login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

TinyMCE WYSIWYG editor

Offline mathijzz - 27/11/2006 16:15
Avatar van mathijzzNieuw lid Hallo, als eigen bedrijf heb ik een cms ontwikkeld en hier wil ik TinyMCE in gebruiken. Nu vraag ik me af of ik dit geïntegreerd in mijn cms gewoon mag verkopen zonder een of andere licentie?

MVG Mathijs

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline XenoX - 27/11/2006 16:17
Avatar van XenoX Gouden medailleGouden medaille

PHP expert
http://tinymce....cense.html
Offline xSc - 28/11/2006 09:08
Avatar van xSc Onbekend Lijkt me van wel. Als jij er een systeem omheen ontwikkeld hebt, lijkt me dat prima. Het is een ander verhaal als je er eigenlijk niets omheen gebouwd hebt.

Zie Mambo/Joomla. Ook een gratis systeem, maar genoeg bedrijven verkopen producten op basis van Mambo/Joomla.
Offline CounterForce - 28/11/2006 11:16 (laatste wijziging 28/11/2006 11:24)
Avatar van CounterForce Onbekend @xSc,

Het is niet omdat het gratis is, dat je het zomaar mag doorverkopen...
Een gratis product bevat ook auteursrechten en soms ook een pattent... wat wil zeggen dat je die niet mag verkopen, distribueren of aanpassen mits anders vermeld of schriftelijke toelating van de auteur(s) zelf...

@mathijzz

Ik zou het beste eerst een email sturen naar dat bedrijf of de maker van dat systeem...zoals ik al zei, het doorverkopen van gratis systemen is niet altijd toegelaten...

//EDIT:(na het lezen van de Legal Statements van het bedrijf)

Citaat:
For example, if you distribute copies of the library, whether free or for a fee, you must give the recipients all the rights that we gave you. You must make sure that they, too, receive or can get the source code. If you link a program with the library, you must provide complete object files to the recipients so that they can relink them with the library, after making changes to the library and recompiling it. And you must show them these terms so they know their rights.

In de LS van dat bedrijf staat dus duidelijk dat je het mag aanpassen, distribueren en verkopen naar eigen wensen...MAAR, je moet ze dezelfde rechten geven die dit bedrijf jou geeft...
Je moet dus ook de broncode vrijgeven voor iemand die deze wil aanpassen. Ook moet je alle object-files meegeven zodat ze deze kunnen herlinken of de link ervan kunnen aanpassen...je moet ze ook de rechten van dat bedrijf voorleggen zodat ze weten wat hun rechten zijn ten opzichte van jouw systeem...

Zoals je ziet moet ook jij open-source werken...of dit zo interessant is weet ik niet...maar dat moet je zelf uitmaken he  
Offline Gerard - 28/11/2006 13:25
Citaat:
whether free or for a fee, you must give the recipients all the rights that we gave you

Je moet de ontvangers dezelfde rechten geven als jou. Dus als je een website maakt in php heb je daar totaal geen last van, aangezien de broncode dan voor de klant altijd in te zien is. Tenzij je natuurlijk werkt met Zend Guard.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s