login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

single pop-up

Offline trash - 27/10/2006 14:02
Avatar van trashNieuw lid beste,
ik zit met een probleem die ik al een tijdje probreer te omzeilen en er zijn verschillende oplossingen maar geen enkele is 100% what i need.

Op een site wil ik een flash mp3 speler laten spelen, deze moet perfect blijven spelen als de bezoeker navigeert tussen de pagina's, frames zijn geen optie.

De meeste gebruikte oplossing is een klein pop-up window met daarin de player als je de index pagina bezoekt.

Maar als je opnieuw de index pagina bezoekt dan wordt die pop-up window een 2e keer geladen...
Is er een manier om die pop-up window maar 1 keer te maken als de index pagina meerdere malen bezocht wordt?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline raza - 27/10/2006 14:13
Avatar van raza HTML beginner Ja, al lijkt dit mij wel niet een optimale oplossing. Pop-ups worden beter vermeden.

Maak een sessievariabele aan wanneer de pop-up voor de eerste maal getoond wordt. Controleer dan of die sessievariabele bestaat in je script.
Offline Thomas - 27/10/2006 14:14
Avatar van Thomas Moderator Een gebruiker de popup zelf laten openen?
Of moet deze automatisch (en eenmalig) worden geopend?

Ik denk dat je dit in geval van automatisch openen wel kunt oplossen m.b.v. een cookie. Is het cookie niet geset: open venster en set cookie. Is het cookie geset: doe niets.
Offline trash - 27/10/2006 15:09
Avatar van trash Nieuw lid de oplossing die ik op dit moment gebruik bestaat erin dat de gebruiker inderdaad zelf de pop up moet openen

sessie variabele lijkt me idd een goeie oplossing!

bij een cookie zal de waarde opgeslaan blijven als de bezoekers de site verlaat dus als ie een dag later de site bezoekt dan krijgt hij geen pop-up...  
Offline Thomas - 27/10/2006 15:19
Avatar van Thomas Moderator Nee hoor. Als je de cookie geen lifetime meegeeft (0), zal het cookie opgeruimd worden als je (alle vensters van) de browser afsluit.

Een sessie zal daarentegen na 1440 seconden (default) als "afval" worden gezien. Als je dus een half uur inactief op de site zit en daarna verder gaat zal er (opnieuw) een venster geopend worden.
Offline trash - 27/10/2006 16:36
Avatar van trash Nieuw lid daar heb je duidelijk een punt, ik moet je gelijk geven 

maar als je in die cookie al een andere waarde hebt staan?

bijv

layout_used = black-layout (die cookie staat op 30dagen bijv)
pop_up_active = yes (gn lifetime)

zal ie dan enkel naar die een waarde kijken en zijn lifetime kijken?
Offline Frisbee - 27/10/2006 16:45
Avatar van Frisbee HTML beginner Je kunt toch met javascript gewoon checken of de popup al open staat of niet?

Krijg je alleen wel dat als ze hem dicht klikken dat ie vanzelf weer open gaat op de index.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s