die BSA een tip geven. Dus kom je morgen in ruzie met een werknemer en ontsla je die, dan kan het wel eens gebeuren dat overmorgen BSA binnenvalt.
Offline Ibrahim - 01/12/2006 14:04 (laatste wijziging 01/12/2006 14:05)
Avatar van Ibrahim PHP expert Wie is die BSA, en wat voor "macht" hebben ze? (bevoegdheid om iemand te arresteren/boete schrijven...)
Wat kunnen ze doen als ze illegale software hebt?
En komen ze alleen bij bedrijven?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s