Maar dat lukt dus echt niet... Er staat dat ik een UDP poort moet opengooien, maar dat staat niet eens op mn router, en als ik de goede getallen invul, komt er onderin 1000-100000 uit,,
Bedankt degene die mij wilt helpen, het is misschien een beetje vaag omschreven, sorry daarvoor
En als ik iets aan het downloaden ben, dan staat de snelheid in het geel, met als "uitleg": DHT firewalled, en dan is de downloadsnelheid 0 bytes, of soms 2 kb/s
Ik heb via een ander forum een link hier naartoe gekregen naar een topic van een jaar geleden, met precies hetzelfde, en die had een NAT-probleem...
Ik heb alles doorgelezen, maar doordat ik een andere router heb, kon ik het niet zo goed volgen, vandaar dat ik een nieuw topic maak..
Ik heb namelijk een hele andere router, waar ik niet in kan voeren of ik UDP of FCP etc open moet zetten...
Als je de juist UDP poort open hebt gezet moet het werken.. Dit is waarschijnlijk niet waar je op wacht maar mocht het niet lukken, azureus is een prut programma . Neem bijvoorbeeld bitlord..
Bitlord is evenals Azureus een torrent client. Het principe werkt dus hetzelfde, behalve dan dat bitlord gewoon doet wat ie moet doen. En ohja, azureus is zwaarder omdat ie Java gebruikt, wat dus ook moet draaien.
De downloadsnelheid is niet afhankelijk van je client, maar van de seed/leech van je torrent. Kijk maar op wikipedia of google wat naar het bittorrent protocol, om te begrijpen hoe het werkt. Maar 20 kb/s is weinig, ik heb 800 kb/s gehaald met torrents (bitlord) en dat is het max van mijn verbinding dus..
Die programma's hebben volgens mij allemaal nodig dat je een poort openzet...
Het is niet zo dat BitLord dat niet nodig heeft, want dat is bij BitLord net zo als met Azureus, uTorrent, BitTornado en noem maar op.
ik had bij uTorrent de hele tijd (ook met eindelijk de poort open) down snelheid van max 7 kb/s, toen zette ik mijn uploadlimiet terug op onbeperkt en kreeg ik weer normale downloadsnelheden
ff voor de duidelijkheid, als je download staat je poort open. Zonder toegang door de poort is er namelijk geen verbinding mogelijk! Je port zit dus wel snor (het kan zijn dat je firewall het proces een beetje vertraagd, maar je zegt een nieuw router te hebben, en dan is dit een te verwaarlozen vertraging). Desnoods kan je de firewall van je router ook instrueren de betreffende poort te negeren..
Dat je download dus niet zo snel is, ligt hoogstwaarschijnlijk aan de torrent. En ook een torrent gaat niet altijd even snel, het ligt er maar aan hoeveel seeds er online zijn, en hoeveel leechers en wat hun snelheden zijn. Hoe ver weg ze van je zijn etc.
Meer seeds betekend meestal een hogere download snelheid. Maar met 1 seed kan je ook 500 kb/s halen, als die seed toevallig je buurman is ofzo . Het is dus nogal variabel..
In die tutorial staat dat je moet gaan veranderen in "Virtual Server", terwijl jij bezig bent in "Packet Filter".
Als je zeker weet dat de poort in je router openstaat, maar hij doet het nog steeds niet dan kan dat ook aan een andere firewall liggen. In Windows Firewall moest ik bijvoorbeeld ook eerst poorten openzetten.
Je poorten zijn wel 'open', maar staan waarschijnlijk niet volledig doorgelinkt. Wat voor combinatie gebruik je thuis? Ik heb zelf ook heel lang maar met een max van 25kbp/s kunnen downloaden, totdat ik uit had gevonden hoe ik hier mijn poorten open moest gooien. Hoe ik het gedaan heb (Speedtouch 510 Modem met ingebouwde routerfunctie (die ik helaas niet uitgezet kreeg) en een Linksys WRT54G router):
- De PC uit de router halen en rechtstreeks op de router aangesloten. Toen met 'ipconfig /all' (ingetypt in CMD) gekeken welk IP de router toegewezen krijgt door de modem. Dat was 10.0.0.150. Vervolgens heb ik de modem geconfigureert dat de juiste poorten door worden gestuurd naar 10.0.0.150 (de router, waar alle pc's aanhangen).
- De router op DMZ gezet, doorsluizend naar mijn netwerk-IP dat ik van de router heb gekregen (opgevraagd via 'ipconfig /all', nadat de PC weer via de router verbinding had).
Als je router geen DMZ-functie heeft, kan je waarschijnlijk wel handmatig poorten toevoegen om door te sluizen. Stuur die dan door naar je netwerkIP, met als protocol 'Both', als je geen 'both' (of 'beide') kan, doe dan 'TCP'.
Op https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 kan je je poorten scannen (google -> port check, eerste resultaat). Je geeft gewoon een poort in, en laat die scannen. Als je test als resultaat 'Failed' krijgt, en de status staat op 'Open', dan is het gelukt.
Screenies komen nog..
Dit is niet dezelfde router als jij hebt, maar ik hoop dat je hier wel iets aan hebt. Verander trouwens niets aan de DHCP instellingen (wat ik dus ooit deed en het toch ff duurde voordat ik internet weer werkend had gekregen ).
Nou kijk, ik zat te klieren bij Packet Filters, omdat ik het bij Virtual Server al had geprobeerd.. En het probleem daarbij, is dus dat ik daar niet kan kiezen of de poort UDP of TCP is etc:
Dat krijg ik bij Virtual Server (dat zwarte heb ik over de openstaande poorten gedaan, misschien was het niet nodig hoor, maar ik weet niet of het 'schadelijk kan zijn als iemand weet welke openstaan @ noobage (A) )
Maar het moet toch wel aan mn poorten liggen, want anders krijg ik denk ik geen NAT-fout, dus volgens mij ligt het dan niet aan het aantal leechers/seeders ofzo ?
Het is dus niet moeilijk je poort om te leiden adh van die screenshot die ik heb gezien. Voeg daar dus gewoon het programma + de poort toe. Ga voor de zekerheid ook naar je modem, het kan zijn dat je modem de dingen niet op volle snelheid doorsluist naar je router (als je een modem hebt). Het kan ook nog zijn dat je Firewall de poorten 'blokkeert' (ze worden niet echt geblokkeerd, maar de snelheid is drastisch lager). Post even een screenie van de setup van je modem (als je die hebt) en dan het liefst iets van NAPT of NAT ofzo.
Programma toevoegen hoeft dus niet, i khad niet goed gekeken hoe dat bij jou ging (dat is verder ook alleen voor de naam).
Controleer over welke poort je programma download (het wordt aangeraden om dat neit over 6881 te doen, ondanks dat de standaardpoort is, ik heb 'm zelf op 5991). Gooi dus gewoon je gekozen poort open.
Of je een modem hebt, dat is snel gezien.. Dat kan op 2 manieren:
Voor de meeste mensen is het adres vand e modem 10.0.0.138, loop anders naar je meterkast (of een andere plek waar je router staat) en kijk of er een modem bij staat .
Doe dan wat ik in een van mijn vorige reacties zei, en laat even weten of 't lukt of niet, dan help ik nog wel ff. Post even een screenie van de configuratie van de modem als je die hebt.
Nou kijk, ik heb dus poort 56789 gepakt....Maar 10.0.0.138, daar kom ik niet in, want die vind die niet. En als ik in de meterkast kijk, heb ik (volgens mij) wel een modem ja.. MAar nu weet ik nog steeds niet waar die setup van de modem staat XD
Jeeej, heb ook hulp gevraagd via iets anders, en ik heb nu een Static IP gemaakt/gedaan ofzo, de laatste 3 cijfers vervangen door 222, en dat als ip gedaan om open te zetten
En nu is NAT OK!
Maar, n heb ik weer een probleem (zucht)
DHT firewalled... De download gaat nog steeds fokkiewokkie-traag, en ik heb geen idee hoe ik die open moet zetten ofzo..
Maar nu heb ik wel gehoord, dat je bij een ander torrent programma die DHT niet eens hebt?
En dan nog iets: Aan wat herken ik een snel downloadende torrent? Want mijnes gaan echt 20 kb/s ofzo, en ik moest ff iets testen van iemand of die het wel deed, en hij ging emteen 350 kb/s :x
De snelheid van je torrent is afhankelijk van het aantal seeders en leechers, en de snelheid van de seeders en leechers.
Een seeder is iemand die de torrent zelf al gedownload heeft, en de torrent alleen maar upload (die moet je dus veel hebben). Een leecher is de torrent nog aan het downloaden, maar tegelijkertijd worden de gedownloadde delen ook upgeload. Het is dus belangrijk van beide veel te hebben.
Als je torrents zoekt op www.torrentspy.com, heb je ook een 'health bar' en kan je zien hoe 'goed' de torrent nog is. Je zoekresultaten worden hier ook automatisch op gesorteerd.
DHT Firewalled -> Welke firewall gebruik je? Als je Windows Firewall gebruikt, moet je ff die poort openzetten door bij Uitzonderingen, Poort Toevoegen te kiezen, en dan de desbetreffende poort intypen.
Heb je gekeken of je poort open is met een portscanner? (google > 'port check' oid). Dan kan je zien dat je poort echt open is.
Nog een risico met statisch IP, je moet ervoor zorgen dat alle pc's in huis zijn ingesteld met een statisch IP, anders kunnen er onderlinge conflicten ontstaan.