login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Film branden lukt, afspelen niet.

Offline sicco - 06/11/2006 22:01
Avatar van siccoLid Ik heb een film gebrand met Nero Recoder, toen ik het in de DVD speler deed kwam het menu dat zag er gewoon goed uit. Toen ik de film starte leek het net of hij op doorspoelen stond :S, heel schokkerig en telkens stukjes overslaand   weet iemand hoe dit kan? alvast bedankt  

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 06/11/2006 22:05
Avatar van Stijn PHP expert te snel gebrand?
Offline CHIR - 06/11/2006 23:33
Avatar van CHIR Nieuw lid Een bepaald soort avi waaruit je de film met Recoder heb gebrand. Sommige avi's moeten eerst omgezet worden naar een hoge kwaliteit mpeg2 of vob of iets dergelijks voordat je ze goed kan (recoden en) branden.
Je kan trouwens hetzelfde grapje van menu bouwen enzo in Nero Vision. Die heeft over het algemeen geen problemen met dit soort recode werk.

oja, tip: brand de volgende keer eerst naar een image-bestand op je pc en gebruik een virtuele dvd speler om te kijken of je film is gelukt.
Offline sicco - 07/11/2006 07:30 (laatste wijziging 07/11/2006 07:33)
Avatar van sicco Lid ik heb ook een image eerst gemount van de film, die deed het goed toen heb ik vervolgens met nero recode (en Dvd Shrink) gebrand vanaf die virtueele schijf. Met nero op 4x snelheid (op 8x dvd) en met shrink op 6x (op zo;n zelfde schijf) maar allebei wordt door de dvd speler versneld afgespeeld  op me pc wordt hij wel goed afgespeeld (zonder image maar al gebrand op de dvd) dus licht het misschien aan de dvd speler?
Offline Simax - 07/11/2006 08:17
Avatar van Simax Onbekend Wat voor dvd's heb je?
Er zijn dvd-spelers die niet alle type schijven ondersteunen.
Je hebt namelijk + en -.
Laat even weten wat voor schijven en dvd-speler je hebt,
dan kan ik je misgien helpen of advies geven.

MvG,
Generix
Offline sicco - 07/11/2006 09:12
Avatar van sicco Lid ik heb van mmore -r schijven, dus miss ligt t daaraan?
Offline Simax - 07/11/2006 09:15

Het probleem is dat dvd -r niet op alle dvd-spelers word ondersteund. Dvd+r word wel door alle dvd-spelers ondersteund. Heb je meerdere keren een dvd-r geprobeert? Het kan namelijk ok zijn dat er iets mis was met de dvd zelf.

MvG,
Generix
Offline sicco - 07/11/2006 09:45
Avatar van sicco Lid op me pc loopt de dvd-r zonder schokken, dus het licht denk ik aan de speler  ik probeer het vanmiddag wel ff bij een vriend van me, thnx voor je hulp  
Offline Simax - 07/11/2006 09:52
Avatar van Simax Onbekend Graag gedaan .
Een dvd-brander ondersteund beide type, je dvd-speler ws alleen dvd+r. Het zou verstandig zijn om dvd+r te gebruiken voortaan.

Mvg,
Generix
Offline sicco - 07/11/2006 11:52 (laatste wijziging 07/11/2006 12:29)
Avatar van sicco Lid is dvd+rw ook goed? ik heb hem net op een DVD+rw gebrand maar dat ging ook niet goed, die dvd-r werkte ook niet bij m'n vriend dus misschien licht het aan de bestanden zelf? wel raar want gemount werken de bestanden goed en kan ik de film kijken  
Offline Simax - 07/11/2006 12:44
Avatar van Simax Onbekend Het verschil tussen een dvd+r of een dvd+rw is dat een dvd+rw herschrijfbaar is. Als het ok nie wil werken op een dvd+rw dan ligt het niet aan de schijven, niet aan de dvd-speler, maar aan je bestanden.

Probeer de manier van:
Http://www.extradvd.nl

Hiermee heb ik nooit eerder problemen gehad. Alle avi files die ik heb gedownload, gecodeerd en gebrand werken perfect met de manier zoals daar word verteld.

Laat even weten mochten er nog problemen of vragen zijn.

MvG,
Generix
Offline sicco - 07/11/2006 12:49
Avatar van sicco Lid ik heb al een dvd gedownload in een image bestand die al de mappen video_ts en audio_ts bevat, die brand ik dan met nero recode dus dat rippen wat ik telkens tegenkom is niet nodig   maar misschien toch de bestanden... ik probeer anders wel een andere film  
Offline Simax - 07/11/2006 12:53

Laat even weten als die het wel willen doen met dezelfde manier.

MvG,
Generix
Offline sicco - 07/11/2006 12:56
Avatar van sicco Lid is goed ben nu aan het uitpakken ga daarna branden ik laat het je weten  
Offline Simax - 07/11/2006 12:57

Bedankt!

MvG,
Generix
Offline sicco - 07/11/2006 13:17 (laatste wijziging 07/11/2006 19:16)
Avatar van sicco Lid Film is opnieuw gedownload en werkt nu perfect, lag dus aan de bestanden zelf   bedankt voor de hulp!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s