login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hulp gezocht met programma maken,

Offline jaivy - 24/10/2006 14:03
Avatar van jaivyLid Hallo Sitemasters.be

Ik ben nieuw in scripten,
Behalve mIRC scripten dan,

Ik wil mijn eigen programma gaan maken,
Hoef nog niet moeilijk te zijn, gewoon een stukje tekst bijv,

Zoiets als dit lijkt me een mooi begin

Een vriend van mij had Visual basics 6.0 aangeraden, alleen er is geen trial versie meer te vinden op google?

Wat raden jullie mij aan om zoiets te scripten?
Een programma wat zoeits kan maken? of een scripttaal?

Uitleg aub  

Mvg, Jaivy

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 24/10/2006 14:07
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je kan in Visual Studio gebruik gaan maken van Windows Forms, er wordt dan automatisch een .exe van gemaakt. Hierin kan je dan kiezen om C# of VB te gebruiken...  
Offline jaivy - 24/10/2006 14:09
Avatar van jaivy Lid Ik heb nu Visual Basics 2005 expresion edition.
Maar ze hebben mij aangeraden 6.0 ( VB )
Maar ik kan nergens op google trial link vinden van VB 6.0

weet jij mischien nog iets anders?  
Offline Soebam - 24/10/2006 16:58
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Scripten en programmeren is iets anders. Een script wordt uitgevoerd vanaf de code en een programma wordt eerst gecompileerd. Om maar wat te noemen. Waar je nu naar vraagt is programmeren.

VB is een slechte taal om mee te beginnen omdat ie afwijkt van veel anderen en niet echt logisch is.

Een goede start is Python 
Offline xSc - 24/10/2006 21:56
Avatar van xSc Onbekend Ik ben vroeger begonnen met Borland Turbo Pascal 7.0 en Borland C++ 5.0. Daarna heb ik het een tijd laten liggen en heb ik alleen maar gescript.

Dit jaar moest ik een programma schrijven. Ik heb gekozen voor Visual Basic 2005 Express Edition. Enkele irritante bugs nagelaten, vind ik dit een ideale omgeving. Ik heb een facturatieprogramma geschreven, dat gebruik maakt van een remote MySQLdatabase. Mogelijkheden: productbeheer, voorraadbeheer, factuurbeheer, ftp en mailfunctionaliteit. Alles live met de website.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s