Ik wil DMV AJAX iets uit me database verwijderen.
Het probleem is nu alleen dat er niets gebeurd, het record wordt niet verwijderd en ik krijg verder geen foutmeldingen te zien.
Ik ben net begonnen met AJAX toe te passen in script dus heb er nog niet heel veel verstand van waardoor ik nu ook niet weet wat er fout is.
<?php
$Query = mysql_query("SELECT id FROM nieuws_ledengroepen WHERE id='".$_GET['Id']."' ") or die ( mysql_error() );
$Result = mysql_num_rows($Query);
if ( $Result < 1 ) {
echo '100::De groep kon niet worden gevonden!';
}
else {
if ( @mysql_query("DELETE FROM nieuws_ledengroepen WHERE id='".$_GET['Id']."' ") )
echo '200::'.$_GET['Groepsnaam'];
}
else {
echo '100::Er ging iets fout tijdens het verwijderen!';
}
}
?>
<?php
$Query=mysql_query("SELECT id FROM nieuws_ledengroepen WHERE id='".$_GET['Id']."' ") or die(mysql_error());
<?
try
{
return new XMLHttpRequest();
}
catch( e )
{ }
for( var i = 0; i < ActiveXTypes.length; i++ )
{
try
{
return new ActiveXObject( ActiveXTypes[i] );
}
catch( e )
{ }
}
?>
<?
try
{
returnnew XMLHttpRequest();
}
catch( e )
{}
for(var i =0; i < ActiveXTypes.length; i++)
{
try
{
returnnew ActiveXObject( ActiveXTypes[i]);
}
catch( e )
{}
}
?>
Best eerst XMLHttpRequest(); doen. Deze methode geschikt voor FF, Safari EN IE7.0 eerst uitvoeren, omdat ie7.0 ook de andere microsoftmethodes nog ondersteund. Het is echter beter dat IE7.0 het xmlhttprequest-object gebruikt, omdat deze nu native is (en dus sneller). (Stond zo uitgelegd op het IE7.0 devellopers blog)
Ja die heb ik ingetypt.
Daardoor is me enige groep nu verwijders, maar nu krijg ik bijv. te zien:
'100::De groep kon niet worden gevonden!'
Dus precies wat er zou moeten komen.
Kom nu wel een fout tegen. Het bestand maakte geen verbinding met de database. Dus heb even het bestand geinclude die de verbinding maakt met de database zodat het bestand toegang heef tot de database.
Alleen heb ik de grootste problemen dit te doen:s
Hij blijft maar aangeven dat het bestand niet wordt geinclude.
Me bestand dat de MySql verbinding maakt staat in:
De include zou ik dus nog in DeleteUserGroup.php moeten zetten, maar wat ik ook probeer, hij blijft de error geven dat hij het bestand niet kan includen. 'Failed to open stream'.
Ik heb al geprobeerd van include('Includes/MySql.php' ) ;
Ik mag hopen dat de code die hier staat allemaal wat simpeler is dan de code die je uiteindelijk gebruikt, mocht iemand achter die pagina komen en er zomaar in kunnen komen zijn zo in eens al je users weg :{
Anyway, ik zou eens include($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/Nieuwsysteem/Includes/MySql.php'); proberen. Maar hangt er ook een beetje vanaf waar die includes map staat.
Ja, ik heb de code al wat aangepast voor veiligheid.
Ik ben voor het eerst AJAX aan het toepassen dus ik zorg eerst ff dat het doet, wat het moet doen
Ik snap er onderhand niets meer van.
Die Firebug geeft in de console nu bijv:
300::Onvoldoende rechten
Omdat de sessie niet mee wordt genomen, maar oke, heb ik al opgelost. En toch wordt het JS niet uitgevoerd die die melding 300::Onvoldoende rechten, afhandeld.
Stap wel ff van AJAX af met dit, heb detijd niet te lang hierover te doen omdat het voor school is.