login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

brander probleem

Offline sicco - 12/11/2006 10:42 (laatste wijziging 30/11/2006 15:20)
Avatar van siccoLid Ik was gister aan het branden toen mijn computer opeens vast stond, na een tijdje wachten stond hij nog steeds vast. Dus heb ik hem herstart en ik dacht ik probeer het opnieuw, alleen nu krijg ik een foutmelding als ik wil gaan branden  ik dacht dan ga ik met systeemherstel terug naar het punt voordat hij vast stond maar zonder resultaat deze foutmelding krijg ik:http://img96.imageshack.us/img96/2281/258x402madurobl9.jpg
Weet iemand hoe dit te verhelpen is?

35 antwoorden

Gesponsorde links
Offline tswebdev - 12/11/2006 11:29
Avatar van tswebdev PHP interesse Het lijkt me dat je brander nog steeds actief is en daarom niet kan aangesproken worden. Daardoor krijg je die I/O error. Ik zou er niet direct een oplossing voor weten
Offline GTW - 12/11/2006 11:38

PHP gevorderde
je zou de I/O kunnen verwoijderen via apparaat beheer en dan opnieuw opstarten... dan zou de brander auto opnieuw geinstalleerd worden als hardware en zou het dus verholpen moetn zijn.
Offline sicco - 12/11/2006 12:19
Avatar van sicco Lid ik heb hem opnieuw geinstalleerd maar alsnog zelfde melding  
Offline dreamworld - 12/11/2006 12:49
Avatar van dreamworld HTML beginner Kan je met de brander nog wel normale cd/dvd`s lezen?
Offline bleujean - 12/11/2006 12:59
Avatar van bleujean Nieuw lid Kan er geen kras zijn op je cd lezer zelf? Misschien de oorzaak zoeken in je cd/dvd lezer en anders eff bellen naar je computer ontwerper
Offline sicco - 12/11/2006 14:03
Avatar van sicco Lid hij leest ook geen cds meer, en de brander heb k gekocht een tijdje geleden bij een winkel zou ik het daar gewoon kunnen vragen?
Offline dreamworld - 12/11/2006 14:14
Avatar van dreamworld HTML beginner Knipperen de lampjes ook constant? Ook als er geen cd of dvd inzit.

Als het lampje blijft knipperen zou je een firmware update uit kunnen proberen of gewoon terug gaan naar de winkel waar je de brander gekocht hebt.
Offline sicco - 12/11/2006 14:17 (laatste wijziging 15/11/2006 07:17)
Avatar van sicco Lid hij knippert niet, dus dat is het ook niet  zou gewoon de laser beschadigt zijn toen hij vast stond? want ik heb hem zo'n 10 min laten staan want kdacht misschien gaat hij zo wel verder, en het lampje bleef knipperen en die ging pas uit toen ik hem herstarte....
Inmiddels werkt hij nog steeds niet, niemand een idee hoe dit kan?
Offline marten - 15/11/2006 15:10
Avatar van marten Beheerder Probeer het volgende eens:

Schroef je kast open. Vervolgens haal je beide stekkers (stroom en ide / sata) uit je cd rom. Vervolgens start je je computer op. Dan gaat de computer je dmi tabel updaten. Laat het opstarten en vervolgens sluit je je pc af. Vervolgens doe je beide stekkers er weer in en start weer op. Nu gaat hij opnieuw je dmi tabel updaten.
Offline sicco - 20/11/2006 20:02 (laatste wijziging 21/11/2006 08:21)
Avatar van sicco Lid Ik heb met m'n garrantie een nieuwe gekregen, hij bleek indd stuk te zijn. Maar deze nieuwe leest CD's, maar geen DVD's   weet iemand hoe dit kan? de winkel kan niks meer voor me doen  heb firmware zojuist geupdate, zonder resultaat  
Offline Chupskie - 21/11/2006 08:27
Avatar van Chupskie MySQL beginner Fijne garantie is dat.. je levert een dvd-speler in die kapot is, en krijgt als garantie een simpele goedkope cd-rom speler terug...

Beetje rare zaak, waar je dit hebt omgeruild volgens mij 

-Chupskie
Offline sicco - 21/11/2006 08:44 (laatste wijziging 21/11/2006 21:38)
Avatar van sicco Lid het is geen cd-rom speler, op de voorkant staat;
Aopen DVD rom RW RW Compact Disc, dus het is echt heel raar allemaal.... misschien anders maar mijn hele windows er opnieuw opgooien als het niet anders kan...
Offline tswebdev - 21/11/2006 21:39 (laatste wijziging 21/11/2006 21:40)
Avatar van tswebdev PHP interesse Misschien je computer eens binnenbrengen bij de lokale computerwinkel?
Zodat zij het probleem kunnen analyseren en er een gepaste oplossing voor kunnen zoeken.
Offline sicco - 27/11/2006 07:35 (laatste wijziging 27/11/2006 13:46)
Avatar van sicco Lid Een ander probleem maar ik zet het wel in dit topic...
Ik kom niet meer in een map, ik heb er geen toegang toe.
Nu heb ik dit op internet gelezen;

1. 1.
  2.  
  3.  
  4. Open Windows Verkenner en ga vervolgens naar het bestand of de map waarvan u eigenaar wilt worden.
  5.  
  6. 2.
  7.  
  8.  
  9. Klik met de rechtermuisknop op het bestand of de map en klik achtereenvolgens op Eigenschappen en op de tab Beveiliging.
  10.  
  11. 3.
  12.  
  13.  
  14. Klik op Geavanceerd en klik vervolgens op de tab Eigenaar.
  15.  
  16. 4.
  17.  
  18.  
  19. Voer een van de volgende bewerkingen uit in het vak Nieuwe eigenaar:
  20.  
  21. Als u de eigendom wilt overdragen op een gebruiker of groep die niet in de lijst voorkomt, dubbelklikt u Andere gebruikers en groepen en typt u de naam van de gebruiker of groep in Geef de namen van de objecten op (voorbeelden). Vervolgens klikt u op OK.
  22.  
  23. Als u de eigendom wilt overdragen op een gebruiker of groep die in de lijst voorkomt, klikt u op de nieuwe eigenaar.
  24.  
  25. 5.
  26.  
  27.  
  28. U kunt de eigenaar van alle subcontainers en objecten in de structuur wijzigen door het selectievakje Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen in te schakelen.

Alleen bij mij staat er geen tabblad beveiliging  weet iemand hoe dit komt? ik ben beheerder van de computer. alvast bedankt.
Offline Soebam - 27/11/2006 13:59
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Dat is een (veilige?) instelling. Ga naar verkenner (deze computer ofzo) en klik Tools > Folder options (sorry, ik heb alleen engels. Maar extra > mapopties ofzo), ga naar de view tab en zet de aller onderste uit:

http://soebam.runningrangers.net/heh.png
Offline sicco - 30/11/2006 15:22
Avatar van sicco Lid Bij mij stond dat er niet maar goed heb inmiddels via veilige modus het om kunnen zette, toch bedankt  
Nu terug naar de brander, heb heel windows opnieuw geinstalleerd.
Nu brand en pakt hij wel DVD + RW's, maar geen DVD+r en DVD-R.
In nero geeft hij deze fout in de log;

1. 16:12:52 #25 CDR -400 File Writer.cpp, Line 304
  2. Fout: ongespecificeerd doel
  3.  
  4. 16:12:53 #26 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 229
  5. all writers idle, stopping conversion
  6.  
  7. 16:12:53 #27 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 223
  8. conversion idle, stopping reader

Iemand nog ideetjes, firmware is al geupdate etc....
Offline Gerard - 30/11/2006 15:40
Avatar van Gerard Ouwe rakker Jongens, dit zijn eigenlijk geen vragen voor een forum als deze en ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat je hier advies/informatie zal krijgen die je probleem gelijk oplost.

Misschien is het een idee om een thread te openen op een forum als GoT. Daar zitten personen die hele dagen niks anders doen dan dit soort problemen oplossen voor klanten en andere mensen. Zij kunnen jullie waarschijnlijk een heel stuk beter helpen dan wij dat hier zouden kunnen.
Offline sicco - 30/11/2006 15:50
Avatar van sicco Lid Dat wil ik ook wel, alleen ik kan me niet registreren omdat ik een hotmail email account heb  
Offline Simax - 30/11/2006 15:56
Avatar van Simax Onbekend Het is inderdaad niet de juiste website voor hardware,
maar er zijn hier wel mensen die interesse hebben daarin.
Maybe kan ik je helpen als je zo vriendelijk wil zijn even enkele gegevens te noteren.

- Brander? (merk, type, etc)
- Brandprogramma?

MvG,
RvB
Offline sicco - 30/11/2006 16:00
Avatar van sicco Lid Mijn brander is:
Aopen DUW 1616
Brandprogramma; Oa Nero geprobeerd en DVD Decrypter allebei zonder succes  
Offline Simax - 30/11/2006 16:03
Avatar van Simax Onbekend Ik weet niet of je bekend bent met + en -?
Er zijn enkele branders die + niet ondersteunen.
Misschien kun je het even navragen en is dat de oplossing.
Zo niet? Laat het dan even weten.
Dan help ik je verder .

MvG,
RvB
Offline sicco - 30/11/2006 16:06
Avatar van sicco Lid Mijn brander heeft het altijd gedaan met + en - en RW, maar toen deed hij het oppeens niet meer heb ik met garantie een nieuwe gehad die deed het toen ook weer niet, na windows opnieuw te hebben geinstalleerd brandt hij dus nu wel rw maar nog steeds geen R  
Offline Simax - 30/11/2006 16:13
Avatar van Simax Onbekend Heb je dezelfde brander terug gekregen?
Je hebt namelijk types waarvan de ene wel + ondersteund en de andere niet. Dit kun je nagaan door ze te lezen.
Alle types die je kunt lezen kun je namelijk ok branden.
Als dit het niet is kan ik je nog wel verder helpen.
Laat het even weten.

Succes .

MvG,
RvB
Offline sicco - 30/11/2006 16:15
Avatar van sicco Lid Yep dezelfde, ik dacht eerst ook van ze hebben me vast een andere gekregen maar toen ik dit nakeek was het toch dezelfde  
Offline Simax - 30/11/2006 16:24 (laatste wijziging 30/11/2006 16:25)

Je hebt verschillende typen uitgeprobeert?

Citaat:
Rechtermuis op 'Deze Computer'
>
'Beheer'
>
'Device Manager'
>
+ 'Cd/Dvd-rom Drives'
>
Rechtermuis op desbetreffende drive.
>
'Eigenschappen'
>
'General'

Kun je mij vertellen wat er staat bij:
- Device type?
- Manufacturer?

MvG,
RvB
--------------------------------
P.s.
Mijn helpdesk-functie zit er nu op.
Ik ga je morgen verder helpen .
Offline sicco - 30/11/2006 16:27 (laatste wijziging 01/12/2006 22:55)
Avatar van sicco Lid Apparaat type: Dvd-/cd-rom-stations
Eigenschappen: (Standaard cd-rom-stations)
Bedoel je deze gegevens? 
Offline dreamworld - 02/12/2006 00:24
Avatar van dreamworld HTML beginner Je hebt windows opnieuw geinstalleerd las ik. Heb je wel al je drivers van je moederbord geinstalleerd?
Offline sicco - 02/12/2006 11:34 (laatste wijziging 05/12/2006 21:26)
Avatar van sicco Lid yep allemaal... iemand nog suggesties? Rvb nog misschien? 
My last shot, echt niemand?
Offline Simax - 06/12/2006 08:15
Avatar van Simax Onbekend Beste sicco,

Er zijn niet veel dingen meer die je zou kunnen proberen.
Aan te raden is om de brander in een andere pc aan te sluiten en dan eens te proberen.

Wanneer het dan nog steeds niet wil lukken kan het zijn dat de brander niet helemaal goed is. Verder zijn er weinig oplossingen die ik je kan bieden.

MvG,
RvB
Offline rambo - 06/12/2006 12:03
Avatar van rambo HTML beginner Koop/leen gewoon even een nieuwe DVD-brander en kijk of het dan wel allemaal naar behoren werkt. Dan weet je direct waar het aan ligt en kan je verdere actie ondernemen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.209s